De JOMOX MBase 11 is binnen!

En omdat 2 woorden ook wel heel er kort is
- waanzinnige decay
- onzettende druk in het laag
- leuke LFO (aantal presets hebben een soort van "off-bass Bassline" ingebouwd) en via keytracking kan je deze dus de baslijn laten spelen.
de donkere decay kicks zijn ERG fijn om te layeren als bassvulling onder een "normale" vengeance trancekick

de kicks die hieruit komen zijn absurd dik, normale kicks komen er ook uit. Eindelijk nu samen met de TEMPEST verlost van die gepolijste, EQ'ed en verb veels te gladde percussie geluiden, pure botte smutzchigkeit :D
Hier kan ik wel wat mee....

Zet de decay een helemaal open en dan de compressie parameter langzaam open, lekker lekker...

zit nog ff in een trance remix, maar daarna zal ik ff wat opnemen? hoeveel BPM is een beetje harde TEKNO tegenwoordig? :D

nog maar ff geen hardcore maar gewoon wat diepere shizzle

MBase 11 kick
TEMPES claps/hh
Voyager bubble sound
Phatty 303achtig
prophet pads

ffsnel ingespeeld, let op de SUB onder te tok v/d kick, goed te horen in de fade out, werkt veel beter dan opvullen met een sinebasje, moet de Mbase 7 tempest nog ff verder leren kenne in dem ix, maar voor half uurtje knutselen niet ontevreden

Ja, metrum klinkt voor dit soort spul veels te gepolijst, net zo als dat je dit soort 303 achtige arps, ook niet zo vloeibaar uit een VSTi krijgt. (allemaals veels te vlak en puntig qua sound) voor andere genres is dat handig maar voor dit soort spul niet
ikben geen held in dit genre. maar je hoort wel gelijk dat het qua pallet "past" klinkt (mij i.g.g. ) gewoon vet in de oren

nog maar ff geen hardcore maar gewoon wat diepere shizzle

MBase 11 kick
TEMPES claps/hh
Voyager bubble sound
Phatty 303achtig
prophet pads

ffsnel ingespeeld, let op de SUB onder te tok v/d kick, goed te horen in de fade out, werkt veel beter dan opvullen met een sinebasje, moet de Mbase 7 tempest nog ff verder leren kenne in dem ix, maar voor half uurtje knutselen niet ontevreden

Best lekker. Doet me denken aan de tijd dat ik net voor het eerst aan de cutoff van een synthesizer had gedraaid, het was een MS-10, ook in die tijd leerde ik pas echt goede house kennen. (Acid Live 1 en 2 van de Acid Junkies) Dat waren nog eens tijden...

Ik wil proberen om zeg maar het "groot mixen" van m'n trance samen met de diepte van minimal en ouwe acid met elkaar te combineren, zeg maar een soort van psy/minimal achtig spul. lijkt me wel lekker

heeft deze eindelijk wel een flinke punch ?

De pitch deacy enveloppe van de vorige vond ik te slapjes, was niet hard genoeg, pok, of beter gezegd, tok.

Ja de MBase11 heeft best ballen vind ik. Je kan de pitch op 4 manieren beïnvloeden: Met de envelope, met de gate, met de lfo en natuurlijk de basis pitch van de oscillator. Vooral de gate en lfo hebben zeer veel invloed op de punch. Met de decay op max en dan met de compressor de lengte van je kick bepalen geeft een zeer bruikbaar resultaat imo.

Ik heb ook de AirBase99 gehad en die kick klonk echt nergens naar, de hihats waren wel weer heel goed. Hopelijk komt Jomox nog met een hihat variant.

Back