Behringer ADA8000 ?

dubcreator

Ouwe rot
Lid sinds
7 mei 2009
Berichten
1.675
Iemand hier een mening over de kwaliteit van de DA kant ?
Ik zoek een ADAT interface met minimaal 8 analoge outputs, meer mag ook . Moet werken met 44.1k 24bit. De mic pre's ga ik niet gebruiken.
 
Ah cool...thanx ... ik ga er dan maar ff eentje aanschaffen. Die mod is ook cool maar kan ik prima zelf.
ne5532 of opa4134 ik hoop alleen niet dat ze smd 074's erin hebben zitten. Overigens vind ik de fet sound van de 074 helemaal niet verkeerd. Eerst maar eens zo proberen.
 
Iemand hier een mening over de kwaliteit van de DA kant ?
Ik zoek een ADAT interface met minimaal 8 analoge outputs, meer mag ook . Moet werken met 44.1k 24bit. De mic pre's ga ik niet gebruiken.


Geloof het of niet de converters zijn high end, ja meen ik echt serieus. Paar jaar terug heb ik ééntje gehad aangesloten op mijn RME kwaliteit was gewoon exact hetzelfde alleen zodra je clock van behringer gebruik merk je wereld van verschil.
Gebruik hem als slave en inputs niet opkrikken gewoon afblijven van preamp dan is het een goedkope super converter!

Ze hebben een test gedaan op gearslutz.com deze ada8000 verslaat lynx converter met gemak in het hoge freq en laag is strakker bij ada8000. het is een supernatural converter zonder bijgevoegde filters of wat die geluid veranderen zoals wat lynx converter doet.
 
nou dan ben ik het echt totaal niet mee eens. Ik heb er twee gehad en beide weggedaan omdat ik de kwaliteit maar ruk vond. Als ik een track door de analoge output van mijn motu liet komen, of hem via adat naar een van de outs van de behringer liet komen.... pff wat een verschil. Warm en dik t.o.v. koud en dun.

Maar iets van een modificatie? wist ik niet dat dat kon? Klinkt interessant!
 
Hoe kan een converter warm klinken? :S Ik kan zo threat opzoeken de ada8000 is een super converter er is niks speciaals aan omdat alleen om een converter gaat. zodra je clock van ada8000 gebruikt krijg je vies geluid. Mijn setup was adat out van RME FF800 naar de ADAT iN van ada8000>effecten dan weer geluidskaart in. Geluid was gewoon behouden vol, strak laag was helemaal gelijk aan originele net als wat ze op gearslutz.com zeiden :)
 
Hoe kan een converter warm klinken? :S

audio blijft uiteraard altijd subjectief. maar het is wel juist de kwailiteit van je converter die je sound bepaalt. in mijn geval klonk mijn ada8000 beduidend anders, en 'killer' dan mijn motu.
Dus ja, ik vind de converters van motu, warmer/voller klinken.
 
Dus ja, ik vind de converters van motu, warmer/voller klinken.


Heb je dan over de preamp van motu of de in en Outs?

Ik snap niet hoe motu warmte kan geven aan geluid heb je ene van de modificatie versie met buizen tussen de AD/DA zitten? Ik heb hier een RME FF800 is helemaal clean geen warmte of wat dan ook maar goed. vergis je niet met Distortion ik had hiervoor een Emu 1212m gehad ongeveer 7 jaar geleden, wat was ik blij toen ik baan had gevonden. :)


Hier de test Behringer ADA8000 vs Lynx aurora 16

http://www.gearslutz.com/board/gear...5267-lynx-aurora-16-vs-behringer-ada8000.html
 
Ik heb het eea gelezen en die coverters schijnen idd erg goed te zijn. Ik ga hem ook alleen als slave gebruiken. Adat vanuit focusrite 56 naar ada. Ik heb alleen de outputs nodig. Preamps gebruik ik niet daar heb ik Tla en UA preamps voor. En idd voor dat geld kan ik me echt geen buil vallen dacht ik zo.
 
Ook vaker gehoord dat het een goede converter zou zijn, maar zelf nooit gehad. Motu daarentegen wel 2 van gehad. Warm en dik is één beschrijving, ik vond het eerder dof en ongedefinieerd. Een flink verschil als je ze vergelijkt met betere converters zoals RME, apogee en SSL. Normaal hoor ik niet zo snel verschil tussen converters maar bij Motu is het overduidelijk. Het geluid klinkt warmer omdat het hoog slecht is, logisch dus dat alles daarnaast killer klinkt.
 
Dat dacht ik al ''omdat hoog slecht is'' goedkope geluidskaarten hebben soort low shelf filter tussen de converters zitten dat vinden sommige prettiger luisteren. ik kan de zelfde resultaat nog beter bereiken door Plugin in master kanaal te zetten of een EQ tussen de monitors.
 
Back
Top