Hartmann Neuron

ja vintage is het
100 of zo ?
tis best een klus om er wat uit te halen hoor.
komt wel nauw.
die galm hoort er wel bij net als eventueel een ander effect.
bedoel ze zitten er ook in , en met wat instellen krijg je hem best aardig denk ik.
maar 24 bit ? ik vraag het me af. d'r zit wel een ruisje in. subtiel maar toch.
ben nu nog een beetje aan het rondstruinen. blij dat alles het doet.

ik heb hem in huis.

wordt vervolgd....
Gefeliciteerd hoor!

gave synth is dat.
ben benieuwd naar wat demootjes als je hem onder controle hebt :D

ik ook

Ik heb een paar geluidsvoorbeeldjes gemaakt. Waar de Neuron enorm in uitblinkt zijn de sferische klanken. En dat komt mede door de manier waarop de ingeladen samples ontleed en bewerkt kunnen worden, maar ook door de automatisering van alle Resonator parameters. Typisch voorbeeld met veel galm (sorry voor de galmhaters, maar het werkt wel), waarbij een statische sample tot leven komt.

Attachments

• Neuron Vox Cluster.mp3
    628 KB · Bekeken: 52
Hier een voorbeeld met een percussieve belklank. De sequencer speelt een simpel ritmepatroontje en ik ga vervolgens een aantal parameters van een Resonator (zeg maar de oscillator van de Neuron) realtime aanpassen. Sommige bewegingen zijn subtiel, andere juist heel extreem. En dat maakt de Neuron zo verrassend. Je weet nooit waar het zal eindigen. Alle parameters zijn uiteindelijk natuurlijk ook weer te automatiseren.

Attachments

• Neuron Ting!.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 55
En een voorbeeld van een typische polysynth. Ook hier weer een loopje uit de sequencer en vervolgens draai ik de sound naar zijn grootje met de Resonator parameters. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de vele Shapers (envelopes), LFO's en filterinstellingen...

Attachments

• Neuron Poly Juno.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 51
hmm ik kan die torenhoge prijs er nog altijd niet aan afhoren :?

Hier een voorbeeld met een percussieve belklank. De sequencer speelt een simpel ritmepatroontje en ik ga vervolgens een aantal parameters van een Resonator (zeg maar de oscillator van de Neuron) realtime aanpassen. Sommige bewegingen zijn subtiel, andere juist heel extreem. En dat maakt de Neuron zo verrassend. Je weet nooit waar het zal eindigen. Alle parameters zijn uiteindelijk natuurlijk ook weer te automatiseren.

Fantastisch!

weer een heerlijke synth met een eigen karakter.

hmm ik kan die torenhoge prijs er nog altijd niet aan afhoren :?
misschien de prijskaartjes uit de oren peuteren ?:D
maar serieus, niet iedereen vind hetzelfde goed natuurlijk.
de 1 houdt van een blok cote d'or, de ander kan genieten van een bonbon van brudje stols.

leuk bedankt voor de samples, zal tzt er ook enkele op gooien ter lering ende vermaak.
apart is ook wel dat de klanken in real time aangepast worden, dus gewoon schroeven en niet schrijven/ muizen
strings klinken inderdaad wel lekker juno en daarna gebitcrunched

Toen de Neuron KB op mijn pad kwam heb ik geen seconde getwijfeld. Ik had de Neuron VS al en heb in het begin erg moeten wennen aan de klank. Is dit het nou? Moet dat nou zoveel kosten? En dan ook nog buggy... Totdat ik erin dook en er niet meer achter vandaan kon komen. Een unieke sound, die met geen andere synth te vergelijken is. En de hardware versie is nóg verslavender. Het ding lijkt wel te leven. Misschien wel te vergelijken met een CS-80. Niet qua klank maar zeker wel op het gebied van expressie. En wie een dikke Moog-sound verwacht, die komt bedrogen uit. Maar daar hebben we toch al lang alternatieven voor?

Heeeel veel karakter als je die demo's zo hoort. In die poly demo lijkt het wel alsof er iets gesynct wordt, maar dan net anders. Tis dat ie zo duur is, anders had ik 'm allang thuis staan.

Overigens: zodanig buggy/ingewikkeld dat het een studioding is of zijn er mensen die ermee het podium op gaan?

toetsen steken wat uit, net als bij enkele arps. daarom moeilijk op de buhne( 25kg+ goeie flightcase...)\
niet buggy, zeker niet. nog geen enkele vastloper of raars gehad.
eigenlijk pas 1 beetje leuke sound die gedemonstreerd zou kunnen worden zonder schaamrood.
schaamte wel dat ik nog niets erop heb gezet, tijdtijdtijd, was is er toch veel leuks allemaal te doen. zeker rond carnaval

klinkt wat naar Absynth,in hoeverre ik de Neuron ken(lees hoor op internet).

nou , nee , niet echt nee

( of je zou moeten vinden dat alle synth's wat op elkaar lijken, en als je een beetje kunt sounddesignen dan is dat natuurlijk ook wel een beetje , klein beetje, waar )

Back