Hartmann Neuron

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
ik ben in de gelegenheid er een over te nemen in directe omgeving.
heb enige twijfel, mn tav eventueel onderhoudzonodig.

zijn er mensen die ervaring hebben met deze synthesizer.
ik heb zelf de vs versie, het gaat nu dus specifiek om de eventuele aanschaf van de ( grote) keyboardversie.
hartelijk dank voor alle ervaringen en tips.

helemaal niemand ?
beangstigend uitzonderlijk

Ik ken niemand die er eentje heeft. En ik moet zeggen, ik sta zelf ook niet te popelen om duizenden euro's uit te geven aan een synth waar ik bij wijze van spreken nog geen enkele aangename klank uit heb horen komen op demo's. :) Dit is echt wel een synth die in je muziekstijl moet passen, niet bepaald bread&butter. Op zich wel boeiend hoor dat ze ook bestaan.

Maar goed, met praktijkervaringen met de keysversie kan ik je dus niet verder helpen of doorverwijzen.

ik heb alleen de VS versie, die is wel leuk, maar om de grote hardware versie ervan aan te schaffen vind ik toch iets te veel risico qua support als er iets mis is.

'k Heb er ooit een keer op gespeeld lang lang geleden..

M'n indruk was dat er op zich mooi geluid in zat, maar het oogde niet allemaal heel degelijk en vrijwel elke preset moest eerst geladen worden..

Lijkt me zelf echt geen toegevoegde waarde hebben als je de vst al hebt.. 't Is -voor hedendaagse begrippen- een trage computer met toetsen, etc..

..o ja, vind ik.. ;)

ja , daar maak ik me ook wel wat zorgen over, tis allemaal oude computertechnologie en vrij speciale hardware delen.
de vs versie vind ik wel fijn, maar die loopt altijd nogal buggy.
en de keyboard versie ziet er natuurlijk wel erg"keck" uit

Ssja.. smaken verschillen uiteraard; ik vind 'm echt..... niet mooi

Maar goed, inmiddels zijn er (op software gebied) toch wel vergelijkbare?

Kijk, als ie in goeie staat is en je kan 'm voor een paar honderd overnemen, kan je de gok wagen, maar IK zou er zelf niet meer dan 400 voor over hebben,,..en dan NOG twijfelen :erm:

oh nee, de gangbare prijs ligt een 10tal maal hoger heden ten dagen....( 3000-4500$ )
lastige keus, heb er altijd wel 1 willen hebben, maar ja wie repareert hem als ie wat heeft ?? zit in p4 technologische leeftijd

oh nee, de gangbare prijs ligt een 10tal maal hoger heden ten dagen....( 3000-4500$ )
lastige keus, heb er altijd wel 1 willen hebben, maar ja wie repareert hem als ie wat heeft ?? zit in p4 technologische leeftijd

als dat de huidige prijs is zou ik geen seconde twijfelen. Niet doen lijkt me. Veel te gammel die hardware voor die prijs met te veel problemen.

4000,- je lijkt wel gek.

Is een linux bak met een toestenbord en wat controllers......ok is misschien wat kort door de bocht.
Heb er ooit een uurtje of 2 mee zitten pielen......was niet onder de indruk.
Fan maakt een pestherrie, een v.d. controller pookjes kwam er van af.

Geluiden waren wel gaaf, maar tegenwoordig kan je dat toch ook met wat software een controller en een goede geluidskaart????

het is zo...
afzeggen dan maar?
hartmannneuron-132e6a3.jpg

( zou er geen 4000 voor betalen, maar 2500 ben je toch wel kwijt...)

Voor dat geld heb je bijv ook 2x Prophet VS, de Studer van Monopoly, of een PPG set mss wel.. bakken met karakter (yummie!)
Ok, ze doen niet wat de Neuron doen, dat is waar.. het is nog vrij uniek, zo in 1 synth.

Ik heb er ook eens 15 minuten op gespeeld, in die korte tijd heb ik 2 vastlopers gehad.. nu weet ik niet of er daarna nog updates zijn geweest e.d.

Mja, als je hetgeen je ervoor geeft er ook weer voor kan krijgen, gewoon doen!! Je nieuwsgierigheid bedwingen kan dan maar op 1 manier.. eraan toegeven :) Maar bedenk dat we dit allemaal hebben gezegd als je 'm weer wilt verkopen, en je zit maanden te wachten.

Ik heb een hardware Neuron en ik heb net zo zitten twijfelen of ik hem wel moest kopen of niet. En ik kan alleen maar zeggen: doen! Zeker als je de VS versie al goed vind, dan zal de hardware variant je niet teleurstellen. Unieke klankopwekking, uniek design, prachtige reverb en bijna alle parameters zijn te automatiseren. Buggy? Echt niet. Het is wel een synth met een eigen benadering. En als je je eigen samples erin wil zetten, moet je er ook een speciale ethernet naar usb converter tussen zetten. Vrij spartaans allemaal, maar dan heb je ook echt een heel bijzondere synth in huis.

Als je voor de experimentele klanken gaat zou ik het ook niet doen. Op youtube staan de nodige filmpjes van reparaties van de neuron. Persoonlijk zou ik dat geld gebruiken voor een Kyma Pacarana. Veel uitgebreider....meer mogelijkheden, gebruiksvriendelijk en gangbaar.

Als je het als een verzamelobject wilt kopen....zeker doen. Er zijn er niet veel gemaakt en zal zeker zijn waarde houden. Maar onderhoud zal niet makkelijk zijn.

Als je em voor een goed prijsje zou kunnen kopen zou ik het doen. Ze zijn zo (relatief) zeldzaam dat je hem altijd via ebay wel weer kwijt raakt. Heel toevallig last ik op gearslutz nog een bericht dat hij in de VS helemaal niet beschikbaar is nl.

Straf dat er nog geen soft synth is uitgebracht van de Neuron.Buiten Neuron zelf.Want eigenlijk toch niet mis,met die klanken.

ik heb eerlijk gezegd nog nooit hele dure synths gehoord die zoveel meer dingen kunnen dan synths van 1/5 van de prijs

Back