Hartmann Neuron

Wauw, die vox-cluster sample die toverkongin postte ben ik wel gecharmeerd van! Erg zuiver geluid.

Gefeliciteerd met je aankoop, goed dat je lekker eigenwijs 't tóch hebt gedaan! :biertje:

Ik zie in deze draad weinig terug van de 're-sample mogelijkheden'.

De hele synthesizer is gebaseerd op re-sample technieken. Alle voorbeelden die je hoort zijn ermee tot stand gekomen. Of het nou om interne of externe samples gaat, de Neuron analyseert elke sample, en geeft je vervolgens (al naar gelang de gekozen parset) een aantal parameters om mee te stoeien. Op die manier kun je een briljante pianosample omtoveren tot een afgetrapte bakfiets.

Op die manier kun je een briljante pianosample omtoveren tot een afgetrapte bakfiets.
ik ken (gedeeltelijk) de mogelijkheden van de re-sample techniek van de Neuron, maar ik zie daar maar weinig (goede) voorbeelden van (hier & op jijbuis)

ebay verkocht voor 2460euro, netjes ..

ik zal eens kijken of er volgende week wat te kutten valt.

er zijn toch niet veel van gemaakt?
das wel vintage :)

vintage heeft niks met ..t aantal nr,s serie , te maken d8ik soow;-]
rare item dat dan weer wel;-]

nou , hartelijk dank voor de overweldigende reacties op " de demo" :D

Na enkele jaren SF moet je toch al weten dat het typisch is voor dit forum om heel hard om foto's of demo's te roepen, en vervolgens geen reactie te krijgen wanneer je het gevraagde post. :) Heerlijk. :D

Ik vind de Neuron een heel interessante bak, alleen niet voor mijn muziek. Maar klankmatig zie ik dit zeker als een aanvulling op de meeste synths. Hij klinkt anders, zacht uitgedrukt.

De demo is niet meer te beluisteren,maar meestal zegt het aantal comments iets over het gepresenteerde.....

Zag hem net pas voorbijkomen, ik wilde wel luisteren en zag toen speedy share staan waardoor ik afhaakte....
Uiteindelijk toch geklikt en de file is uiteraard weg....

da's waarschijnlijk het "speedy" gedeelte
( geloof dat ze na enige tijd gewoon verwijderd worden.. )

stelde ook niet zoveel voor hoor.
ergens staat het nog op de harde schijf, maar waar ???
ah!, wel maar een mp3 versie van een 18 minuten draai maar even raak sessie, alles alleen neuron, weinig tot niet gecomponeerd, maar geeft een beeeetje weer wat er zoal zou kunnen klinken, in de verste verte en met mijn beperkte talenten, nou ja genoeg getut, even speedy oprammelen:
http://speedy.sh/6agKN/neuron-16-bit-demo2.mp3

als de midi in het weer doet, zal ik als er belangstelling voor is, wat meer m'n best doen:D

Back