nielsderckx
chaoz please...
Hallo mensen,
vraagje;
ik mijn setup werk ik met ableton als DAW, daarnaast heb ik een (sterk
) wisselend bestand van hardware synths en effecten.
Nu ben ik met name voor het afmixen van stukjes op zoek naar een andere manier van werken, dan met de muis in EQ plugs aan het strepen en klikken te zijn (ik "vergeet" dan volgens mij nog wel een te luisteren in plaats van te kijken)
Nu heb ik net een leuke 2e-hands mackie 1402 VLZ mixer op de kop getikt om mij hier bij te helpen.
Nu ben ik aan het denken, ik heb nu een geluidskaart met 4 uitgangen en een kar aan ingangen (tascam us 1406) toentertijd met name gekocht om veel hardware rechtstreeks in mijn daw op te kunnen nemen.
Nu lijkt me dat ik juist het omgekeerde nodig heb, een geluidskaart met meerdere uitgangen die ik dan weer via mijn mixer kan inmixen, zodat ik ook bv software synts, pugs etc op kanalen in ableton kan uitsturen naar een kanaal op mijn mixer, en daarna (evt via externe hardware effecten) terug de daw in.
nu is mijn vraag; is dit een juister redenering of zijn er betere, andere werkewijzen?
en zo ja, zijn er dan geluidskaarten aan te bevelen?
Als er iemand tips heeft, graag! mijn dank is bij voorbaat al oneindig
vraagje;
ik mijn setup werk ik met ableton als DAW, daarnaast heb ik een (sterk
) wisselend bestand van hardware synths en effecten. Nu ben ik met name voor het afmixen van stukjes op zoek naar een andere manier van werken, dan met de muis in EQ plugs aan het strepen en klikken te zijn (ik "vergeet" dan volgens mij nog wel een te luisteren in plaats van te kijken)
Nu heb ik net een leuke 2e-hands mackie 1402 VLZ mixer op de kop getikt om mij hier bij te helpen.
Nu ben ik aan het denken, ik heb nu een geluidskaart met 4 uitgangen en een kar aan ingangen (tascam us 1406) toentertijd met name gekocht om veel hardware rechtstreeks in mijn daw op te kunnen nemen.
Nu lijkt me dat ik juist het omgekeerde nodig heb, een geluidskaart met meerdere uitgangen die ik dan weer via mijn mixer kan inmixen, zodat ik ook bv software synts, pugs etc op kanalen in ableton kan uitsturen naar een kanaal op mijn mixer, en daarna (evt via externe hardware effecten) terug de daw in.
nu is mijn vraag; is dit een juister redenering of zijn er betere, andere werkewijzen?
en zo ja, zijn er dan geluidskaarten aan te bevelen?
Als er iemand tips heeft, graag! mijn dank is bij voorbaat al oneindig