apparatuur met de ultieme techno sound

Supernova

Stamgast
Hoi gasten,

Ik ga op korte termijn weer eens wat apparatuur aanschaffen om een leuke setup bij elkaar te schrapen. 6 maanden geleden dacht ik te kunnen stoppen (geldkwestie) met mijn hobby muziek, iets wat dus nooit gaat lukken!! Ik heb toen een mc-505 en een s3000xl verkocht. Nu heb ik enkel nog een Yamaha CS2x en een novation drumstation over.

Het lijkt mij dat een drumstation aardig in een techno setup past waar ik over de cs2x zwaar mijn twijfels heb.

Wat zijn volgens jullie de ultieme apparaten die in een techno setup thuis horen???

Alvast bedankt!

909
808
303
606
sh101
sampler?
computer?
Machinedrum

and the list goes on...

Een :yamaha: SU700, het betere loop werk, zonder overige rotzooi van een rs7000 en te betalen.

ultieme tool voor techno?

Die bestaat er niet echt 1,alles wat met TECHNOlogie gemaakt is,synths,drumcomps,kun je er voor gebruiken.
De enige ultieme tool ben je zelf,en wat je met je apparaten doet.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik denk dat het belangrijkste hier wordt vergeten.

JE EIGEN INSPIRATIE
*D *D *D :yamaha: *D

Echt niet... tuurlijk niet, als je maar de goede apparaten hebt dan heb je geen inspiratie nodig. 8)

Inspiratie???

Inspiratie???

Inspiratie heb ik zat en ik denk ook wel dat het heeeeel belangerijk is!!!
Maaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.........
Je kan er kort of lang over lullen maar er zit wel degelijk verschil tussen sommige synth en modules aangaande het geluid en het gemak waar je iets mee kunt maken. Bij de cs2x moet je bijvoorbeeld flink "schudden" alvorens er een lekkere vette snerpende sound uit te halen terwijl dat met virus of een supernova 2 wel even een ander verhaal is.
AL IS DE PRIJSKLASSE OOK EEN HEEEEEL ANDER VERHAAL.

Even afgezien van de prijs wil ik dus apparaten die een vette snerpende-/alles verscheurende-/oorverdovende geluiden ..... na ja... etc. etc kunnen voortbrengen zonder al teveel moeite. Begin niet over lui want dat ben ik niet. Gemak dient de mens!

heb zelf een yamaha cs6x, t grote broertje van de cs2x..

ben t met je eens dat de cs2x wellicht beperkt is..

T3KN0

T3KN0

Mijn techno-setup:

Sampler met 909-kick, sample cd's (no kick o.i.d.), filter, equalizer... en je hebt t3chno!

Niks Supernova... samples gebruiken en filteren + effecten

WOWiE!

ahum, we hebben het over gear maar ik denk dat je zeker geen preset geluiden moet gebruiken maar je eigen sound creeren.

Back