Bambam heeft gelijk. Ik zie er iedere maand wel ergens eentje voorbij komen. Het is gewoon een kwestie van de juiste hoeveelheid vlokken neerleggen en alles is OK!!!
Volgens mij begrijp je het niet helemaal, je zou je eens moeten verdiepen in de muziek die er de afgelopen 30 jaar gemaakt is.
De 303 was bedoeld om een bas gistaar na te bootsen. Uiteindelijk is het de acid machine geworden.
Acid heeft niets met techno te maken. Zoek de rest maar zelf uit.
Origineel geplaatst door Mostatic Volgens mij begrijp je het niet helemaal, je zou je eens moeten verdiepen in de muziek die er de afgelopen 30 jaar gemaakt is.
De 303 was bedoeld om een bas gistaar na te bootsen. Uiteindelijk is het de acid machine geworden.
Acid heeft niets met techno te maken. Zoek de rest maar zelf uit.
Maarre agz techno niet echt van presets wordt gemaakt, zou ik een VA aanraden.. weinig budget? Novation K-station en reason (geleende ) en beuken met die zooi..
Maar idd, Techno wordt voornamelijk gemaakt door sound freaks die uit elke paar geluidsgolven de vetste ideeen halen..
een droge 4/4 kick ... een vette basslijn erover en een horde bliepjes of aanverwante sampletoestanden erdoor kieperen opluisteren met een effectje hier en ginder ...
met een sampler en een sequencer kom je dus een heel eind ... een su700 is geweldig voor dit soort loop gebeuren
Mensen, deze knul heeft toch wel gelijk dat de CS2x niet rauw genoeg is voor Techno. Een sampler is leuk, je hebt nl. zoveel mogelijkheden om met een sound te klooien, waarom heb je hem nou verkocht? Maar t'is beter als je dan ook iets hebt om te samplen, bijvoorbeeld een analoge bak. Als je alles van platen/internet moet halen ben je maanden bezig samples te vinden.
Als je geen PC wilt gebruiken, is een MPC, RS7000 of SU700 inderdaad een goeie optie om mee te beginnen. Lekker in een PC editor klooien om een sample te verneuken. Daarna je CS2x vervangen door een analoge of VA bak.
wat een gelul over die 303 zeg...een techno bak...een mislukte gitaarsynth die een geluid kan produceren en dat vrijwel het liefst in en acid omgeving doet...een keer een 303 growler gehoord(standaard preset uit prophecy die de helft kost!) en 303 devaueert...:confused:
maar dat terzijde...gewoon even antwoord op de vraag...
Kicks,snare, hat. sampler/drumstation/iets van jomox op de sunsyn na
een aparte compressor voor je kick(of in je sampler)
FX: reverb unit> mpx 1 lexicon /mone tc/srv3030 roland(voor het gemak neem ik de middeklasse)
Delay unit:van cheap naar exp> dp van ensoniq /tc d two/ tc fireworx
flangers chorus panners etc unit> m one/m2000 /fireworx/dp 4/etc.
filter> software/input van een va of van een filterbak(mutator/shernman/mamfilterbank)
compressors:tc/behringer(iedereen heeft ze bijna)/drawmer/focusrite/ of uit een bundle vst's
sub&basslines>een va(jp 8080/virus) maar liever een syntrack/microwave/pulse
percussie: R8/drummachine/rackattack /emu mp7/
leads:Va>virus/jp8080/ms2000/andromeda/sunsyn/anloog> neptune macbeth een oud anaoolgje van rolnd of van sequential etc.
Sampler> soft of hard(emu akai/yamaha)
stepsequencer(daar leer je muziek mee spelen ipv klikken met een muis).op een 909/xbase/ms 2000 etc...
Origineel geplaatst door Hazes Goede techno (of muziek in het algemeen) wordt niet gemaakt door goede apparatuur. (maar dat is inmiddels al vaker gezegd).
Je kunt het niet vaak genoeg herhalen. Wat gereedschap en een paar goeie oren doen de job. Ik heb nog nooit een synth uit zichzelf een hit zien scoren.
Origineel geplaatst door dekzster alhoewel er wel cd's zijn gemaakt met 1 en dezelfde synth. Bijvoorbeeld met de yamaha YC45D (zie boekjes Peter Forrest).
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.