apparatuur met de ultieme techno sound

je kan met preset geluiden je eigen sound creeren vind ik.

Re: apparatuur met de ultieme techno sound

Origineel geplaatst door Supernova
Hoi gasten,

Ik ga op korte termijn weer eens wat apparatuur aanschaffen om een leuke setup bij elkaar te schrapen. 6 maanden geleden dacht ik te kunnen stoppen (geldkwestie) met mijn hobby muziek, iets wat dus nooit gaat lukken!! Ik heb toen een mc-505 en een s3000xl verkocht. Nu heb ik enkel nog een Yamaha CS2x en een novation drumstation over.

Het lijkt mij dat een drumstation aardig in een techno setup past waar ik over de cs2x zwaar mijn twijfels heb.

Wat zijn volgens jullie de ultieme apparaten die in een techno setup thuis horen???

Alvast bedankt!

Gebruik voor de grap eens je FX in je cs2x!
Distortion bijv :) Met deze 2 apparaten zul je in staat zijn om lekkere techno te bakken. Maar zoals velen hier zeggen. Het ligt aande chef, niet aande keuken. [Ik heb zelf ook te veel apparatuur, gebruik maar 2 bakken intensief ipv5] Dus trek je conclusies :)

mw

De chef in de keuken.......

De chef in de keuken.......

Ik ben het geheel met jullie eens dat ik diegene moet zijn die een creatieve sound moet creëren maar ik ben ook niet van gister en weet donders goed hoe mijn cs2x-je in elkaar steekt alleen is de potentie om vette sounds te maken een stuk minder dan vele grote broers en con-collega's. Samplers ben ik totaal niet weg van en heb daarom ook mijn akai s-3000xl weg gedaan. Ik doe bijna niks met zo'n ding. Ik ga wel maar eens op zoek naar een goede compressor en wat filter-/effect bakken!!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Een :yamaha: SU700, het betere loop werk, zonder overige rotzooi van een rs7000 en te betalen.

wat is er mis met de RS7000?

Re: Inspiratie???

Re: Inspiratie???

Origineel geplaatst door Supernova
Je kan er kort of lang over lullen maar er zit wel degelijk verschil tussen sommige synth en modules aangaande het geluid en het gemak waar je iets mee kunt maken. Bij de cs2x moet je bijvoorbeeld flink "schudden" alvorens er een lekkere vette snerpende sound uit te halen terwijl dat met virus of een supernova 2 wel even een ander verhaal is.
AL IS DE PRIJSKLASSE OOK EEN HEEEEEL ANDER VERHAAL.
Als je op 1-2-3 een kant en klare vette dance-lead of zo wil hebben, moet je geen supernova of zo kopen. Koop dan een soundmodule zoals een Emu Orbit.

Wat een dure troep allemaal, dat heb je helemaal niet nodig, de beste techno nummers worden nog steeds gewoon met een Amiga 1200 met samplechipje en tracker gemaakt.

Origineel geplaatst door Raheem23
Wat een dure troep allemaal, dat heb je helemaal niet nodig, de beste techno nummers worden nog steeds gewoon met een Amiga 1200 met samplechipje en tracker gemaakt.

mwa, lijkt me sterk

Jammer, ... dat er nog steeds Menschen zijn die denken dat het kopen van "Het juiste" doosje het belangrijkste is bij het maken van Muziek (en in dit geval Techno).
Als je een beetje goeie prutser bent kan je uit iedere synth een beetje vette techno sound krijgen.

Het gaat tenslotte niet om de keuken, maar om de kok !!!

Reality is created by our demands.

tja :confused: de "beste" techno wordt volgens mij door creatieve en muzikale mensen gemaakt. Desnoods op een viersporen cassetterecorder met slechts potten en pannen plus een ranzig goedkoop effectdoosje en een el cheapo drumcomputertje.

Origineel geplaatst door Hazes
..Desnoods op een viersporen cassetterecorder met slechts potten en pannen plus een ranzig goedkoop effectdoosje en een el cheapo drumcomputertje.

Nou daar kom je echt niet me weg. Vroeger niet, en tegenwoordig al helemaal niet.. Vergeet niet dat de pioniers van vroeger best goeie spullen hadden (het waren ook synthfreaks). Het is een fabeltje dat de grootste hits gemaakt werden met een 303 en een cassette recorder....... er komt ietsje meer bij kijken! :D

Origineel geplaatst door Arv
Nou daar kom je echt niet me weg. Vroeger niet, en tegenwoordig al helemaal niet.. Vergeet niet dat de pioniers van vroeger best goeie spullen hadden (het waren ook synthfreaks). Het is een fabeltje dat de grootste hits gemaakt werden met een 303 en een cassette recorder....... er komt ietsje meer bij kijken! :D

Is ook zo, maar was ook niet letterlijk bedoeld. Het ging mij meer om de insteek. Goede techno (of muziek in het algemeen) wordt niet gemaakt door goede apparatuur. (maar dat is inmiddels al vaker gezegd).

juist raheem !!!

zelfz 'gotta have the pokey' is zo gemaakt :D

als je niet creatief bent, kan je nog zulke dure spellen hebben, maar er nix uithalen...
mjah, eigenlijk overbodig om te zeggen, vrij duidelijk...

Een goeie computer + Reason v1 of v2.lijkt mij een logi[c]sche stap
plus alle mastering software die JIJ maar wilt.
Een vette synth BV Virus ,jupiter 6[mijn favorieten,f nord modulair[gevorderden sonologen].

Toevallig moest ik er bij het lezen van deze thread even aan denken. Zou de emu XK-7 niks zijn.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is het goed om daar even naar te kijken.

Volgens mij worden de geluiden hiervan ook nog niet door duizenden mensen gebruikt.

Hey Gozert!

Als je budgetprijs, vette sounds, bedienings gemak en evt. Live use wil zou ik even wachten op de Korg E-MX.
Die heeft een hele goede en makkelijk te bedienen sequencer.(vooral de motion seq. zijn super!)
Goede en makkelijke sound edit mogelijkheden zeker voor scheurende sounds(en vergeet de tube niet)
Gaat rond de 600,- euro kosten als ik me niet vergis.
Je mist dan natuurlijk wel een sampler maar er zijn genoeg budget oplossingen daarvoor.

Of gewoon even doorsparen voor de RS7000 :okdan:

Grt. Ronald

aparatuur met een leuke techno sounds
die is makkelijk :
tb-303
ik wens je succes om eraan te komen !!!!

dat is waar, maar er zit wel een leuk techno geluid in.
aleen is het moeilijk om eraan te komen... veel $$$

Back