hellup het lukt van geen kant

equinox16

Nieuwkomer
Allo

Ik heb een probleem met de midi interface tussen me computer en mijn synth(weliswaar een zeldzame Gem equinox maar
die is general midi compatible)
heb netjes din5 plug midi in op midi out synth en midi out op midi in en ander eind v/d kabel aangesloten op de gameport van me pc

kan dit met instellingen synth te maken hebben (port/channel/internal clock/etc)?
of kan het zijn dat de soundcard niet midi compatible is (lijkt me stug op pc van 2 jaar oud)
wellicht heb ik een extern programma nodig buiten Logic

heeft de easi mmi er invloed op?

Ik kan het meest basale dus nergens vinden....

:{

Hoop dat iemand goede raad heeft
bij voorbaat dank

Volgens de besprekingen op SonicState ligt het probleem bij de Equinox zelf.

Veel mensen klagen over het besturingssysteem en de midi-implementatie en Gem blijkt geen grote hulpverlener te zijn:

Lees:

got an Equinox Pro 88 to replace a rather beautiful Trinity Pro X, as it was 1/2 the price. Unfortunately, it's 1/2 as good. Whilst the sound engine is impressive, the build adequate, and the specification awesome in theory, in practise the dreadful OS, clumsy MIDI, and performance orientation made it totally unsuitable for use in a largely MIDI controlled studio. I don't like or want the internal sequencer, I hate multitimbrality as the only way of creating layers, and the MIDI is terrible, overloading devices, looping back and generally causing chaos.

Lees andere besprekingen op:

http://www.sonicstate.com/synth_reviews/_inc/user_comments.cfm?id=855&print=1

Misschien vind je daar ook enige adviezen??

Good luck

EF

Ik neem aan dat je de MIDI kabels even hebt geprobeerd te verwisselen? En ze zitten op MIDI 1. Dan is het een kwestie van in je performance duiken, en mocht daar niets te vinden zijn: kijk onder de knop MIDI (rechts) en zoek naar een vreemde instelling.

Wil je een ander apparaat masteren, of wil je vanaf je computer de Equinox laten spelen?

Even een tip: Om te vermijden dat er per ongeluk een domme instelling ergens achtergebleven is in de Equinox zelf. Wel even backuppen natuurlijk ;)

few owners understand that they must INITIALIZE the OS after an install. This is done by, continuosly turning the dial after turning it on while the keyboard is booting up. Doing this, eliminated a fantastic amount problems that appeared to be bugs for my unit. I use the keyboard & sequencer, every weekend and now it is quite stable. Can't promise the same for you but, try it. PS...save your setting before doing so.

Good luck!

Ik heb het bij mij wel voor elkaar gekregen, maar dat kan mazzel zijn geweest, heb geen enkel probleem. Maar GEM en MIDI sequencing is niet echt ideaal. Misschien dat je een oude Cakewalk even kunt proberen, om te kijken of het daar wel mee lukt. GEM gebruikt zelf bijna altijd Cakewalk, daar is ook een EquinoxPanel voor geschreven, en een INS file met daarin alle patches.

:okdan:

Back