Het koninkrijk van King Fred II

Hier praten mensen over knopjes, hoe je mix goed voor elkaar krijgt of hoe je je synth programmeert als je die of dat geluid wil krijgen, dat soort dingen, plus -in de meeste gevallen- originele tracks.
Bij de naam synthforum meende ik daaruit af te mogen leiden dat het gaat om mensen die elektronische muziek maken. Dat doe ik ook: met keyboards.

Er is een muziekantenbank forum ergens waar juist mensen meer in de richting singer-songwriter liedjes plaatsen, misschien iets voor jou?
Misschien wel.

Toch grappig dat ik hier in het begin werd verwelkomd met de uitspraak "het is weer eens wat anders".

Natuurlijk ben je welkom! Niemand zegt dat je hier niet hoort. Alleen zoals brz zegt is je muzikale input vrij slecht. Je kunt wel eens "anders" doen, maar je moet dat ook uitstralen. Het is een makkelijke weg zeggen dat je iets "wat anders" doet om jezelf te beschermen van de realiteit, waar "anders" in werkelijkheid "slecht" betekent.

Maar neem dat niet persoonlijk. Er is een "Kut" draad waar je meer vrijheid hebt om te plaatsen wat je wil, en je krijgt volle zalen (dat thread is hier een legendarisch instituut)

Omdat het blijkbaar meer opvalt als ik covers plaats dan origineel werk (hoewel beide goed vertegenwoordigd zijn) zal ik hier dan nog eens een eigen werkje plaatsen. Het heet "Surinam dance". Wat heeft het met Suriname te maken? Wel, alleen in dat land is de muziek van Afrika vermengd met die van Zuid-Amerika. En dat is wat ik hier ook heb gedaan.

Jij komt toch uit Belgie?....is het dan niet belgie + afrika + zuid-amerika?

J
Vergeet niet dat dit (alhoewel gerelateerd) geen singer-songwriter forum is, en dat is eigenlijk wat je doet (ongeacht de kwaliteit natuurlijk).

juist....

@King Fred: een keyboard is geen synth natuurlijk :P

Zoals je aan mijn uitspraak kunt horen, ben ik geboren in Nederland, maar ik woon al 10 jaar in België.

Er was een tijd dat men een synthesizer opeens een keyboard ging noemen. Maar het is hetzelfde.

Zoals je aan mijn uitspraak kunt horen, ben ik geboren in Nederland, maar ik woon al 10 jaar in België.

sorry King Fred, ik lees je dialect echt niet. En als je in Belgie woont ben je voor mij een belg. Kan je wel ergens anders geboren zijn maar dat kan ik niet ruiken door mijn computerscherm.

Als je het slecht vindt, heb je de volle vrijheid om dit topic niet te volgen.
en dat is met alles zo... maar misschien zitten er een paar masochisten tussen :D
Er was een tijd dat men een synthesizer opeens een keyboard ging noemen. Maar het is hetzelfde.

er zit toch wel enig verschil tussen maar vanuit een bepaalde bespiegeling kan het heel abstract gezien hetzelfde betekenen...
als je het strict hebt over wat er binnen in de bak gebeurd dan zou je idd ook een keyboard kunnen zien als synthesizer want intern gebeuren allerlei zaken die ook in een (digitale) 'bak met knoppen' (wat de meesten hier dus een ECHTE synth noemen) gebeurt...

maar in essentie is een keyboard nutuulk een aparaat waar je zeer weinig tot niets aan de sounds zelf kan veranderen en bij een synth is dat dus overduidelijk wel het geval... met een keyboard speel je dus alleen maar en met een synth maak je ook nog zelf de sounds...

wat betreft je muziek en video's; ga zo door, er zullen altijd wel een paar mensen zijn die het wel wat vinden... volhard in het goede! :D

Laatst gewijzigd:
sorry King Fred, ik lees je dialect echt niet. En als je in Belgie woont ben je voor mij een belg. Kan je wel ergens anders geboren zijn maar dat kan ik niet ruiken door mijn computerscherm.

Mijn uitspraak kun je in mijn video's horen. En ja, ik ben al enkele jaren officieel een Belg.

EDIT: Als ik in het Nederlands zing althans...

Nu ga ik even iets plaatsen dat niets met muziek te maken heeft, maar wel met humor. Wat je in dat filmpje ziet, is echt gebeurd (maar nu dus "nagespeeld").

PS Ik was toen 7 of 8 jaar.

Back