Het koninkrijk van King Fred II

Tot hier toe zijn er 2 antwoorden binnengekomen die ik goed reken (hoewel niet alles even goed klopt wat erin staat).

Oplossing "ik kan bewijzen dat 1=2":

Als je vanaf het begin rekent met a=1 dan krijg je een aantal keren 0=0, hetgeen klopt.
Maar vlak voor de laatste regel gaat het fout: 1*0 = 2*0, maar daaruit mag je niet concluderen dat 1=2!

Detail (voor gevorderden): als je de 0 uit de vermenigvuldiging wegstreept, is dat hetzelfde als dat je de uitkomst door 0 deelt, dus dan zie je het effect van delen door 0. Op school leerden we allemaal dat je niet door 0 kunt delen... Dat klopt niet helemaal: er is één getal dat je door 0 kunt delen, en dat is 0 zelf. Maar met hoeveel moet je 0 vermenigvuldigen om 0 te krijgen? Probeer maar eens een willekeurig getal in te vullen; het klopt altijd! Dus om het algebraïsch te zeggen: bij de opgave 0/0 is de oplossingsverzameling R, oftewel: alle reële getallen zijn een juiste uitkomst.

In dit geval heb ik 0/0 eerst 1 laten zijn en dan 2.

Mijn site heeft nu een rigoreuze verandering ondergaan. Nieuw is, dat je nu een zoekopdracht kunt geven.

Maar uiteraard zou het kunnen dat er nog kinderziektes in zitten, dus als je iets tegenkomt dat niet goed werkt, graag laten weten!

superurl.nl/?King+Fred+II

Dit is "someone" (cover: Axis). En als je van katten houdt, moet je zeker de videoclip zien :)

Het grote koor aan het begin en eind bestaat uit 3 stemmen van mij, waarvan 2 door de vocoder zijn heengehaald (de basstem niet).

Klik hier

Ik denk niet dat er iemand is die de melodie (trad) nog niet kent. Echter... de tekst is niet zomaar een vertaling; er is een laatste couplet met een heel nieuwe inhoud!

Als je denkt dat de zang te dof klinkt, dan heb je gelijk. Ik moet de zang nog eens opnieuw doen. Ik had de bijgeleverde microfoon van de vocoder gebruikt om alle zang op te nemen, en dat was kennelijk geen goed idee... Maar ondertussen zet ik dit alvast hier zodat je er een idee van hebt.

Wat denk je: is de tekst van het laatste couplet niet te cru?

Klik hier

Mededeling:
Vanaf 21 oktober is op één (voormalig VRT, nog eerder BRT) de komische serie "quiz me quick" te zien. Vooral kijken, want ik speel er een klein rolletje in! :)

houd je een asbak vast in de hoek, of doe je ook echt iets?! :)
en ik neem aan dat er bij de 1/vrt/brt geen witte randjes om de poppetjes zitten, en de muziek wel gewoon strak loopt?

houd je een asbak vast in de hoek, of doe je ook echt iets?! :)
en ik neem aan dat er bij de 1/vrt/brt geen witte randjes om de poppetjes zitten, en de muziek wel gewoon strak loopt?

Om het antwoord te weten te komen, zul je moeten kijken... :P

hahaha, en dan de hele avond wachten om je 3 sec in beeld te zien? of is het langer? :) :)

Alleen als je niet van humor houdt is het erg om te wachten... Trouwens, wie zei dat ik in de eerste aflevering al te zien ben?
Maar ik ben wel langer dan 3 seconden in beeld. Je hoort mijn stem zelfs!

Back