Het koninkrijk van King Fred II

Het volgende videoclipje stamt nog van vorig jaar, maar het was net iets te laat klaar om nog geplaatst te kunnen worden. Het heet "sinterklaasmix" en de eerste 15 seconden bestaan uit een tekst die waarschuwt dat dit niet voor kleine kinderen geschikt is.

Klik hier

...

Afgelopen week zat ik door de gedichten van mijn vrouw te bladeren en vond er één waarvan ik dacht: ik ga eens proberen om dat op muziek te zetten. Dit is het resultaat (bereid je erop voor dat het heel somber is):

Klik hier

Via Facebook heb ik deze link al geplaatst, en Peter Schaap, met wie ik bevriend ben, heeft me er al een compliment over gegeven.
Het maken van het filmpje was het meeste werk: de van binnen naar buiten bewegende sterren was een karwei dat geen einde leek te hebben, maar uiteindelijk is het gelukt.

Dames en heren, ik stel u voor: het lied "einde": klik hier

mooi liedje en filmpje weer! Je zou eigenlijk een science fiction serie moeten maken met de avonturen van King Fred in het heelal ofzo

Maar wat sturen ze precies naar het schip op het einde een afweer raket?

Geen super explosie FX?
of dat is waarschijnlijk omdat er in het vacuüm van de ruimte geen geluid is :D

mocht je op het moment dat die impact geschied nog bij je bewustzijn zijn dat zou je dus wel iets moeten horen want anders had je hem ook niet kunnen horen zingen nutuulk in zijn ruimtecockpit... maar waarschijnlijk is het geluidsloos omdat het moet verbeelden dat je al in het daarnamaals bent nutuulk ofzo ook...

wat ik mij afvraag is wat die 2 dingen op de voorgrond eigenlijk zijn; ziet er uit als een stalen laddertje ofzo met een soort rond ding met lampjes er aan vast...

Dat is het interieur van een onderzeeër. Helaas had ik te laat gezien dat die ladder niet zo goed bij de rest past.

En inderdaad: op het moment van de explosie is er geen geluid meer, want in vacuum bestaat dat niet.

tuulk maar dan zou de toeschouwer op z'n mist nog ff een *KABOOM* hebben gehoord middels dezelfde lucht als waar de piloot ook gebruik van heeft gemaakt om te kunnen zingen :D tenzij het filmpje nutuulk middels straalverbinding vanuit het ruimteschip elders is opgenomen en op het moment van impact de camera instant toast was...

enfin...

tuulk maar dan zou de toeschouwer op z'n mist nog ff een *KABOOM* hebben gehoord middels dezelfde lucht als waar de piloot ook gebruik van heeft gemaakt om te kunnen zingen :D tenzij het filmpje nutuulk middels straalverbinding vanuit het ruimteschip elders is opgenomen en op het moment van impact de camera instant toast was...

enfin...
Ja, en een lantaarnpaal is OOK van ijzer!

van de binnen opgenomen beelden vind ik vooral het 70er jaren interieur erg leuk :)

Back