Het koninkrijk van King Fred II

Op het ogenblik doe ik weinig aan muziek omdat we binnenkort verhuizen, maar dit deed ik even tussen de bedrijven door:

Opa

Ooit lang geleden heb ik als festivalmedewerkertje Bram Vermeulen na een voorstelling stiekum opgezocht in de kleedkamer... Ik wilde deze held even gesproken hebben.. Dat schoot me nu weer te binnen... ;-)

Het is alweer een paar maanden geleden dat ik hier voor het laatst was en dat heeft te maken met een verhuizing. Nu pas is mijn geluidsstudio zover ingericht dat ik er een beetje in kan werken. De filmstudio is nog verre van klaar.

Op Facebook heb ik iemand leren kennen die interessante teksten schrijft, en hoewel het gedicht in kwestie niet gemaakt was met de bedoeling, er muziek op te zetten, vroeg ik of dat al gebeurd was (er was namelijk sprake van een refrein, dus...)
Die muziek was er nog niet, maar nu wel:

Klik hier

Voordat ik mijn nieuwste creatie plaats, eerst even een grappig voorval:

Voor mijn videoclips gebruikte ik een zelfgemaakte contrabas van karton. Helaas was die te klein. Ik adverteerde daarom op verscheidene plaatsen met "contrabas gevraagd; mag kapot zijn, zelfs in stukken".
Op een dag kreeg ik respons: iemand plaatste een link naar een vrouw die strijkinstrumenten repareerde en verhuurde. Ik surfte naar de site, vond een email-adres en stuurde daar een mail naartoe.
Nog dezelfde dag kwam er antwoord: Ja, ze had een contrabas die beschadigd en daardoor niet meer verhuurbaar was. Zogauw de verzekering over de brug was gekomen, mocht ik hem hebben. Maar dan ging de mail verder: ze had mijn naam "herkend"; haar grootmoeder had dezelfde achternaam, en of we misschien familie waren...
Na weinig research kwam eruit: ja, we zijn familie :-)

De contrabas is nog heel goed bespeelbaar, dus ik begon meteen erop te oefenen. En nu heb ik dan voor het eerst een lied met volledig akoestische begeleiding opgenomen. Je ziet me met de contrabas en achter het harmonium (en je hoort de toetsaanslagen ook). De enige reden waarom ik het hier "mag" plaatsen is: voor het koor heb ik de vocoder gebruikt.

Doodlopende straat (cover: Bram Vermeulen)

Klik hier

Waarom plaats je niet rechtstreeks het YouTube-filmpje maar moet ik eerst naar die reclamesite?

Ik begrijp het probleem niet. Je upload een video en dit wordt link x...die je hier post. Vervolgens wijzig je de video (verwijder je video nummer 1 en upload je de 2e neem ik aan) en dan blijft de link volgens jou hetzelfde? Dan zien wij toch nog steeds de gewijzigde video?

Ik heb er in een ver verleden 2 video's opgezet dus heb daar verder geen ervaring mee.

Oh en ik mis het suikerpotje nog! ;-)

Back