Het koninkrijk van King Fred II

Dit is boven verwachting goed gelukt. Peter Kok de Goey (de helft van Greenfield & Cook) heeft me er een enorm compliment om gemaakt. Je denkt een akoestische gitaar te horen. Dat is in werkelijkheid mijn keyboard. Het neuriënde koor dat tijdens het refrein te horen is, is een vocoder.

A day begins

Journey to Venus (combinatie van New Age en Psychadelic)
Klik hier
Wow!

[edit]: !!!!!!!!

[edit2]: Hoe zit dit in elkaar qua geluidsbronnen/instrumenten?

Heel vet!

@ KSUS:
De geluidseffecten (ruimtegeluiden) zitten kant en klaar in mijn keyboard.
Op het keyboard speel ik het simpele melodietje dat je helemaal aan het begin hoort (steeds opnieuw en opnieuw).
Verder hoor je een enorme hoeveelheid stemmen met veel echo, en al die stemmen doe ik zelf.

8:10u

Dit project is opvallend door het bijbehorende filmpje. Het lied is helemaal niet slecht, daar niet van... maar het filmpje is héél veel werk geweest! Terwijl je ernaar kijkt, moet je vooral in gedachten houden, dat ik hiervoor NIET de deur uit ben geweest. Alle plaatjes (bewegend of stilstaand) van treinen en stations, zijn van het internet geplukt.

De begeleiding is met het keyboard gedaan; het koor in de intermezzo's en in de allerlaatste regels is met de vocoder gedaan.

Voor de verandering weer eens gewoon een aardigheidje. Ik dacht terug aan een liedje dat ik als kind had geleerd en dat heb ik maar eens even in de studio opgenomen.

Zaltbommel

Zijn er nog Facebook-gebruikers onder de leden? Ik kwam op een pagina die over muziek gaat, een lied tegen waarvan ik dacht: daar ga ik wat mee doen!
Het resultaat heeft de goedkeuring van de oorspronkelijke zanger. Het lied heet "tijdlijn" en dit is het:

Klik hier

Weer kunstig gedaan! Wel loopt hier het beeld en geluid niet helemaal synchroon. Maar dat kan ook komen door het oude pctje waarop ik nu kijk... :-)

Ik vrees dat de schuld bij Youtube ligt. Op mijn pc loopt het synchroon, maar als ik het op Youtube zie...
Ik denk er dan ook over om van Youtube op Dailymotion over te stappen.

Al in de jaren '70 had ik het idee opgevat om een grappig wandelliedje een extra (milieubewuste) wending te geven. Een paar regels van de toegevoegde tekst had ik al, alsmede de allerlaatste regel. Maar om zoiets in niet te veel en niet te weinig regels op een logische manier naar de clou te voeren, was moeilijker dan ik dacht. Pas geleden ging ik daar nog eens aan werken en dit is het resultaat:

Bomenmars anno 2051

Ja, leuk gedaan! Heb nu pas geluisterd...
Volgende keer misschien een wat optimistischer liedje? :-)

En dan nu... mijn vrouw die meezingt.
Het filmpje is veel werk geweest, maar ik ben er tevreden mee.
Het lied heet "they all went to Mexico" en het werd oorspronkelijk uitgevoerd door Willie Nelson en Santana. De gitaarsolo's van Santana heb ik op een digitale six-bass gereproduceerd, naar voorbeeld van Hank the Knife.

Klik hier

Eén van mijn Facebookvrienden schreef een Nederlandse tekst op "blowing in the wind" en ik dacht: daar kan ik wat mee! Jier is het resultaat: klik hier.

Back