Het koninkrijk van King Fred II

Het is alsof de duvel ermee speelt! Ik was al bezig met de voorbereidingen van "imagine" en daar plofte de boel in Brussel, waarna iedereen opeens "imagine" liet horen...
Maar dit was dus NIET naar aanleiding daarvan!

Klik hier

Een Facebook-vriend van me houdt zich bezig met Nederlandse teksten op Engelstalige liedjes. Hij had dat o.a. gedaan met "blowing in the wind" (Bob Dylan). Ik dacht: leuk om te doen. Maar zo sterk was die Nederlandse tekst eigenlijk niet, dus ik heb dan de oorspronkelijke Engelse tekst daarna alsnog ingezongen:

Blowing in the wind

Een Facebook-vriend van me houdt zich bezig met Nederlandse teksten op Engelstalige liedjes. Hij had dat o.a. gedaan met "blowing in the wind" (Bob Dylan). Ik dacht: leuk om te doen. Maar zo sterk was die Nederlandse tekst eigenlijk niet, dus ik heb dan de oorspronkelijke Engelse tekst daarna alsnog ingezongen:

Blowing in the wind

hij doet t nie

hij zegt:
The requested URL /users.skynet.be/fa240739/&&&/&&&/users/5/web/00/00/25/40/00/&&&/1/&&&/0/&&&/youtube/blowing+in+de+wind.html was not found on this server

misschien komt dat omdat er staat 'blowing in de wind'.. een soort halve vertaling in het Nederlands.

dan gaat het natuurlijk helemaal mis fred

hij doet t nie

hij zegt:
The requested URL /users.skynet.be/fa240739/&&&/&&&/users/5/web/00/00/25/40/00/&&&/1/&&&/0/&&&/youtube/blowing+in+de+wind.html was not found on this server

misschien komt dat omdat er staat 'blowing in de wind'.. een soort halve vertaling in het Nederlands.

dan gaat het natuurlijk helemaal mis fred

Inderdaad: ik heb een typfout in de url gemaakt.

Het moet zijn blowing in the wind

En dan nu een protestlied. Ik had jaren geleden een Nederlandse tekst gemaakt, maar ik vond dat de boodschap voor de hele wereld was, dus nu in het Engels:

The one percent

Een humoristisch lied met een heel goed gelukte videoclip :geslaagd:

Made in Hong Kong

PS Ik wacht met spanning op het moment dat iemand de Chinese karakters weet te ontcijferen die aan het eind van het derde couplet verschijnen :)

Ik vond het wel een aardig idee om de stemmen zo te zetten: solo links en koor rechts. The Mamas & the Papas deden dat ook.

Op m'n computerspeakertjes klinkt het niet distorted. Weer een leuk creatief product van je!
Misschien een heel klein beetje grijzig, zoals de kleur van de baard al aangeeft... :-)

Echt gebeurd: we waren in het centrum van Eindhoven en daar was een man die luidkeels een soort religieuze boodschap verkondigde op een enigszins muzikale manier. Of hij ook werkelijk die melodie in zijn hoofd had of dat het alleen maar zijn (overdreven) intonatie was, dat weet ik niet. Maar het heeft mijn vrouw en mij op het idee gebracht om er een lied omheen te maken.

Een tweede lichaam

Ik vind hem machtig goed Freddy.. tof man dat je dat allemaal kunt, en dan nog je vrouw die teksten kan schrijven.. Het melodietje hangt in mijn hoofd ;) Goed gedaan makker.

Toffe track, met veel plezier naar deze geluisterd! Ook dat filmpje is heel leuk gedaan.
Een tweede lichaam...ik krijg em niet uit mijn hoofd.

In 2016 hoorde musicus King Fred II toevallig zijn stem en de boodschap bleef zodanig hangen dat hij er een lied omheen schreef (in samenwerking met zijn vrouw). Het lied heet "een tweede lichaam"

cool man ! 8)

Back