Het koninkrijk van King Fred II

Dat klopt. "Over de Muur" is van het Klein Orkest... en daarvan heb ik ook een eigen versie gemaakt, die ik (waarschijnlijk) al eens hier geplaatst heb, maar dan nu nogmaals: link

Ja, het blijft een prachtig nummer!

Als puber ben ik weleens naar een vredesbijeenkomst geweest "achter de muur" en veel mensen ontmoet.

En het bleek dat ons zogenaamd vrij Hollands poldertje ook niet echt een heilstaat was... Heb er wel wat last van gehad...

Graag gedaan Gloomer. Het was iets uit mijn euh jongere jaren. KatTeBak sja het blijft een in mijn opzicht een voor de hand liggende maar wel redelijk geniale naar redelijkheid uiteraard, en gezien de reputatie van de misschien onder of over gewaardeerde heer Koning Frederick een leuke spitsvondige inval, die misschien ingegeven is door een wonderlijk toeval, die U heer Koning Frederick waarschijnlijk van "boven" ingegeven gekregen heeft.
Sorry voor deze reactie, ik kon het niet laten
Vriendelijke groeten,
Frans

Het is niet Bickey maar Beaky, dus in totaal Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich. En inderdaad: ik heb van "zabadak" de klank zoveel mogelijk nagebootst om een Nederlandse tekst te krijgen.

Ik heb trouwens maar liefst 6 sporen vol gedrumd. Verder 1 spoor voor het contrabas-geluid en 1 voor het gitaar-geluid (alles elektronisch geproduceerd). En dan nog 12 sporen vol zang, waarvan 2 via de vocoder.

En nu een cover van de Chico's:

Nog één keer een cowboy te zijn

Het is niet zómaar dat ik op deze manier opgesteld sta; dit is een eerbetoon aan de Chico's.

Jaren '70:
Simon speelde gitaar en zong de lage mannenstem; hij stond voor de kijkers rechts.
Frans speelde gitaar, steelguitar en banjo en zong de hoge mannenstem; hij stond voor de kijkers links.
Conny zong de vrouwenstem; zij stond in het midden.

De eerste Chico's dateerden van rond 1950. Simon stond toen ook rechts; Nico stond links en Bep in het midden.

Alleen Conny is nog in leven.

Iemand die ik op Facebook ontmoette, had een lied geschreven. Hij stuurde me dat lied als mp3: alleen zang. De rest heb ik toegevoegd.

Fred, ik ga eerlijk zijn : ik heb van jou nog nooit een bedankje gehad voor mijn feedback die ik op iedere track van je geef, dus ik hou daar ook mee op, met feedbacken, meer nog, ik ga zelfs niet meer kijken of luisteren. =(

Back