Het koninkrijk van King Fred II

Wie een cover van Pink Floyd maakt, begeeft zich op zéér glad ijs!

Maar ik heb het gewaagd. Het nummer is slechts 1 minuut en 10 seconden. De muziek had ik in iets meer dan een half uur opgenomen en voor de videoclip had ik dubbel zoveel tijd nodig.

eclipse

Fredje, deze korte remix is gewoonweg PRACH-TIG !! :mega:

Je stem maakt mijn gevoelens los en ik kreeg zin om te wenen.. Erg erg goed gedaan man, ook de slides van de lyrics, ja daar kruipt veel tijd in hé?!

Allez makker, goed gedaan alweer, veel succes en een fijne week !

Groetjes,

Gloomy.

:dj:

Die voorbijschuivende tekst is kant en klaar aanwezig in het videobewerkingsprogramma. Het is een fluitje van een cent om te tekst in een bepaald tempo door het beeld te laten lopen.
Heel wat méér werk was het om die zonsverduistering te maken.

Ja Ferry, erg pakkend en erg mooi. Die blazers zijn prachtig.. de vocals zou ik, persoonlijk wat afwisselen.. Eén spoor normaal, en één spoor met reverb of delay.. die links en rechts pannen en automaten wanneer je denkt dat het nodig is.. Verder, ja, ik word er heel rustig van.. De anti-animatie van het filmpje zegt ook genoeg.. Goed gedaan weer ! :okdan:

't Beste !

Gloomy.

Dank je! Ja, dit wilde ik heel sober houden. Je kunt geen feestelijke animatie bij zo'n tekst zetten.

Ik heb even gedacht: blazers (meervoud)??? Maar dan dacht ik eraan dat jij de cello (met het glissando spel, dat via de pitch-bend knop wordt gedaan) voor een blazer hield. Er is dus slechts één blazer: een saxofoon.

toch knap wat je uit een thuis studio kunt halen.
ik vond het wel knap opgenomen.
en de kwaliteit is ook nog best hoog.

toch knap wat je uit een thuis studio kunt halen.
ik vond het wel knap opgenomen.
en de kwaliteit is ook nog best hoog.

Dank je, Space. De kwaliteit is de danken aan het feit dat ik digitaal op maximaal 32 sporen kan opnemen.

Dank je! Ja, dit wilde ik heel sober houden. Je kunt geen feestelijke animatie bij zo'n tekst zetten.

Ik heb even gedacht: blazers (meervoud)??? Maar dan dacht ik eraan dat jij de cello (met het glissando spel, dat via de pitch-bend knop wordt gedaan) voor een blazer hield. Er is dus slechts één blazer: een saxofoon.

Oké, thnx voor de correctie, weer wat geleerd vandaag.. :)

Fijne dag, Ferry.. 8)

En dan nu een filmpje waarbij ik totaal niets van het internet gedownload heb. Je ziet beelden van mijn dashcam, je ziet mij achter het stuur zitten (terwijl de rit op mijn tablet wordt afgespeeld zodat ik weet wanneer ik aan het stuur moet draaien), en de beide poppen heb ik hier echt in huis (waarbij ik met een tekenprogramma een plaatje heb gemaakt met de monden open zodat ik die kon animeren).
Ik heb voor die gelegenheid de auto uit de garage gehaald en een blauwe doek over de voorruit en zijraampjes gedrapeerd, dan de camera op statief achterin gezet, alsmede een werklamp omdat het anders te donker werd in de auto.

Dit is het resultaat: superurl.nl/?kf2song/love+is+like (hieronder zie je 2 links; je moet op de bovenste klikken - de forumsoftware heeft nog wat foutjes blijkbaar)

Ja, ik weet het: ik ben knettergek!:D

Op mijn vorige post is nog geen reactie geweest en ik weet niet of dat te maken heeft met het feit dat dat juist is geplaatst in de tijd dat het forum werd vernieuwd...

Maar hier is weer wat nieuws en daaruit blijkt dat ik echt knettergek ben! Ga zelf maar kijken: Als de rook om je hoofd is verdwenen

Ondanks het uitblijven van reacties, zet ik mijn volgende creatie neer: de pastorale.

Het is veel werk geweest. Vooral mijn schoonzus zover krijgen dat ze kwam zingen, was een gigantische prestatie.
Dit is het resultaat: klik hier

Wow Ferry, wist je dat De Pastorale mijn lievelingslied is sedert mijn jeugd.. Awel, ik heb een nieuw lievelingslied : jullie versie van de pastorale !! Ik heb'm gedownload als mp3 en ga hem vaak beluisteren. Ik blijf het herhalen, je hebt een zalige, hemelse stem. Alles goeds, mijn beste. Take care, groetjes aan je lief vrouwtje..xx GloomY.

Dat is vast een hoop werk geweest! Grappige vondsten in de video (Pastorale). Maar je filmpjes zijn wel extreem statisch. You can do better. :okdan:

Dat is vast een hoop werk geweest! Grappige vondsten in de video (Pastorale). Maar je filmpjes zijn wel extreem statisch. You can do better. :okdan:

De aanvankelijke versie van de pastorale was nog veel statischer. Daarom heb ik een paar musici op de achtergrond gezet.

Back