ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc te kopen, die ik vooral ga gebruiken voor het maken van techno / house / detroit etc... met de pc die ik nu heb ervaar ik veel problemen met programma's zoals reason 2 (stottert) en cubase sx (start niet eens op (is trouwens niet mijn eigen cd, maar meer om te kijken of hij het deed, dus maak je geen zorgen dat ik 900 euro voor jan l*l heb uitgegeven...)). nou wil ik wel in de toekomst gaan werken met programma's als cubase sx en bijvoorbeeld reaktor. ook ben ik van plan om een midi controller te kopen om het wat professioneler aan te pakken allemaal.
nu is mijn vraag: wat raden jullie mij aan om te kopen wat betreft de computer? om dit wat duidelijker te stellen som ik even wat vragen op:
welke processor moet er in (kloksnelheid, merk, etc.) ?
hoeveel mb ram heb ik nodig?
moet er een grote harde schijf in?
welke geluidskaart raden jullie me aan?
op welke punten moet ik nog meer letten?
alvast bedankt voor jullie hulp!
oja, nog even als laatste: ik heb gehoord dat logic een fijner programma is dan cubase, maar ik heb ook gehoord dat dit niet op windows draait... klopt dit? en is het eventueel de moeite waard om hiervoor een apple te kopen?
nu is mijn vraag: wat raden jullie mij aan om te kopen wat betreft de computer? om dit wat duidelijker te stellen som ik even wat vragen op:
welke processor moet er in (kloksnelheid, merk, etc.) ?
hoeveel mb ram heb ik nodig?
moet er een grote harde schijf in?
welke geluidskaart raden jullie me aan?
op welke punten moet ik nog meer letten?
alvast bedankt voor jullie hulp!
oja, nog even als laatste: ik heb gehoord dat logic een fijner programma is dan cubase, maar ik heb ook gehoord dat dit niet op windows draait... klopt dit? en is het eventueel de moeite waard om hiervoor een apple te kopen?

een beetje betaalbaar zijn ze pas als je ze met een 800 mhz processor neemt en 128 mb ram... zou dat nog genoeg zijn tegenwoordig?