vraagje over het kopen van een nieuwe pc

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door mikeandrews
Yup... de term "kutten" lijkt me helemaal op z'n plaats inderdaad, goede woordkeuze! :engel:

tja, dat is natuurlijk altijd makkelijk andere afkraken :)

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
ik voel me weer bijzonder welkom...

heb trouwens nog steeds geen andere kaart gehoord (ben zeer geinteresseerd in eventuele andere leuke kaarten)

Je gedraagt je dan ook als een echte nederige gast moet ik zeggen...

MOTU, RME, Egosys, M-Audio, Hoontech, voor mijn part zelfs budget spul als Audiotrak, daar heb je wat aan als muzikant. Soundblasters? Leuk voor games, zeer goed in het afspelen van Windows opstartgeluidjes maar ga je aan de slag met muziek...

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
tja, dat is natuurlijk altijd makkelijk andere afkraken :)

Knulletje, het zijn jouw woorden hoor :) Ik zou niet durfen me als elitaire muzikant op te stellen en iemand die wel al tegen de 30 berichten op dit forum gepost heeft af te kraken.

Je gedraagt je dan ook als een echte nederige gast moet ik zeggen...

MOTU, RME, Egosys, M-Audio, Hoontech, voor mijn part zelfs budget spul als Audiotrak, daar heb je wat aan als muzikant. Soundblasters? Leuk voor games, zeer goed in het afspelen van Windows opstartgeluidjes maar ga je aan de slag met muziek...

ik ben inderdaad erg nieuw in t maken van elektronische muziek, heb pas 2 jaar een synth en pas maandje of 9 fatsoenlijke pc..

heb daarvoor altijd piano gespeeld,

ik ben dus nog volop aan t leren en tot nu toe voldoen mn spullen prima..

mocht t allemaal nog erg serieus worden en de resultaten dusdanig hoogstaand zal ik ns kijken naar de merken die je zojuist opnoemde,

maar ik geloof dat de beginner van deze thread niet zo heel vermogend is en ook iemand die geen prof is dus leek me niet meer dan logisch om mn eigen ervaringen te delen in plaats van te zeggen dat er ook hele leuke dure spullen zijn die je toch neit kan betalen en die je eigenlijk toch niet nodig hebt..

zo zie je maar weer, er zijn verschillende soorten gebruikers, profs en amateurs...

Knulletje, het zijn jouw woorden hoor :) Ik zou niet durfen me als elitaire muzikant op te stellen en iemand die wel al tegen de 30 berichten op dit forum gepost heeft af te kraken.

ik lag me altijd rot om dit soort posts :) wat wil je nou zeggen?

dat dit forum geen leuk forum over synthesizers is waar zowel profs als hobby-ist muzikanten met synths hun ervaringen kunnen uitwisselen en advies geven/krijgen?

of is dit een forum voor mensen die geweldige spullen hebben, leuke muziek maken en dat op dit forum ng maar ns bevestigd willen hebben en VOORAL andere mensen die ook dit leuke forum gevonden hebben, afzeiken dat ze niks hebben en dat ze niks kunnen..

ik heb hier gewoon geen zin in, en vind t spijtig dat mensen dit medium aangrijpen om plots abnormaal met mensen te communiceren en zich op te stellen in wat ik in t dagelijks leven een "naare mensch" zou noemen..

doe nou lekker gewoon...

Ach joh, het is gewoon heet en dan gaan mensen eerder 'raar' doen. ;)

Maar ik hoop dat deckard wat heeft opgestoken. En dattie z'n pleurootjes niet verkwanseld voor de eerste de beste slijmjurk in de witgoedwinkel of andere ranzige zaakjes. :D

Origineel geplaatst door fuse
Ach joh, het is gewoon heet en dan gaan mensen eerder 'raar' doen. ;)

Maar ik hoop dat deckard wat heeft opgestoken. En dattie z'n pleurootjes niet verkwanseld voor de eerste de beste slijmjurk in de witgoedwinkel of andere ranzige zaakjes. :D

kijk! dat is nou aardig :)

een forum-lid met heel erg veel posts (STATUS!!!) met een HELE mooie gearlist en gewoon een vriendelijke post richting topic starter en mede-forum lid, zowel pril in muziekproducties als forum lidmaatschap

toch nog een fijne dag

RESPECT! :halleluja
;) :biertje:

wat wil je nou zeggen?

Dat je voor iemand die hier net komt kijken nou niet echt bescheiden overkomt met je "en gauw nou niet de intelectuele interessante muzikant uithangen want daar heb ik echt een hekel aan". Zo'n houding kan bij bepaalde mensen in het verkeerde keelgat schieten, en ik ben een van die mensen. Je bent hier te gast, gedraag je dan ook. Heb je een vraag of opmerking, prima... maar ga niet bijdehand zitten doen. Iedereen blij.

of is dit een forum voor mensen die geweldige spullen hebben, leuke muziek maken en dat op dit forum ng maar ns bevestigd willen hebben en VOORAL andere mensen die ook dit leuke forum gevonden hebben, afzeiken dat ze niks hebben en dat ze niks kunnen..

Ik zeik niets af, ik hoopte je even een spiegel voor te houden zodat je zelf kon zien hoe achterlijk je hier bezig was. Lees je eigen posts eens terug en trek je eigen conclusies...

doe nou lekker gewoon...

Ken je dat spreekwoord van die bal die kaatst en zo?

ik vond t allemaal errug meevallen mannetje,

maar als jij t nodig vind om bij elk wissewasje je onMIDDELIJK als een hufter te gedragen

ga je gang :kont:

:D

daar kwam bij, t minieme opstootje was reeds afgesloten totdat jij t nodig achtte om ook maar ns lekker 'flink' te reageren...

nog wat positiefs vanavond dan?

jawel!

je hebt een erg mooie site en heb wat muziek van je gedownload en kon t errug appricieren :D

maar t was wel afgespeeld via mn audigy dus dan zal t wel weer neit klinken zoals t hoort :frons:

<zucht> laat ook maar... Blijft moeilijk met die hormonen en zo he...

Je hebt gelijk :okdan:
Je bent de man :biertje:
Wat een aanwinst met jouw aanwezigheid erbij :halleluja

Zo beter?

Ik had ook beter moeten weten dan er op in te gaan... :stupid

Witlof Abrikoos Tagliatelle ovenschotel (2 personen)

Benodigdheden:
150 gr Tagliatelle
4 struikjes witlof
1 eetlepel citroensap, zout
100 gr gerookt ontbijtspek (plakjes) of blauwe room brie (veg. variant)
1 blikje abrikozen op lichte siroop (netto 425 gr)
1/8 liter slagroom
2 theelepels tijm
peper, 1 eetlepel paneermeel

Bereiden:
Oven voorverwarmen op 200 C. Vet een ovenschaal in met boter. Tagliatelle volgens gebruiksaanwijzijng op de verpakking koken. Van de ontbijtspek 8 plakken achter houden en de rest in reepjes van 2cm snijden. Siroop van de abrikozen met citroensap en 1dl water mengen en aan de kook brengen. Witlof schoon maken in lengte halveren en in watersiroop stoven (+/- 10 min) Witlof uit de pan nemen en tijm toevoegen. Vocht tot de helft laten in koken (+/- 5 minuten). Vervolgens reepjes ontbijtspek en slagroom toevoegen en laten doorwarmen. Op smaak brengen met peper. Tagliatelle in ovenschaal doen. Daar overheen saus schenken en op saus de struikjes witlof leggen en tussen de witlof in de abrikozen leggen. Over de witlof de plakjes ontbijtspek leggen (in lengte). Over geheel paneermeel strooien. Ovenschaal in voorverwarmde oven +/- 25-30 minuten laten bruinen.

Eet smakelijk ! ! !

Uhm... EDP, volgens mij heb je te lang naar die Smallstone zitten luisteren. Je bent een beetje 'uit fase' :D

Als ik even mijn ervaring over mijn geluidskaart mag delen:

Mijn visie als gamer / computergebruiker
Fantastische kaart, nog nooit problemen mee gehad. Werkt met de nieuwste spellen als een zonnetje, 5.1 is geweldig, DVD etc etc etc. gewoon n goede kaart waarmee je alles en iedereen aankan. Mooie optische aansluitingen aan de voorkant etc. Daarnaast EAX 3 ondersteuning.

Wat nu natuurlijk belangrijker is, dat ik dan de pc ook nog voor muziek gebruik:
Tot nu toe (ben zelf ook nog niet zo lang bezig) maar tot nu toe dus een redelijke kaart. (midi heb ik geen idee van, want ik heb zo'n usb interface, maar ik neem aan dat dat wel ok zit). Verder is de geluidskwaliteit wel ok, maar op de een of andere manier krijg ik met opnemen toch geen 'lekker' geluid. Er zit ergens een soort storing doorheen, die je normaal gesproken niet opvalt, maar als ik t geluid uit de synth naast t opgenomen geluid hoor, dan klinkt t geluid op de computer toch minder. Net alsof er iets mist. Dat is het eerste punt.
Verder gebruik ik m dan ook nog voor wat vst-instrumenten, en daar zit de latency zo rond de 6 รก 7ms. Voorlopig is dat voor mij genoeg. Maar wel denk ik dat ik, mocht ik ooit een music-only pc gaan aanschaffen, of in ieder geval iets meer wil, niet voor een creative zou gaan, maar toch voor iets anders.

Als ik de muziek even achterwege laat, dan is de creative een uitstekende keuze, met name ten opzichte van games etc. (en ik moet eerlijk toegeven dat ik met de keuze van de pc, nog niet zo hard met audio op de pc bezig was, en dus voor de creative gekozen heb. Dat wil niet zeggen dat ik spijt heb van mijn keuze, integendeel zelfs, voor nu voldoet ie prima aan mijn wensen, maar als ik nu wat meer wil op audiogebied, dan ben ik bang dat ik toch tegen problemen aan ga lopen...)

Uhm... EDP, volgens mij heb je te lang naar die Smallstone zitten luisteren. Je bent een beetje 'uit fase' :D

ik denk het ook ja:)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back