Verdeeldoosje voor adapter maken

Nisei

Ouwe rot
Ik heb nog een paar adapters liggen en wil even een verdeelkastje voor mijn effectpedalen maken.
Ik dacht eerst aan zo'n doorlussnoer maar dat vind ik niet echt praktisch.
Mijn idee is om een kastje te maken waar ik de adapter op aan kan sluiten en vervolgens 10 aansluitingen op dat kastje te zetten waar ik dan weer mijn pedalen op aansluit.
Ik weet dat er wel voedingen te koop zijn die speciaal hiervoor zijn gemaakt maar dat vind ik wat zonde aangezien ik nog wel een 9V 1.5A voeding heb liggen.
Aan de effectkant zet ik uiteraard de standaard aansluitstekkers maar heeft iemand een tip voor de aansluitingen op het kastje zelf? Ik wil nl per apparaat nog de polarisatie kunnen bepalen dus het moet een stekkertje zijn die je op 2 manieren aan kan sluiten. Ook is een vereiste dat deze aansluitingen dus als chassis deel en stekkertje te krijgen zijn en het liefst van bescheiden formaat.
Iemand een tip?

Zelf bouwen? Ken je solderen?

Niet alle pedalen vinden het grappig als je ze op een en dezelfde voeding zet...

Ik ken solderen ja. Maar wat zou het gevolg kunnen zijn dat je meerdere effecten op 1 voeding zet dan?

Klopt, die bedoelde ik eigenlijk ook maar het nadeel van die dingen is dat je de polariteit per uitgang niet om kan draaien en ik heb een aantal dingen die ik gebruik die -(o+ zijn. Dan zou je dus weer zelf kabeltjes moeten gaan maken en duidelijk labelen maar dan kan ik net zo goed alles even zelf doen.

Het kastje van thomann modden met een schakelaartje per uitgang die de polariteit kan switchen?

Ik zou iig voor een standaard adapterplug gaan (zoals het kastje van thoman en is verkrijgbaar als print chassisdeel, als schroefchassisdeel, als contrastekker en als stekker) en er een schuifschakelaartje voor de polariteit bij plaatsen.

Slim idee! Maar wel afwachten of daar ruimte voor is...
En dan komt er nog bij dat ik er ook een tube overdrive bij heb zitten die alleen al een 300mA voeding nodig heeft. Dan hou je voor die andere 7 uitgangen nog maar 200mA over en gemiddeld nog geen 30mA per uitgang is wel erg weinig.

Boss en Ibanez schijnt niet zo goed samen te gaan. Maar da heb ik ook maar gehoord van derden. Heb zelf geen pedaaltjes.

Hoezo?
Elke uitgang van 9 VDC is 500 mA dus totaal levert ie 4000 mA voor de 9 volt.

En mocht je gaan modden zou ik vooral geen tuimelschakelaartjes nemen ;).

Slim idee! Maar wel afwachten of daar ruimte voor is...
En dan komt er nog bij dat ik er ook een tube overdrive bij heb zitten die alleen al een 300mA voeding nodig heeft. Dan hou je voor die andere 7 uitgangen nog maar 200mA over en gemiddeld nog geen 30mA per uitgang is wel erg weinig.

Bestaan er niet van dat soort kastjes zoals die harley bentson maar dan met instelbare polariteit per uitgang of in totaal?

Ik ken solderen ja. Maar wat zou het gevolg kunnen zijn dat je meerdere effecten op 1 voeding zet dan?

Ik heb jaren geleden iets dergelijks door mijn broer laten bouwen. 1 trafo in een kastje en 10 uitgangen, (9 volt geloof ik) en met omschakelbare polariteit (ik had er verschillende apparaten op: Roland MC-202, SBX-10, Boss Chorus pedaaltje, Yamaha MIDI verdeeldoosje en nog een aar).

Op zich werkt het prima, alleen een bepaalde combinatie van apparaten veroorzaakte een brom. Het zou iets met aarding te maken kunnen hebben gehad, maar ik heb dat nooit echt kunnen ontdekken waar dat vandaan kwam.

JurgeN

Hoezo?
Elke uitgang van 9 VDC is 500 mA dus totaal levert ie 4000 mA voor de 9 volt.

En mocht je gaan modden zou ik vooral geen tuimelschakelaartjes nemen ;).

Ik ben bang van niet:

n.gif
n.gif

n.gif
http://www.thomann.de/nl/media_bdbviewer_AR_119603.html?image=9&small=1

>>> 230v/100mA

Ik ben bang van niet:

n.gif
n.gif

n.gif
http://www.thomann.de/nl/media_bdbviewer_AR_119603.html?image=9&small=1

>>> 230v/100mA

Idd, beetje googlen bevestigt idd dat ik verkeerd zat. Valt me tegen van de power supply zo krap aan.

Ik heb jaren geleden iets dergelijks door mijn broer laten bouwen. 1 trafo in een kastje en 10 uitgangen, (9 volt geloof ik) en met omschakelbare polariteit (ik had er verschillende apparaten op: Roland MC-202, SBX-10, Boss Chorus pedaaltje, Yamaha MIDI verdeeldoosje en nog een aar).

Op zich werkt het prima, alleen een bepaalde combinatie van apparaten veroorzaakte een brom. Het zou iets met aarding te maken kunnen hebben gehad, maar ik heb dat nooit echt kunnen ontdekken waar dat vandaan kwam.

JurgeN

Ik heb ooit ook een sh-101 gehad en die bak is extreem gevoelig voor een juiste adapter in verband met brom.

Bedankt voor alle suggesties en tips. Ik ga toch maar even zelf iets in elkaar zetten. Alleen 10 schakelaars wordt kostbaar (nou ja, in verhouding dan he) dus niemand die een tip heeft voor een klein en polariteit omkeerbare stekker/chassisdeel combi?

Aan de naam Thomann achter op het blauwe doosje is Thomann ook de enige die dit soort dingen maakt
Heb nog lopen googlen bij Nederlandse firma's, maar helaas niets gevonden.
En voor die prijs kan je het zelf bijna niet maken. Ik ga er eentje bestellen, ze lijken mij wel handig.

Als je er dan toch eentje gaat kopen zou ik de Artec CPB-12 nemen. Die is stukken interessanter en geeft je 10x 9V 100mA + 2 uitgangen die omschakelbaar zijn tussen 9V en 12V 300mA.

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor alle suggesties en tips. Ik ga toch maar even zelf iets in elkaar zetten. Alleen 10 schakelaars wordt kostbaar (nou ja, in verhouding dan he) dus niemand die een tip heeft voor een klein en polariteit omkeerbare stekker/chassisdeel combi?

Ik zou een paar cross-cables maken van een andere kleur.

Back