Emagic Unitor 8 en Mac OSX Lion

Ja hoor, werkt prima, hier 3x gechainede Unitor-8 onder OSX Lion 10.7.3

en inmiddels hebben we mountain lion...werkt dan de unitor 8 ook nog goed?

:hallelujadat is prachtig nieuws, ik wil er eentje kopen namelijk. Bedankt voor je snelle reactie
Ik las dat er ook een editor voor is, geeft deze ook geen problemen?
Tenslotte is het apparaat op zich al ouder dan 10 jaar...

:hallelujadat is prachtig nieuws, ik wil er eentje kopen namelijk. Bedankt voor je snelle reactie
Ik las dat er ook een editor voor is, geeft deze ook geen problemen?
Tenslotte is het apparaat op zich al ouder dan 10 jaar...

bijna 15 jaar zelfs.

de editor:
http://www.potm.org/software/Unitor/

de maker ervan is :okdan:

die van mij zit momenteel in doos wegens verhuis, dus kan niet zeggen of alles werkt.. Maar toen Lion uitkwam heeft hij me snel een nieuwe versie gestuurd toen ik ervoor vroeg

ok, daar ga ik verder mee! Thanks. (ik zal natuurlijk ff melden of alles naar behoren werkt zodat de volgende die deze vraag heeft ook weer is geholpen ;-)

kan hem eens mailen met de vraag of het werkt

want zonder editor moet je er nog een oude pc of mac classic voor hebben

Ik heb een AMT-8 en die werkt hier prima onder Mountain Lion met bovenstaande editor.

Maar de editor heb je alleen nodig als je geen DAW gebruikt. In je DAW heb je gewoon 8 ins en 8 outs.

Heb hem binnen

Heb hem binnen

Ok, bedankt voor alle info. Ik word echter knettergek van het ding.
Ik heb hem via usb direct aangesloten op mijn macbook pro.
In Logic en Mainstage zie ik de 8 poorten. Wanneer ik de editor opstart doorloopt hij eerst de aangesloten apparaten, vindt een amt8 op poort 1 maar aan het einde van de startup routine verdwijnt de amt weer en kun je niets patchen.het usb ledje brandt niet maar de rs432 of hoe heet dat ding wel.
Resetten kan alleen via de editor heb ik begrepen.
De patch led brandt trouwens ook en wanneer ik de panic knop langer dan 3 seconden ingedrukt houdt verandert er niets.
Ik zou willen dat ik destijds mijn studio 5 lx nooit weg had gedaan maar dat is achteraf geneuzel.
Heeft iemand een tip? Ik kan natuurlijk ergens een pc gaan regelen en kijken of ik daar de editor mee kan opstarten en dan initialiseren maar zolang het usb ledje niet oplicht terwijl usb wel is aangesloten ( ik heb de drivers van de Apple site geinstalleerd hoewel Logic het apparaat meteen herkende en tevens de firmwareupdate gedraaid maar vermoed dat deze niets heeft gedaan omdat usb niet werkte, mijn Microwave was wel lekker aan het doorseinen dat er sysex binnenkwam...).
Voor het eerst dat ik met dit soort dingen vast loop. HELP :?:?

Laatst gewijzigd:
editor opstarten zonder andere (midi) programmas?

verifieer toch dat je de laatste drivers hebt, want normaal kwamen die al via logic/software update mee

Ah, da's aardig!

Ah, da's aardig!

Dank voor je reactie! Als ik alleen de editor opstart gaat het net zo.
De drivers van Logic 9 zijn uiteraard de laatste.
Ik weet nu wel dat die firmware updat onzin was omdat de amt8 geen flash heeft.
Maar hij doet nog steeds niets.
Elke keer als ik hem aan zet lijken er wel andere leds te branden zonder dat ik dus iets heb kunnen aanpassen.
Ik ga eerst vanuit Logic testen of de interface überhapt werkt.
En ik haal denk ik maar alle kabels los en begin met een enkele"
Als er nou een soort hardwarematige reset zou zijn zonder dat controlpanel zou ik in ieder geval weten dat ik niet met de oude instellingen van de vorige gebruiker in de knoop zou komen. Aaaargghhhhhh:stupid

Ik heb nooit drivers hoeven installeren, misschien dat Logic die had oid.
Welke editor gebruik je nu precies, dat control panel neem ik aan?

Het patch ledje brandt altijd als je geen DAW hebt draaien omdat ie dan in patch mode (standalone) staat. Dat RS422 lampje brandt bij mij ook af en toe, maar ik heb er nooit aandacht aan besteedt.

Hou er rekening mee dat sommige apparaten (Korg en Yamaha bijv.) active sensing versturen en dus je input leds gaan knipperen, dat is normaal gedrag.

Resetten naar factory defaults doe je door de panic knop 3 secs in te houden bij het aanzetten van je Amt8/Unitor. Alleen zodra je hem weer aansluit zal die editor alle settings weer terug zetten. Ik heb nu even geen mogelijkheid om dat voor je te checken en of je dat uit kunt zetten.

Hoe power je hem btw? Met de adapter of via USB?

En nu nog de vaag, wat doet ie nou precies wel en niet doet. Ben benieuwd idd wat ie onder Logic doet.

Laatst gewijzigd:
Hi,
Nou, na vier (!) verschillende xp computers drivers en control panel installeren en proberen herkende geen computer de amt8. Ik heb hem toen voor de laatste keer aan mijn mac gehangen en toen begonnen ineens. De leds te branden etc. Ik kan nu ook het control panel gebruiken en in Logic werkt ook alles. Wat ik heel stom ( van mijzelf) vond was de patch editor niet in eerste instantie begrijpen.
Je moet gewoon een patch maken, control panel aflsuiten en dan floept het apparaat in de patchmodus en kun je verder. Ik probeerde steeds een patch te maken en dan kwam er geen geluid uit mijn synths en had het idee dat de patches dus niet goed waren.
Toch begrijp ik niet waarom de interface eerst niet werkte want aan mijn maac is in de tussentijd niets veranderd.
Nu lijkt hij het te doen alleen toen ik mijn microwave programmer er direct aan hing raakte hij helemaal over de toeren. Pfff. We zijn er.
Bedankt voor het meedenken!

Nog een klein dingetje: ik heb via audio/midiconfiguratie alle poorten aan de bestaande apparaten gehangen.
Als ik nu in Logic kijk bij de midipoorten dan hebben ze netjes allemaal de naam die ik ze gegeven heb (dus van het apparaat dat aan de poort hangt) maar nr 1 doet dat niet, daar staat netjes amtpoort 1terwijl ik hem oberheim mc2000 genoemd heb, Snap ik niet. Heb hem al eens weggemieterd en weer aangemaakt, maakt niets uit, ook niet in een nieuw project, maar allemaal niets uit, naam is steeds foutief.
Anyone?

@larker

jazeker, werkt perfect, getest met laatste Logic en gaat als een trein. (Ik heb een keten van 4)
enige wat niet meer werkt (voor mij althans) is de 3rd party config tool ( http://www.potm.org/software/Unitor/ ), dit al enkele versies van OSX.. Maker reageert niet op mijn mails.
Maar daarvoor heb ik gelukkig nog een G3 in de studio staan.

Hi,
Nou, na vier (!) verschillende xp computers drivers en control panel installeren en proberen herkende geen computer de amt8....
Die hebben een Emagic-driver nodig net als de kleinere broer de MT4, die nog perfect werkt onder XP. Maar soit.

Die config is niet zo uitgebreid en ingewikkeld : makkelijk aan te maken in een Logic environment.

Dank voor jullie reacties ! Ik zit op osx 10.9.5 met ableton 9 geloof ik.

Het is dus gewoon plug en play ? Of zijn er drivers nodig mij. Oude midisport werkt bv niet meer

Back