Nieuw album van KRAFTWERK!

NOISE FX

Lid
Een nieuw album 'Tour De France'. Ben zeer benieuwd naar het nieuwe werk van Kraftwerk.

Goed nieuws!

De 'grootvaders' schoppen nog steeds behoorlijk ehhmmm..... nummers op de wereld.

www.kraftwerk.com (leuke site)

Aber kein neues album.

De single 'Tour De France 03' wordt 7 Juli gereleased en het album 'Tour De France' staat gepland voor 21 Juli met gloed nieuwe composities en een nieuwe versie van Tour De France uit 1983.

Ik hoop dat het album wat vooruitstrevender wordt dan deze track eigenlijk. De muziek die ik hier hoor klinkt heus niet slecht, maar heel erg boeiend vind ik het niet. Dit soort tracks zijn al 100.000 keer gedaan, dat is op zich niet erg, maar persoonlijk verwacht ik dan juist meer van Kraftwerk als ze met iets nieuws komen. Afwachten wat het album gaat doen. Maar evengoed wel leuk dat ze weer es met een album komen hoor :)

mooie filters:D

Vind het wat basic,ik begrijp wel ze willen vooruit,met de tijd mee(denk ik)
Hoop op mooiere liedekens dan deze:D

btw the mix=mijn toppertje van kraftwerk(hoop een beetje dat ze.....ach ik zie en hoor wel:)

Ben iedergeval blij DAT er weer iets te horen valt van deze legendes electronique

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Tour De France 03 is wel OK, inderdaad het filtergebeuren is zeer goed gedaan. De beat van versie 2 doet mij denken aan een kloppend hart als je hard fietst met z'n pulse erbij.

Het album "Tour De France Soundtracks" komt wat later uit, op 4 Augustus.

Er is nu wel meer info beschikbaar + een loopje van een andere track:

Aero Dynamik

Nog een paar nachtjes slapen ....

met alle respect voor wat kraftwerk heeft gedaan in het verleden...
maar dit klinkt echt als vergane glorie.
wat heeft kraftwerk de afgelopen 15 jaar nou nog voor indrukwekkends gedaan?
(en zeg alsjeblieft niet expo 2000)

ik lig 's nachts niet wakker van verwachting. en ik vermoed de rest van de wereld ook niet echt.

Origineel geplaatst door cyan_circle
met alle respect voor wat kraftwerk heeft gedaan in het verleden...
maar dit klinkt echt als vergane glorie.
(en zeg alsjeblieft niet expo 2000)

ik lig 's nachts niet wakker van verwachting. en ik vermoed de rest van de wereld ook niet echt.

the mix van k.w was fantastisch!

Is het al Syntherklaas dan? :W

Het hele album is in Realaudio trouwens bij de BBC te beluisteren....

BBC album of the week

Daarnaast heb ik een paar weken geleden al een remix gemaakt van TDF 2003, gewoon simpel, quick and dirty een drumtrack toegevoegd, meer niet eigenlijk... Soort van clubversie zeg maar...

Die kun je HIER ergens vinden...

Remix heeft al redelijk wat airplay gehad (In Duitsland Engeland Zweden en de USA) en is in gewijzigde vorm onderweg naar EMI Duitsland.

Nou, afgelopen jaar nog een stelletje hele goeie concerten in Belgie, Luxemburg en Frankrijk gegeven.
En helemaal ZONDER synthesizers of robots... Alleen een paar (Sony) Laptops met Steinberg software (Halion o.a.) en een paar controllers.

Ok, op die concerten speelden ze alleen oud materiaal maar ze kunnen het nog steeds (heren worden toch al wat ouder) :halleluja :halleluja :halleluja :maffia: :okdan:

Origineel geplaatst door LeonMols
Het hele album is in Realaudio trouwens bij de BBC te beluisteren....

BBC album of the week

Oei oei, dat hadden ze nou niet moeten doen. 10 jaar geleden had het leuk geweest maar anno 2003? nee.. laat maar.

Alleen een paar (Sony) Laptops met Steinberg software (Halion o.a.) en een paar controllers.
Ok, op die concerten speelden ze alleen oud materiaal maar ze kunnen het nog steeds (heren worden toch al wat ouder) :

...zeker als alles volledig voorgeprogrammeerd is ja ...:stupid

Origineel geplaatst door Bass

Ik neem aan dat Bass dit uit betrouwbare bronnen heeft vernomen? :W
Ik ben geen pc liefhebber, maar ik geloof dat je daar tegenwoordig ook best mee kan freaken hoor.

Nou, afgelopen jaar nog een stelletje hele goeie concerten in Belgie, Luxemburg en Frankrijk gegeven.
En helemaal ZONDER synthesizers of robots... Alleen een paar (Sony) Laptops met Steinberg software (Halion o.a.) en een paar controllers.

Ok, op die concerten speelden ze alleen oud materiaal maar ze kunnen het nog steeds (heren worden toch al wat ouder) :halleluja :halleluja :halleluja :maffia: :okdan:

een optreden geven vind ik geen prestatie, ook al is het een goed optreden.
ik bedoelde: heeft kraftwerk de afgelopen 15 jaar nog iets gedaan wat ook maar enigszins leek op iets nieuws, iets grensverleggends? ik denk dat ik het antwoord wel weet inmiddels...
hoe was het ook al weer... "in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst"? ik denk gewoon niet dat iemand nog zit te wachten op weer een portie geherkauwde hits van 20 jaar terug, behalve de echte fans dan.

Origineel geplaatst door Bass

Het ging (zeker tijdens het eerste concert in Gent) regelmatig helemaal fout, dus voorgeprogrammeerd was het zeker niet... Three finger salutes waren nodig om af en toe de baslijnen opnieuw op te starten...

Daarnaast had Ralf Huetter een "normaal" keyboard voor z'n laptop liggen en je kon zien dat de lead partijen gewoon gespeeld werden. Florian Schneider stond zich af en toe een beetje te vervelen, want die triggerde alleen maar robot-stemmetjes. De andere twee heren zaten aan de controllers te pielen en regelden (volgens mij tenminste) de visuele ondersteuning (en ook dat ging af en toe vaudt door een haperende beamer).

Dus, voorgeprogrammeerd: Nee, denk het niet, tenzij ze de fouten ook geprogrammeerd hadden (heb trouwens nog ergens een opname liggen waar tijdens een oud Kraftwerk concert de computer crashte... Echt helemaal noppes meer.. Samples gingen de mist in, en echt alles lag plat. Huetter veronschuldigd zich dan ook tegenover het publiek ("Einen moment gedult, der komputer hat der geist aufgegeben....kein grund zur aufregung, wir sind ja da")

Dat was dus nu niet het geval, als er iets mis ging, viel een onderdeel weg (bas, begeleiding, verkeerde lead sound). Je zag in zo'n geval de heren ook uitdrukkelijk naar elkaar kijken, en aanwijzingen geven, zonder helemaal in paniek te raken.

Back