Soundscape met korg microsampler

Bass

Gepokt en gemazeld
found sounds gebruikt, gesampled, resampled, en een realtime opname mee gemaakt... soort collage dus.
lekker experimenteren met alleen een korg microsampler, nog niet zo heel lang in bezit maar ik ben hem aan het leren :)

veel luisterplezier

Attachments

• 03032012ms.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 70
Geinig wel, hoe bevalt de MS?

goed, hij kan op batterijen, je kan boeren opnemen haha, alles resamplen en lekker sounds vernaggelen en dat alles op de bank :)
alles wat je hoort kan je gebruiken maar heb al jaren geen sampler gebruikt dus is even weer wennen

Hehe tof! Fur Elise spelen met een scheet sample blijft leuk natuurlijk :D

Ik heb een S2000 gehad maar deed er vrijwel niks mee behalve drums inladen. Dit lijkt me wel leuk en hand-on, vooral voor percussie, drums en SFX. Als je hem eens in een track gebruikt moet je die zeker even posten!

een S2000 heeft geen toetsen en dat scheelt een hele hoop...
hmm een track, ik zal alleen maar collages maken ermee denk ik :)

Ja dat van die toetsen klopt zeker. Fair enough, laat maar horen

post jij dan eens wat met maar 1 budget-apparaatje zonder te multitracken 6 trak ;)

nee hoor dit is niet gemultitracked, alleen de microsampler.. dat was juist mijn punt..

wel goed lezen he, er staat :
een realtime opname mee gemaakt en
met alleen een korg microsampler

Laatst gewijzigd:
waar staat dat ik maar 1 sample heb gebruikt?

pfff laat ook maar onzinnige discussie

Als je op de manier werkt dat onder elke toets een stuk audio/geluid zit en hiermee een track bouw heb je wmb een primaire vorm van multitracken, de triggering is dan handmatig dat weer wel.......op zich doet het er toch ook helemaal niet toe.

pcies! ...en is dus gewoon een vorm van multi recording want je neemt meerdere malen op (individuele samples)...
Waarom neem je meerdere malen op?
Als je dat inspeelt en op 1 track opneemt heb je toch maar 'single track'.

Kan natuurlijk zijn dat we het over hetzelfde hebben maar gewoon verschillende terminologie gebruiken :)

Back