Soundscape met korg microsampler

...want het gaat hier tenslotte om een enkele single multitrack recording :D

meer on topic, ik hoor niet echt een soundscape, maar meer gewoon een aantal losse samples. Een aantal geluiden deden me aan main denken en die zou ik graag tot een 'echte track' uitgemolken zien worden :dj:

Post zelf dan een soundscape als je denkt dat je het beter kan.
gaarne verwijs ik u door naar de K-draad (maar of het beter is durf ik echter niet te garanderen)

nou moe het is maar een stukje geluid hoor, bovendien als je geluidscollages geen "track" noemt is alle musique concrete en ambient etc. ook geen tracks

ok, ik doelde met 'track' ook op de traditionele track structuur, met een begin, middenstuk en, omdat het om een soundscape gaat, geen eind

ik vind trouwens een geluidscollage niet hetzelfde als een soundscape

ik was ook wel even benieuwd maar kun je eens uitleggen bas wat je gedaan hebt? ik hoor een paar samples achter elkaar die dan met ruis en tikjes weergegeven worden, maar wat heb je veranderd via dat apparaat aan de samples?

nou moe het is maar een stukje geluid hoor, bovendien als je geluidscollages geen "track" noemt is alle musique concrete en ambient etc. ook geen tracks
goed ende prima... maar als men dan zegt dat het voornamelijk piep en kraak is (wat gewoon een mening is die je kan verwachten als je iets post) dan moet men het maar eens ff zelf gaan proberen met budget gear... en zonder te multitracken (op de manier van wat jij daar onder verstaat welke nog steeds niet helemaal duidelijk is)... maar goed, wat heb je nu pcies gedaan dan met de microsampler om zoiets te bewerkstelligen...?

gewoon, geluidjes verzamelen, eventueel resamplen met effecten en met een beetje "structuur" spelen terwijl ik het opnam... gewoon, beetje de microsampler leren kennen en "uitwonen"..
maar ik ben er nog lang niet, hij is toch beetje bedoeld voor beats en loopjes geloof ik

das interessant, wat is het verschil dan?

Ik zie een geluidscollage meer als een verzameling geluidjes (een soort van audio knipselmap dus), terwijl in een soundscape de afzonderlijke geluiden een soort van geheel (geluidsbrei) vormen. Heeft ook te maken met herhaling; een geluid moet minimaal 3 x terugkomen (met of zonder subtiele variaties) binnen een relatief kort tijdsbestek, want anders dan vind ik het snel niet interessant meer

waarom post je het dan in dit stadium?

sommige mensen kijken verder dan kant en klare tracks en vinden experimentaties misschien wel leuk om te horen 6,
en zo niet dan mag dat gezegd worden

ik vind experimenten wel leuk om te horen, maar in dit geval is het voor mij een beetje half werk; een echte soundscape kan ik het niet noemen, maar een idee van de mogelijkheden van je sampler krijg ik ook niet, omdat ik daarvoor ook het bronmateriaal moet 'horen'

jij kan zo lekker alles volledig dood-analyseren he

leuke track man :okdan:
lekker niet zo 13-in-een-dozijn 8~

Back