Schoppenheer - Hartelijk Gefeliciteerd (Hieperdepiep Hoera)

Ik gun het je van harte maar ben bang dat die hit nog wel even uitblijft.

- Altijd tof is de energie waarmee je je tracks brengt
- Beat is erg rommelig
- Raps liggen er niet lekker in
- Flow doe je leuk, maar ligt gewoon niet lekker in mijn gehoor, soundwise komt het bij mij zeurderig en te nasaal over

dat rommelige is bewust in het couplet. lekker hyper en energiek. smaakverschil denk ik dan. Refrein kan je moeilijk rommelig noemen, veel rustiger qua kicks en snares en een duidelijk niet al te druk arrangement.

Raps liggen er niet lekker in?

bedoel je qua productie of qua timing?

en ik weet al dat je geen fan bent van mn stemgebruik (al geloof ik dat je dat het wel weer ik kan waarderen als ik rustig flow)

@loveyourjunos : Ik zit inderdaad vol frustratie als ik al dat tuig miljoenen views zie halen en zelf zo onder de radar blijf, voornamelijk omdat ik zo stom ben geweest geen studie naast mijn conservatorium te doen en dus op de een of andere manier geld moet gaan verdienen met muziek.

Ik gun het je van harte maar ben bang dat die hit nog wel even uitblijft.

- Altijd tof is de energie waarmee je je tracks brengt
- Beat is erg rommelig
- Raps liggen er niet lekker in
- Flow doe je leuk, maar ligt gewoon niet lekker in mijn gehoor, soundwise komt het bij mij zeurderig en te nasaal over

Dit vind ik ook.....vooral het laatste punt, en dan is de flow wat mij betreft ook niet lekker, ik vind hem erg storend. Vraag mijzelf ook af of er mensen zijn die zeggen: goh wat een lekkere nasale klankkleur heb jij.

grtzzzz

Hmmmmm....als ik alle kritieken zo lees en dan vervolgens het nummer beluister ben ik eigenlijk wel verrast.
Als er Gers Pardoel boven had gestaan dan was het waarschijnlijk wel goed geweest.

Ik vind in ieder geval de beat totaal niet rommelig, hij is prima te volgen?!!!
Qua stemgeluid past het prima in het rijtje Gers Pardoel, Extince ( da's overigens teveel zachte GEE) bij jou is er niet echt een duidelijk brabants/limburgs accent. (ik weet even niet hoe ik het anders moet vertalen)

Ik zal hem eens een keer echt goed beluisteren op een paar knappe HiFi speakers zit nu op m'n iPad te klooien ( m.a.w ik kom er op terug).

Persoonlijk vind ik het wel goed ( ook al is het mijn muziek niet)!

beter als die top40 brabo meuk, maar een hit ga je er niet mee scoren, Minder frustrie, meer Fristie
of als je consevatorium heb gedaan, waarom dan niet gewoon een Trance hitje scoren? ;)

@nilsgr..is een bekend verschijnsel. zodra er een iemand een beetje begint te zeuren op een forum trekken ze al vrij snel andere aan. Groepspsychologie. Nasaal heb ik wel eens wat vaker gehoord en is ook wel nog wat beter weg te filteren. Sommige lines zijn misschien nog wat te simpel en kunnen wat scherper. Maar elk nummer krijgt nog een oppoetsbeurt voordat het album verschijnt gelukkig dus valt nog wel te perfectioneren

Dit is toch wel het meest respectable wat ik hier op synthforum rond heb horen gaan. Prodigy beats met snelle Nederrap ofzo. Ik walg van dingen als Gers Pardoel, Ali B, Lange F, Kraantje nogwat etc. Wat een enorme bagger is dat. Dit daarintegen vind ik tenminste tekstueel nog kwaliteit hebben.

Vind de beats etc (als leek in dit soort stijlen) helemaal niet storend. Gewoon een top plaat. Zou alleen die lang-zal-ze-leven intro eraf knippen.

GOED BEZIG! Ben blij eens een keer niet van die bagger te horen, zoals normaal hier..... (jaja, schiet maar)

@nilsgr..is een bekend verschijnsel. zodra er een iemand een beetje begint te zeuren op een forum trekken ze al vrij snel andere aan. Groepspsychologie.

Interressante conclussie, die werkt dan ook de andere kant op, als één iemand iets positiefs schrijft zijn alle daaropvolgende positieve comments een gevolg van groepspsychologie......
Jammer dat je er zo over denkt, ook jammer dat er mensen zijn die de gedachte erop na houden dat je muziek leuk of niet leuk vind alleen maar vanwege een naam die erboven staat.

Ik comment op je track, gewoon op wat ik hoor. Luister redelijk wat rap, heb een brede muzikale smaak en wat jij hier post is het gewoon niet voor mij.....er staan me een aantal dingen tegen, op muzikaal vlak, wil je dat niet lezen en afdoen als weet ik het welke polderpsychologie laat dat dan weten in je eerste post. Dan neem ik niet de moeite om er naar te luisteren en je klankbord te zijn...

Veel succes ermee.

edit, dit vinnik nou bruut

omgekeerd geldt het ook, dat is waar.

ach het is allemaal zo smaakgebonden ook en vandaag trek ik kritiek niet goed omdat ik kut geslapen heb, dat is dan ook weer zo. Ik zelf ben bijvoorbeeld veel meer een sticks jongen dan een rico -jongen. Alhoewel ik ze tekstueel allebei niet zo boeiend vindt.

Je tracks zijn allemaal "te kwaad" voor mainstream, wil je een hit, dan moet je rappen over fietsen en chickies :D

bedoel je tracks zijn, goed, maar meer VPRO dan 14 jarige meisjes als je begrijpt wat ik bedoel

Klopt daarom kwam ik ook wel op die vpro luisterpaal terecht. Ik ga binnenkort mezelf vrij vaak met een schep op mijn hoofd slaan en dan hoop ik op wat hersenbeschadiging zodat ik een beetje naar het gers pardoel niveau kan gaan zonder me vervelend te voelen. Dan heb ik wat meer kans op een hit :)

Trouwens ik heb twee wel positievere, luchtigere, niet zulke kwade liedjes :

http://schoppenheer.bandcamp.com/track/vreemde-eend-in-kikkerland

en

http://schoppenheer.bandcamp.com/track/handen-van-de-klok

Heb hem net gedownload. Hij gaat naar alle vrienden en familieleden (uiteraard met de nodige credits) die nog steeds niet begrijpen waarom ik gisteren mijn 40e verjaardag niet heb gevierd. :)

Thanks Heer en wees gegroet.

Back