Waar staat de beste studio?

Toon

Ursa Major
Bij ons in Mol natuurlijk, 10 km van m'n deur ;) . http://www.galaxy.be/galaxy.htm

Dit is echt niet normaal wat daar allemaal staat. Het is een van 's werelds best geïsoleerde studio complexen. Een noisefloor van 107 dB!! Ik geloof zelfs dat dit technisch de beste studio van Europa is. Wat me wel opviel is dat er enkele SAE'ers werken (en een paar Nederlanders).

En ik had het over "technisch" beste, niet over recording engeneers of producers. Als je weet wat die van Galaxy produced, tja das wel effe lachen natuurlijk: Dana Winner ( equivalent van jullie eeeehmmm Corrie konings of zo?)

Maar zij krijgen dan wel een Laurin Hill of Skin over de vloer; heus niet om hun producerskwaliteiten, wel om hun recording skills/uitrusting!! Das net iets anders.

Galaxy Studios is echt supervet inderdaad... 11cm dikke op maat gemaakte control room glasplaat, dat is gewoon belachelijk cool.
ik ben er wel geweest. en het was vet. of had ik dat al gezegd?

zeg me allemaal niets , of het nu een ssl is of een mackie etc...
de man achter de knop moet wel het juiste doen en dat is een goede mix
maken , ik kom al te vaak tegen dat je je nek breekt over het spul maar
mixen nee komt echt niets uit...

Maargoed ik begrijp het wel , het oog wil ook wat :yamaha:

Origineel geplaatst door Toon
En ik had het over "technisch" beste, niet over recording engeneers of producers.

Kijk Toon, zet Muffin in de beste studio en je krijg rommel. Dus technisch het beste zegt me geen reet. En zoals digimod aangeeft wil het oog ook wat en dan zeg ik een ding: "this is my church" gheheh... Die Britten hebben tenminste stijl. 8)

Discussie is natuurlijk goed, maar de discussie over welke producers nu het meest bekwaam zijn etc. is voor iedereen natuurlijk heel erg verschillend. Welke studio's technisch het beste zijn is misschien wat objectiever ;)

Geef mij maar een vette Amerikaanse Productie, als je bv. naar oude Metallica's luistert, das echt nie normaal hoor!! Of als je luistert naar producties van The Abyss Studio in zweden (ook allemaal metal producties), zo kan bijna niemand recorden/mixen.

Waar staat de beste studio?

De studios van Jean Michel Jarre en Cristoph Franke (ex-Tangerine Dream) kunnen volgens mij ook de waardering 'beste studio' krijgen, om maar een paar te noemen.:W

Origineel geplaatst door mindtwist
link/fototje? :)

moet ergens op het forum staan.....ff zoeken

maar met goolge kom je er ook:

vcstudiolarge.jpg

vince1.jpg

Back