xbase09 onstabiel?????

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Heb net een Xbase09 binnen, maar hij is aardig tot erg instabiel.

De sound is retevet, daarover absoluut geen commentaar.

Maar.....

Eens in het kwartier switcht ie nl. uit het niks zelf van bank; kortom hij besluit naar een andere pattern te gaan..... Dat is tot daar aan toe, maar dat nieuwe pattern loopt vaak b.v. 2 of 3 keer zo snel.... en als ik dan vlot terug switch loopt ie uit de maat. Onbruikbaar dus!

Verder reageren de knoppen heel traag, in vergelijk met analoog spul, en hebben veel knoppen het probleem dat als je ze vol open draait ie de ene keer op 126 uit komt, de andere keer op 125, dan 's op 127.... ????
En 1 knop is sowieso heel buggy, die heeft standen waarbij hij besluit maar "at random" op zijn stand los te laten.

En ik heb dus echt een teringhekel aan digitale onstabieligheid, de Drumstation heb ik ook een keer erg kwaad bijna uit het raam geflikkerd, en ik heb dus nu uit voorzorg de xbase maar ff uitgetrokken en weggezet.
Dit leek wel de 2e keer stoten...... Dit geval heeft precies diezelfde gehekelde instabieliteit als een Drumstation.

WAAROM hebben alle 909/808 imitators zo'n crappy housing/design/interface? It makes me sick. Dit is de laatste keer dat ik niet meteen 'the real thing' koop.
Het lijkt wel alsof ik de hele tijd wordt gestraft, alsof de muziekgod, (nee da's niet Bach-us) aan het meekijken is en me blijft straffen totdat ik een echte 909 of 808 in huis haal =(

OS upgrade naar versie 2.0 schijnt wel een grote stap vooruitgang te betekenen; iemand ervaring hiermee?

Re: xbase09 onstabiel?????

Origineel geplaatst door dob

OS upgrade naar versie 2.0 schijnt wel een grote stap vooruitgang te betekenen; iemand ervaring hiermee?

updaten dan die handel !!

ja okay, maar ik twijfel dus nu tussen return to sender of houden en updaten... daarom vroeg ik me af of iemand er ervaring mee heeft, die update......

mmm.. bel gewoon die winkel waar die vandaan komt.. zij zijn verantwoording schuldig als het gaat om een niet goed product wat zij geleverd hebben... dus.. dan weet je het zeker... of hen laten updaten...:)

De laatste update is Version 2.09 en dit is er al vanaf November 1999! Betreft stabiel, je zult altijd wel die verloop houden met de parameters.

Ik had ook ooit een Airbase 99 die continu crashte in de winkel....maar niet gekocht....

Waar vind je die nieuwe OS versie? Ik heb nl. 1.15...

Onze XBase doet ook constant dingen die hij niet moet doen. Opeens overschakelen naar andere patterns, knoppen die niet goed indrukken, lossen draaiknoppen, draaiknoppen die de verkeerde waarde aangeven.

De upgrade hebben we nog niet gedaan, maar de problemen met de knoppen zullen blijven.

Echt super onbetrouwbaar dit ding, maar hij blijft natuurlijk goed klinken.

Ik heb zelf geen problemen met patterns die oppeens veranderen.

Het enige probleem bij mij is inderdaad dat de knoppen soms op 126
en dan weer op 127 uitkomen... maar ik denk dat dat meer te maken
heeft met het design van de knoppen.

De mijne heeft inderdaad 2.(09?).

Mvg.

CoolRunning

Hoi,
Heb ook al een tijd een xbase09 en ben er erg blij mee. Ik heb ook versie 2.09, je moet daarvoor 2 nieuwe eproms bij de jomox gasten bestellen, en dan kun je die verwiselen met de eproms die erin zitten. Ik heb ook wel eens gehad dat hij raar deed, maar toen ik een memory clear deed was een groot deel verholpen. Dat de max stand van de knop de ene keer 126 is en de andere keer 127 maakt me echte geen bal uit. Dat is met de echte 909 vast ook alleen werkt dat niet zo en kun je het niet aflezen. Wat me wel erg irriteert is dat de drukknopjes een beetje gaar zijn zodat van lekker inspelen niet echt meer sprake is. Ik zit erover te denken deze knopjes voor nieuwe te vervangen, farnell heeft ze gewoon liggen. Ook heb ik ooit een gare bas-volume potmeter gehad, maar heb toen een nieuwe bij jomox besteld en deze er zelf ingezet wat goed te doen was. Ze zijn trouwens erg vriendelijk en behulpzaam bij de Jomox garage.
Verder gebruik ik hem altijd live in perform mode en dat bevalt me prima, hij heeft me nog nooit een loer gedraait ook niet bij livesets van meer dan 3 uur knallen. Ik heb een erg trouwe 909 gebruiker vriend, die idere keer versteld staat als ik met de jomox aan het spelen ben: zo van "Dat is toch ook wel een echt vette bak hoor, die jomox!".

Memoryclear heb ik inderdaad ook gelijk gedaan. Ik heb 'm nu 24 uur en ik moet zeggen: vette bak! Die waardes die de ene keer 125 of 126 zijn stoort me niet, voor de rest doet ie (nog) niet raar. Alleen zou ik wel graag upgraden dus heb ik Jomox maar eens gemaild. Bedankt voor de info.

aangaande de waardes van 125 126 127> dat weet je als je analoog koopt....en by the way het geeft wat swing zij het dat ik het verschil tussen deie waarden alleen bij de snare hoor....met de snappy open...

het is geen 909 cloon voor mij...hij kan harder en dieper en verder...

dat hij patterns switched lijkt me een fix waardig of een upgrade

krijg je door 2.09 er nog wat mogelijkheden bij of niet???

ff offtopic
maar wat is er zo gaar aan een drumstation??

ik he zo`n ding nu een paar jaar en ben erg tevreden.....

Origineel geplaatst door Jur
ff offtopic
maar wat is er zo gaar aan een drumstation??

ik he zo`n ding nu een paar jaar en ben erg tevreden.....

Als je een drumstation vergelijkt met een echte 808 of een 909 dan weet je genoeg....
Als ik jou was zou ik eens naar een echte luisteren en dan gaat er een wereld voor je open....tenminste dat had ik:)

Origineel geplaatst door Draakje

Dat de max stand van de knop de ene keer 126 is en de andere keer 127 maakt me echte geen bal uit. Dat is met de echte 909 vast ook alleen werkt dat niet zo en kun je het niet aflezen.

Denk dat het probleem bij de jomox zit in de analoog (potmeter/variabele weerstand) naar digitaal (waarde 1-127) conversie.
Daar is men onzorgvuldig in te werk gegaan. Lijkt me een calibratie probleem (gebrek eraan), of gewoonweg veel te goedkope potmeters erin gezet.

Wat ik storend aan zoiets vind is dat ik dan vermoed dat dit niet de enige plek is waar men op materiaal/techniek/software bezuinigd heeft, of domweg niet goed of te weinig erover nagedacht heeft.

Jomox is zelfs te lomp geweest om dit voor een gebruiker evidente "probleem" softwarematig te verhelpen. Ik bedoel pak dan een kleinere range en zorg ervoor dat niet de allerhoogste weerstandswaarde ook de allerhoogste digitale waarde is; laat het laatste stukje "ongebruikt" (boven de X weerstand = 127).

Ik vermoed dat dit ding gewoon a la Windows veel te vroeg op de markt gegooid is, het concept is "geld verdienen aan een hype" en aan de uitvoering is veel bezuinigd. Bovendien; de eerste gebruikers de volle mep laten betalen en misbruiken als testers, dat vind ik erg onrespectvol, wat voor een dunk heb je dan van je bestaansrecht; je klanten?

Jomox heeft gewoon gedacht "Och dat onwetende DJ/dance gepeupel koopt dit ding toch wel, het is een goedkope 909 cloon", en inderdaad; dat is het ook.

Dus... voor mij is het niet zozeer dat onprecieze knopje, maar meer de reden die ik denk dat het heeft dat dit knopje opnprecies is.

Zo. Heb ik mezelf weer verdedigd :D

prijs

prijs

destijds kosttie ie bij introductie 1995 gulden dus toch niet echt een cloon of koopje...en dat is tot op heden mijn mening...op een 909 kan je weinig modificeren op een x base wel....909 gaan ook kapot en hebben ook last van meters die niks doen...dus in die zin is het wel een cloon ja;)

Re: prijs

Origineel geplaatst door De Voorman
destijds kosttie ie bij introductie 1995 gulden dus toch niet echt een cloon of koopje...en dat is tot op heden mijn mening...op een 909 kan je weinig modificeren op een x base wel....909 gaan ook kapot en hebben ook last van meters die niks doen...dus in die zin is het wel een cloon ja;)

Trouwens ik heb pas 1 keer een echte gehoord hoor.... dus ik heb het ff niet over het geluid, en zoals ik destijds in de startende post ook aangaf vond ik het geluid vet..... maar de interface etc..... brrrrrr......

Eerst zien dat z,n X base 20 jaar mee gaat :D
Origineel geplaatst door De Voorman
destijds kosttie ie bij introductie 1995 gulden dus toch niet echt een cloon of koopje...en dat is tot op heden mijn mening...op een 909 kan je weinig modificeren op een x base wel....909 gaan ook kapot en hebben ook last van meters die niks doen...dus in die zin is het wel een cloon ja;) [/QUOTE

Origineel geplaatst door Catscan
Als je een drumstation vergelijkt met een echte 808 of een 909 dan weet je genoeg....
Als ik jou was zou ik eens naar een echte luisteren en dan gaat er een wereld voor je open....tenminste dat had ik:)

ja natuurlijk is een echte 909/808 `beter` maar die zijn dan ook drie keer zo duur als een drumstation......

alhoewel ik de 909 klanken echt niet verkeerd vind de 808 daarentegen valt wat tegen.......

maar het is zeker wel een goed alternatief.......

aangaande de waardes van 125 126 127> dat weet je als je analoog koopt....en by the way het geeft wat swing zij het dat ik het verschil tussen deie waarden alleen bij de snare hoor....met de snappy open...

Gewoon ff de accent knop inhouden en dan de knop helemaal naar links of naar rechts draaien, dan komt ie wel op 127 of 0. (bij mij tenminste!)

Voor de rest weinig problemen alleen patternknopje 1 is gaar of vies en doet 't soms niet. Af en toe wel eens jammer met een live optreden, na een break weer veillig naar pattern 1 joepie!! oh nee, toch nog een keer pattern 5 zonder bas :)

Back