De grote Korg Z1 thread

ik wilde ongeveer voor mn ax80 qa waarde zoon 350.- een z1 halen
alleen al vanwege de erg goed interface en 12 x prohecy inside leuek bak ,..en veel goede verhalen
alleen on acid [search ]d8 ter ook zo over kwam er op terug ...t net niet verhaal ...kan !

...eclectus ofso verkocht m laatst zonder de uitbrieding voor d8 ik 400 mooie prijs brede synth
[eerlijk gezegd idd meer dan bv een gemiddelde analoge string/ brass osc bak http://cgi.ebay.de/Korg-Z-1-VL-70m-...ameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

soo deze is nu kopen Preis: EUR 856,00

een van de weinig modernere [soort van workstations ] met een mooie interface
vindtik ook van de kawai k5000 zwarte met zilver
same price range

dit is een va maar absoluut gen nord/virus ...achtig iets denkik

Attachments

• z1.png
    z1.png
    148,7 KB · Bekeken: 86
een trinity bv is dat ook weer iets heel anders meer ri tritons toch lading ropling ering
geen osc filters en env bouwstenen ...zoals de z1 die wel de "oude "structuur nabootst

ik heb wel veel goede dingen ook over trinitys gelezen

Origineel geplaatst door R-ond
een van de weinig modernere [soort van workstations ] met een mooie interface
vindtik ook van de kawai k5000 zwarte met zilver
same price range

dit is een va maar absoluut gen nord/virus ...achtig iets denkik

R-ond, zie ook een stukje terug in deze draad....de Z1 is absoluut geen VA :geslaagd: Of in ieder geval, hij is veel meer dan dat!

K5000S heb ik ook gehad by the way....indrukwekkende synth gebaseerd op additieve synthese; weer heel anders dus als de Z1 en ook weer geen VA. Die heb ik echter weggedaan omdat de sound mij minder aansprak helaas. Zijn voorganger, de K5m, heb ik nog wel en die klinkt lekker ranzig dus die gaat nooit meer weg ;)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Zijn voorganger, de K5m, heb ik nog wel en die klinkt lekker ranzig dus die gaat nooit meer weg ;)

serieus?

ik zou mijn K5 wel willen ruilen voor een K5000 bedacht ik me nadat ik een k5000 had bespeeld niet zo lang geleden.. ik vind die K5 maar iel en mager, en die 5000 klonk toch best dik :)

maar misschien moet ik er gewoon wat meer tijd in steken..

soo deze is nu kopen Preis: EUR 856,00

jezus.. dat is niet mis. Ik heb hem wel voor rond de 400 gezien.

Ja, de Z1 gaat tegenwoordig voor 400-500, zonder uitbreidingskaart van 12 naar 18 voices. Erg goedkoop. Die ebayvraagprijzen (startbod en sofortkaufenja) van die gast zijn belachelijk. En wat heeft het nou te maken met Yamaha VL-70m? Wat een sukkel, zonde van z'n tijd. Verwacht zeker mailtjes buiten ebay om.

Origineel geplaatst door SideFX
serieus?

ik zou mijn K5 wel willen ruilen voor een K5000 bedacht ik me nadat ik een k5000 had bespeeld niet zo lang geleden.. ik vind die K5 maar iel en mager, en die 5000 klonk toch best dik :)

maar misschien moet ik er gewoon wat meer tijd in steken..

Nou, het kan best zijn dat jij de K5000 veel beter vindt klinken; zoiets blijft toch altijd persoonlijk. Maar op de een of andere manier vond ik hem te "gladjes" gewoon. En het viel me op dat de mooiere klanken vaak toch gebruik maakten van de samples die er in zitten - als je die weghaalde bleef er gewoon te weinig van over.

Juist door de digitale vervorming waar de K5m last van heeft vind ik hem interessant; hij klinkt veel meer "in your face" zeg maar. Het filter is ook al zo'n verhaal apart van die bak; ik heb nog geen ander filter gehoord dat er op lijkt.

Mijn credo is dan ook niet voor niets: "nieuw is niet altijd beter" :)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Nou, het kan best zijn dat jij de K5000 veel beter vindt klinken; zoiets blijft toch altijd persoonlijk. Maar op de een of andere manier vond ik hem te "gladjes" gewoon. En het viel me op dat de mooiere klanken vaak toch gebruik maakten van de samples die er in zitten - als je die weghaalde bleef er gewoon te weinig van over.

Juist door de digitale vervorming waar de K5m last van heeft vind ik hem interessant; hij klinkt veel meer "in your face" zeg maar. Het filter is ook al zo'n verhaal apart van die bak; ik heb nog geen ander filter gehoord dat er op lijkt.

Mijn credo is dan ook niet voor niets: "nieuw is niet altijd beter" :)

Ja, de stringachtige geluiden, en de geluiden die ik 'dik' vond zullen wel samples zijn inderdaad.. en met wat FX klinkt die K5 ook al een stuk beter. Gebruik je externe software om hem te programmeren? En heb je de output-mod ook uitgevoerd?

Origineel geplaatst door SideFX
Ja, de stringachtige geluiden, en de geluiden die ik 'dik' vond zullen wel samples zijn inderdaad.. en met wat FX klinkt die K5 ook al een stuk beter. Gebruik je externe software om hem te programmeren? En heb je de output-mod ook uitgevoerd?

Nee hoor, ik bedien hem gewoon via het frontpaneel. Dit is vrij goed te doen vind ik (maar ja, als je een FS1R gewend bent is ALLES goed te doen :D).

Vorig jaar heb ik hem laten servicen en inderdaad de output mod laten uitvoeren. Ook de drukknoppen zijn helemaal schoongemaakt zodat hij weer prima werkt en er zit een nieuw display in, dat niet piept zoals het oude. Hij kan er weer lang tegenaan zo! Volgens mij heb ik dat ding al 15 jaar; toendertijd 2e hands gekocht bij Studio de Dijk in Alkmaar voor 800 gulden.

Maar goed, sorry voor het off topic gaan.......

Origineel geplaatst door GREENSKiN
Oja! Wat ook vet is is de geheugenkaart uitbreiding. Koop een CompactFlash -> PCMCIA convertortje (winkels) en een tweedehands 4MB of 8MB compactflash kaartje (zie Marktplaats of hier) en je kan een stuk of 800 extra patches storen. :D

Greenskin bedankt!
Met de tip van bounce over de patches, de adapter (convertor) en de compactflashkaarten blaas ik mijn Z1 nieuw leven in.
Supergreen!

't Is lang geleden dat ik een Z1 heb gehad maar hij is zéker de moeite waard!

Je hebt allerlei verschillende exotische synthese methoden, iets wat ik eigenlijk alleen ook nog maar in de monomachine gevonden heb.
Dit beestje heeft karakter en klinkt mysterieus, diep, donker, hemels, je noemt het maar. De enige beperking ben je zelf wat sounds betreft.
Met een beetje mazzel vind je nog wel eentje voor een 450 euro ofzo.

-C-

Volgens mij staat er nu een op SF in een hele goede staat inclusief geheugenkaart voor 400,-...... goedkoper vind je ze niet zo snel denk ik.

R-ond, als je er nog steeds een wil dan is dit toch wel je kans lijkt me!:D

Correctie

Correctie

Oja! Wat ook vet is is de geheugenkaart uitbreiding. Koop een CompactFlash -> PCMCIA convertortje (winkels) en een tweedehands 4MB of 8MB compactflash kaartje (zie Marktplaats of hier) en je kan een stuk of 800 extra patches storen.

Errrrrug handig! :D

Even een correctie: Op kaarten van 4 MB of groter passen wel 4096 patches (programs), dus geen 800.

dit soort dingen is ook leuk wat een Z1 kan :)

een brass model en dan realtime parameters veranderen

Attachments

• Z1brass.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 84
hier nog wat Z1 sounds voor een indruk van wat ie voor klanken kan maken :)

Attachments

• Z1sounds.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 81
Z1 arpeggiator :

Attachments

• Z1arp.mp3
    1,9 MB · Bekeken: 87
Back