De grote Korg Z1 thread

Voor geluiden ala een Nord!ead 2 kan je beter een .. jawel, Nordlead 2 nemen !

Maar.. Een Z1 kan volgens mij alles wat een Nl2 ook kan, soundwise, niet hands-on-wise.

Tsja.. Z1 is veel uitgebreider, maar moeilijker te programmeren. Test ze allebei, dan weet je het.

Persoonlijk, ik heb alle nord leads gehad, en vind ze alle drie maar eigenlijk k*t synths.

Haha, sorry als ik de Z1 nu misschien beledigd heb of iets extreem achterlijks heb gevraagd, maar ik vroeg het me gewoon af en je kan nooit zeker genoeg zijn.

Ik wilde gewoon weten of je ook dergelijke geluiden uit een Z1 kan krijgen

Maar.. Een Z1 kan volgens mij alles wat een Nl2 ook kan, soundwise, niet hands-on-wise.

Ja, soundwise is voor mij het voornaamste.

Test ze allebei, dan weet je het.

Ik weet niet waar ik zo direct een Z1 zou kunnen testen, en de meeste winkels in de buurt verkopen ook geen Nord Lead 2s meer maar Lead 4s. Maar je hebt gelijk natuurlijk, zal eens wat rondzoeken

De Z1 kan dit soort klanken zeker. Het is niet de makkelijkste synth omdat hij zo veel kan, maar daar staat tegenover dat hij zo veel kan. :) En het klavier is super, en de basis synth parameters hebben dedicated draaiknoppen.

Neem vooral de tijd om de Z1 te doorgronden. Eens je een beetje weet waar wat zit, dan is het niet zo'n moeilijke bak. En hij kan echt heel mooi en uniek klinken.

Hoe zit het met de outputs van die nordlead, was dat niet 2x2 stereo of 4 mono ? Die Z1 heeft alleen maar 1x stereo out, misschien maakt dat nog iets uit voor je.

Hoe zit het met de outputs van die nordlead, was dat niet 2x2 stereo of 4 mono ? Die Z1 heeft alleen maar 1x stereo out, misschien maakt dat nog iets uit voor je.

Had de Z1 ook geen mono out ? En zoveel maakt me dat nu ook weer niet uit.

De Z1 heeft L en R outputs, waarbij je enkel de L ook als mono kan gebruiken.

Bij de Z1 moet je je geen zorgen maken over specs, die is nogal goed voorzien. Polariteit van pedalen in te stellen, alle mogelijke MIDI trucjes...

Een sysex dump van mijn eigen samengestelde korg Z1 bank. Gratis te downloaden....
Bedankt voor jouw soundbank :okdan: Goed dat je Bome's Send SX aanraadt als sysex utility en niet MIDI-OX, want die wil de Z1 nog weleens laten crashen.

Korg Z1 ZSC-01 card system exclusive dump

Korg Z1 ZSC-01 card system exclusive dump

Mocht iemand nog verlegen zitten om een system exclusive (midi) dump van beide banken van de Korg Z1 ZSC01 card, PB mij maar. Vergeet je e-mailadres niet te vermelden.

Back