De grote Korg Z1 thread

nogal wat stappen in de menu's moet gaan
En dat is ook de reden waarom hij bij mij op mocht... verkocht werd. Ik vond hem overigens wel lekker klinken, zoals hierboven gezegd; de mogelijkheden zijn beyond blablabla... Ook erg ruige en scheurend voor bijv. dnb. Traag is ie wel trouwens, dat merk je o.a. bij het switchen van geluid of bank...nnnnnnni normaal joh. Filters vielen me trouwens ook wel een beetje tegen maar verder kan je er alle kanten mee uit.

voor +/- 500 euro krijg je veel waar voor je geld hoor..
de arpeggiator is op zich al heel vet...
verschillende oscillator en filtertypen..
en de meest noodzakelijk knoppen op het frontpaneel...\

goed hij is met skippen van patches een beetje traag en er zitten idd menu's in, maar hij is 100x beter te editten dan een prophecy of bv een jv1080..

als er een vocoder in zou zitten was het de meest veelzijdige synth voor deze prijs :)

en de meest noodzakelijk knoppen op het frontpaneel...

Inderdaad; die zwart/witte knöpkes...

Maar serieus; eigenlijk zit qua handson alleen het filter (+env) en de amp env erop. Scheelt dat er nog een stuk of 5/6 toe te wijzen knoppen zijn maar het had voor mij toch nog wel wat uitgebreider gemogen. Dat je in ieder geval een basisgeluid kan neerzetten (o.i.g. OSC knoppen erop en misschien nog een LFO).

tja hoe meer knoppen hoe beter natuurlijk... maargoed volgens mij bestaat er ook geen
100% perfecte synth (tenminste enigszins betaalbaar)

die Z1 moet je echt zelfs oppassen als je je volume van de monitors niet te ver openstaan hebt, ik denk dat je de eerste niet zou zijn die met dat scheurmonster experimenteel zijn cones uit het gareel trekt... :dubbel:

die Z1 moet je echt zelfs oppassen als je je volume van de monitors niet te ver openstaan hebt, ik denk dat je de eerste niet zou zijn die met dat scheurmonster experimenteel zijn cones uit het gareel trekt... :dubbel:

Vertel mij wat. Speel nogal eens met een koptelefoon op en mij is ook menigmaal overkomen dat ik me wezenloos geschrokken dat ding van mijn hoofd aftrok na weer eens zo'n gigasnerpende sneer die dwars door je heen gaat. Lijkt dan wel of er zich een klein mannetje in de Z1 verborgen houdt die opzettelijk met piepschuim dat geluid wat iedereen wel kent maakt. :o:

Vertel mij wat. Speel nogal eens met een koptelefoon op en mij is ook menigmaal overkomen dat ik me wezenloos geschrokken dat ding van mijn hoofd aftrok na weer eens zo'n gigasnerpende sneer die dwars door je heen gaat. Lijkt dan wel of er zich een klein mannetje in de Z1 verborgen houdt die opzettelijk met piepschuim dat geluid wat iedereen wel kent maakt. :o:

er is geen enkele andere synthesizer op de aarde die zo klinkt als deze bak,
dat is zeker

Kijk, als je zo'n Korg Z1 goedkoop op de kop tikt, dan hou je geld genoeg over om een flinke versterker installatie aan te schaffen. Die filters wil je natuurlijk wel ff tot het uiterste kunnen draaien, zonder dat je conussen om je oren vliegen.

Wiskundige Z1 transformatie....

Het is een mooie synth, die Z1, maar zo heel bijzonder nou ook al weer niet. Als ik achter de VA-synth van mijn Alesis Fusion ga zitten doe ik hetzelfde..

Hahaha grappig, da's een oude bekende!

8)

Het nadeel bij een Z1 is dat de speakers nooit groot of sterk genoeg zijn. Die Z1 zaagt het universum door.
Maar het blijft een aparte synth:

Het is enige tijd zo ontzettend stil in dit draadje. Ik vraag me af wie nog een Korg Z1 gebruikt?
Ik speel er iedere dag mee. In het onderstaande filmpje gebruik ik 1 enkele multi patch. Het geluid is 100% korg Z1. Het begint niet zo sterk, later hoor je wat de filters aan het geluid kunnen veranderen.
http://youtu.be/VmSn4_fEwBE

Kikke gast! :halleluja Die patch download doeted alleen nie. Is het mogelijk om mij die patch te mailen ?

Thx DJB
Hoi,
Vreemd, kun je de patch wel downloaden?
Anders probeer deze link eens:
http://www.dimmengestel.nl/Korg_Z1_Multi_LaserHarp.zip

daarna unzippen en de sysexs naar je korg Z1 versturen met een tooltje.

bij het versturen eerst A006 op je korg Z1 selecteren en dan A006 versturen
daarna A007 op je korg Z1 selecteren en dan A007 versturen
en daarna multi set A01 selecteren en dan multi set A01 versturen

Wat doet het precies niet?

Back