Plafond verlagen in nok, tips?

Remmelt

75 Sounds
Ik wou eindelijk eens wat akoestische aanpassingen in mijn studiootje te maken. Ik ben van plan om de boel in te richten zoals op plaatje 1.
Om ergens te beginnen leek het me verstandig om eerst maar eens het plafond te verlagen, maar kan weinig info vinden die van toepassing is op mijn situatie.

Zelf had ik het idee om latten te monteren met telkens een paar centimeter ruimte er tussen. Daarboven een doek spannen, en daarop bovenop weer 2 of 3 lagen gewone rockwool 202 te leggen (plaatje 2).
Ik vroeg me af of het nog zinvol is om daarboven nog een hermetisch afgesloten ruimte te maken met mdf platen oid, en/of dat ik misschien het plafond beter asymmetrisch kan monteren.

Voor de duidelijkheid; ik ben geen pro, maar hobbyist, dus het budget is beperkt. Ik hoop voor minder dan € 200,- aan materiaal klaar te zijn met het plafond.
Volgende stap is om iets aan early reflections te doen, en daarna wat metingen doen om te kijken wat ik het beste met de ruimte achter het studiomeubel kan doen.

Ik hoor het graag als iemand tips heeft of dat ik misschien beter andere materialen kan gebruiken of een andere volgorde kan hanteren.

Attachments

• Knipsel.jpg
    Knipsel.jpg
    36,6 KB · Bekeken: 1.912
  • Knipsel2.jpg
    Knipsel2.jpg
    34 KB · Bekeken: 326
Laatst gewijzigd:
waarom zou je het plafond verlagen ? ( om ergens te beginnen )

Ik heb een soorgelijke kamer maar heb mijn studiomeubel + monitors tegen de achterwand van mijn kamer. Dus links en rechts van mij schuine wand. Dit kwam bij mij de akoestiek ten goede.

waarom zou je het plafond verlagen ? ( om ergens te beginnen )
Het is nu gewoon een hoge nok en dus in feite een grote lege hoek. De vloer is van hout, dus het leek me een aardig uitgangspunt om daar een absorberend plafond tegenover te hebben.
(betere topictitel was misschien geweest Plafond plaatsen i.p.v. verlagen)