Vocoder

Status
Please reply by conversation.

King Fred II

Ouwe rot
Ik denk erover om een vocoder te kopen. Dus ik zou zeggen: doe eens een aanbod...

Ik heb nog een Electrix Warpfactory staan, voor €175.
Aangezien ik totaal geen weet heb van wat de verschillende vocoders kunnen, zou ik je willen vragen, een demonstratie daarvan te geven en die op Youtube te zetten. Of vraag ik dan teveel van je?

Ik heb even op Youtube gezocht naar "Electrix Warpfactory" en hoorde een duidelijke robotstem. Kan de stem daarmee ook wat natuurlijker klinken?

En 175 is een prima prijs voor deze prima vocoder...op Youtube staan meerdere demo's.

Ik heb wel eens een vocoder gehoord waardoor de stem veel minder robot-achtig klinkt. Maar die zal misschien ook veel meer kosten...?

De Warpfactory is best een aardige vocoder, klinkt niet echt super analoog ofzo en de interne oscilator is niet de beste, maar jaag er een Juno6 doorheen als Carrier en er gaat een wereld voor je open. Of natuurlijk 'n andere analoge poly-synth.

Als je kijkt naar de prijs van de Warpfactory in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Korg VC-10 of Roland VP330, dan mag je natuurlijk geen wonderen verwachten van die van Electrix.

Ik vond de Warpfactory beter te verstaan dan de vocoder in de microkorg. Ik heb zelf nu een PAIA vocoder en die vind ik net wat romeriger dan die van Electrix, maar ook die van PAIA kan echt niet tippen aan bijvoorbeeld die VP330

De Warpfactory is best een aardige vocoder, klinkt niet echt super analoog ofzo en de interne oscilator is niet de beste, maar jaag er een Juno6 doorheen als Carrier en er gaat een wereld voor je open. Of natuurlijk 'n andere analoge poly-synth.

Als je kijkt naar de prijs van de Warpfactory in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Korg VC-10 of Roland VP330, dan mag je natuurlijk geen wonderen verwachten van die van Electrix.

Ik vond de Warpfactory beter te verstaan dan de vocoder in de microkorg. Ik heb zelf nu een PAIA vocoder en die vind ik net wat romeriger dan die van Electrix, maar ook die van PAIA kan echt niet tippen aan bijvoorbeeld die VP330

VP330 is een prijzig alternatief...

Ik heb een demo van de Electro Harmonix V256 gezien en gehoord. Kan de Electrix Warpfactory qua geluid daartegenop? Of komt hij in de buurt?

Wat bedoel je met soms?

Even wat anders: de aanschaf ga ik even een beetje uitstellen. Zojuist is mijn schoonmoeder overleden, dus ik zal me de komende tijd daarmee bezighouden. Maar blijf hier maar schrijven; ik zal het volgen.

gewoon soms denk ik....

soms bw 1 van tijd tot tijd, nu en dan 2 misschien:

Er staat een mooie voor je op muffwiggler.com:

Attachments

• 6832486348_bf7cf2abff_b.jpg
    6832486348_bf7cf2abff_b.jpg
    63,9 KB · Bekeken: 64
Ja lache he. Heb je wel een hoop knoppen voor! Ik heb verder nog niet gekeken maar ben wel benieuwd wat je er allemaal extra mee kan.

Status
Please reply by conversation.
Back