Vocoder

Status
Please reply by conversation.
Als ik niet verkeerd ben heeft de Korg Kaosspad 2 (KP2) ook een vocoder (heb hem maar nog niet geprobeerd), evenals de Microkorg en de Waldorf MicroQ
De V256 van EHX is een klassiekertje maar natuurlijk bestaan er betere (meer mogelijkheden, rijker van geluid) dan deze maar dan ook duurder natuurlijk.
Schuim af die video's! (raar maar ik vind nergens een demootje van de Micro Q vocoder...)
Grtz!
:koffie:

maar is dat dan een typische robotstem?
Ik heb wel eens een vocoder gehoord waarbij de stem veel minder als een robotstem klinkt dan de klassieke Korg VC10. Ik denk ook dat het eraan ligt welk instrument je als drager meegeeft. Mijn keyboard kan een menselijk koor produceren. Het enige dat dan nog overblijft, is dat alle medeklinkers stemhebbend zijn (de s klinkt als een z dus).

Nu kan ik op het werk, helaas geen youtube filmpjes bekijken...

Maar dit zouden voorbeelden moeten zijn!
akai miniak vocoder.wmv - YouTube
Akai Miniak demo - YouTube
http://www.synthtopia.com/content/2009/04/09/akai-miniak-synth-vocoder-demo/

Een aangesloten geluidsbron is mogelijk, omdat audio-in een "oscillator" is.
Het tweede filmpje laat zien dat er veel mee mogelijk is, maar de vocoder klinkt niet goed, volgens het eerste filmpje. En daar is het me toch om te doen!

ik heb hier een ehx v256 die mag weg voor 150 hageltje nieuw nooit mee naar podium geweest
Daar valt over te denken. Mijn stiefbroer woont in Hoorn en die komt over een paar dagen deze kant op, dus ik moet even overleggen met mijn vrouw (ik mag hem pas kopen als de studio helemaal klaar is, want die is behangen en wordt nu geschilderd).

Het tweede filmpje laat zien dat er veel mee mogelijk is, maar de vocoder klinkt niet goed, volgens het eerste filmpje. En daar is het me toch om te doen!

Presets....

De Miniak heeft een uitgebreidere en beter klinkende vocoder dan de Microkorg. Ook volgens reviews op internet!

Ik heb wel eens een vocoder gehoord waarbij de stem veel minder als een robotstem klinkt dan de klassieke Korg VC10. Ik denk ook dat het eraan ligt welk instrument je als drager meegeeft.
dat is correct en tevens moet dat geluid ook redelijk qua toonhoogte in dezelfde range als je stem zitten en moet je, als de vocoder een niet al te groot banden aantal heeft, overdreven articuleren...

ik ben het met je eens dat de VC-10 redelijk beperkt is, zeker met zijn standaard geluid maar als je deze vervangt door rijkere zaagtand achtigen (meer harmo's) dan klinkt het al 'iets' beter... ook is het geen luxe om de stem eerst ff te compressen alvorens het geluid daarvan in de vocoder gaat...

Daar valt over te denken. Mijn stiefbroer woont in Hoorn en die komt over een paar dagen deze kant op, dus ik moet even overleggen met mijn vrouw (ik mag hem pas kopen als de studio helemaal klaar is, want die is behangen en wordt nu geschilderd).
Ik vrees dat dit niet gaat lukken. Ik zal een andere manier moeten vinden om hem van daar naar hier te krijgen.

Ik heb wel eens een vocoder gehoord waardoor de stem veel minder robot-achtig klinkt. Maar die zal misschien ook veel meer kosten...?
Als je de stem ook natuurlijker wil laten klinken (naast robot stemmen) dan moet je een Boss VT-1 kopen, wel moeilijk om aan te komen (dat wordt dus zoeken).
Hiermee kun je de dus ook de toonhoogte van je stem transponeren (vrouw > man / man > vrouw / etc).
Voor een echte ''vocorder'' zou ik perssonlijk gaan voor een MAM VF-11.
Suc6 :okdan:

Financieel is de situatie als volgt:
Ik heb een auto te koop staan waarvan zowel de ruitenwisser als de remmen defect zijn en in het koetswerk zitten een paar deukjes, maar de motor (diesel) is tiptop in orde. Iemand heeft 1250 euro geboden. Als dat binnen is, zou ik dat in principe kunnen uitgeven aan een superdeluxe vocoder. Maar dan bedoel ik ook echt dat ik voor dat bedrag hoge eisen stel.

Snap je?

Heb ook ook dure racemotor, maar om die nou te gaan verkopen voor nog meer synths (heb er al tenslotte meer dan ik met m'n 2 handen kan bespelen) vind ik een beetje teveel van het goede.
Zeg maar zo, er bestaan nog meer dingen als synths.

Als je de stem ook natuurlijker wil laten klinken (naast robot stemmen) dan moet je een Boss VT-1 kopen, wel moeilijk om aan te komen (dat wordt dus zoeken).
Hiermee kun je de dus ook de toonhoogte van je stem transponeren (vrouw > man / man > vrouw / etc).
Voor een echte ''vocorder'' zou ik perssonlijk gaan voor een MAM VF-11.
Suc6 :okdan:
Wat bedoel je met een vocorder? Is dat een vocoder en een recorder ineen? Dat heb ik niet nodig; ik heb al digitale opname-apparatuur.

Heb ook ook dure racemotor, maar om die nou te gaan verkopen voor nog meer synths (heb er al tenslotte meer dan ik met m'n 2 handen kan bespelen) vind ik een beetje teveel van het goede.
Zeg maar zo, er bestaan nog meer dingen als synths.
Wat voor een auto is dat?
Een defecte:dubbel:
Ik kan er echt niets meer mee, dus alles wat ik ervoor krijg, is meegenomen.

Misschien kun je hem beter in losse onderdelen verkopen, sommige synths brengen ook meer op in losse onderdelen.
Dus slopen dat barrel ;)

Presets....

De Miniak heeft een uitgebreidere en beter klinkende vocoder dan de Microkorg. Ook volgens reviews op internet!
Ik zou het op prijs stellen als je zelf een demo op Youtube zet, waar je laat zien wat de vocoder kan.

Als jij een realistisch koor wilt op basis van jouw stem, dan ga je toch richting een vocoder met vocal harmonizer functionaliteit. BV een VP-550 of 770.

Anders blijf je in de blikkerige vocodersfeer die je niet wilt (maar wel erg leuk kan zijn).

Status
Please reply by conversation.
Back