Vocoder

Status
Please reply by conversation.
Een moderner alternatief meschien? de roland VP550 of VP770

Iemand moet jou dus echt letterlijk iets aansmeren eerdat je het ko:)opt ?!?
In dit geval wel. Trance wil me een vocoder verkopen voor een prijs die nauwelijks lager ligt dan de nieuwprijs van een (kennelijk) gelijkwaardig model. Dan moet hij me toch eens duidelijk maken waarom zijn prijs een goede is.

Nee Fred, jij wilt een vocoder kopen, dus jij doet het vooronderzoek.........en als machine A net zo kan klinken als B, maar B kwalitatief van minder goede huize is, dan zie je dat terug in de prijs......lijkt me een gevalletje duidelijke zaak.

Welk effect wil je bereiken, heb jij een voorbeeld, dan is jouw zoektocht wat duidelijker.

Het verschil tussen die EHX en een WarpFactory is zo groot dat Trace-M daar waarschijnlijk helemaal geen zin in heeft. En nee, ik ga je niet uitleggen wat de verschillen zijn.

Interesse in mijn Akai Miniak?

Naast synth, ook een hele goede vocoder en door zijn meerdere filter-karakters (Oberheim, Roland, Moog, etc.) heb je veel controle over de uiteindelijke klank. Je bent niet gebonden aan slechts 1 filter, wat behoorlijk bepalend is voor je klank.

Interesse in mijn Akai Miniak?

Naast synth, ook een hele goede vocoder en door zijn meerdere filter-karakters (Oberheim, Roland, Moog, etc.) heb je veel controle over de uiteindelijke klank. Je bent niet gebonden aan slechts 1 filter, wat behoorlijk bepalend is voor je klank.

Ik ga zometeen op Youtube naar een demo zoeken. Ondertussen wil ik graag weten hoeveel je ervoor vraagt.

Hij staat hier op SF in de marktplaats voor 200 euro. (Maar ik wil best onderhandelen, hoor)

Nu zit ik met één probleem: ik heb al heel wat demofilmpjes bekeken, maar de vocoderfunctie is nog niet aan bod gekomen... En daar gaat het me vooral om: mijn stem vermengen met een instrument (ik neem aan dat een aangesloten geluidsbron ook mogelijk is?) zodat ik een heel koor kan zingen door de desbetreffende toetsen in te drukken.

Nu zit ik met één probleem: ik heb al heel wat demofilmpjes bekeken, maar de vocoderfunctie is nog niet aan bod gekomen... En daar gaat het me vooral om: mijn stem vermengen met een instrument (ik neem aan dat een aangesloten geluidsbron ook mogelijk is?) zodat ik een heel koor kan zingen door de desbetreffende toetsen in te drukken.

Maar welke vocoder je neemt, deze functie moet je zelf instellen in ieder geval. Je kunt je stem mengen met de vocoder wanneer je de settings kunt aanpassen (bron-carrier-output, etc), of wel de bron helemaal uithalen (je hoort dus alleen de synths) of wel de bron laten en je hoort je stem met de verschillende toonhoogtes van de vocoder. Maar zoals hierboven is aangegeven, hangt er vanaf wat voor functie specifiek wil je gebruiken/ wat wil je bereiken met de vocoder/fx vocoder.

ik heb hier een ehx v256 die mag weg voor 150 hageltje nieuw nooit mee naar podium geweest

Status
Please reply by conversation.
Back