Vocoder

Status
Please reply by conversation.
king fred,
de korg ms2000 heeft 1 van de best klinkende vocoders aan boord, bovendien wil je een toetsenbord ipv een module lijkt mij, veel handiger, volgens mij zijn ze nu iets van 350 euro 2e hands

Voor de duidelijkheid: de VP-550 werkt als andere vocoders, dus je stem bepaalt wat er gezongen wordt en het klavier welke noten. Maar de VP-550 is qua drager, algoritmes, effecten...geoptimaliseerd om koren en tweede stemmen te creëren waar klassieke (analoge) vocoders dat niet zijn.

king fred,
de korg ms2000 heeft 1 van de best klinkende vocoders aan boord, bovendien wil je een toetsenbord ipv een module lijkt mij, veel handiger, volgens mij zijn ze nu iets van 350 euro 2e hands

Dat is inderdaad een goede vocoder, maar daar kreeg ik niet de koren uit zoals ze uit een VP 550 of 770 komen. De MS2000 heeft een klassieke vocoderklank.

ik heb er 2 gehad, de ms2000 kan klinken zoals kraftwerk, zoals het nummer revolutions van jarre maar ook als nummers van Air...

hmm misschien koop ik er zelf wel 1 haha :)

als je koortjes wilt doen koop je gewoon een tyros ofzo..
wil de TS achtergrondkoortjes of echte electrospraak?

Een Tyros kan toch helemaal niet de vocal ensemble trucs van een Vp 550/770? Het gaat niet om ooh en aah koortjes maar om een koor dat de tekst zingt die je in de micro spreekt. En dat wil Fred zo realistisch mogelijk denk ik. Daarom dat ik moderne VP's aanraad ipv klassieke vocoders.

Misschien kun je hem beter in losse onderdelen verkopen, sommige synths brengen ook meer op in losse onderdelen.
Dus slopen dat barrel ;)

En dan zagen dat alles te duur wordt ...
Zijn jullie liefhebbers of beleggers?

Dat is echt iets om te onthouden!

De VP-770 is een dure jongen. De VP-550 is ook niet goedkoop, maar iets betaalbaarder. Er zitten nog enkele andere klanken in, die ook erg mooi zijn. Niet veel hoor, het is geen GM keyboard. Maar iets van een strijkorkest, orgel en nog wat. En dan dus een hoop vocoder en vocal ensemble mogelijkheden. En dat laatste is wat je zoekt.

Ik denk dat je best even google uitvraagt over de specifieke mogelijkheden van de 550 en verschillen met de 770.

Ik denk dat je best even google uitvraagt over de specifieke mogelijkheden van de 550 en verschillen met de 770.
Dat valt niet mee. Van allebei vind ik demo's, maar daarin heb ik geen duidelijke verschillen ontdekt.

Er valt me iets op: als je koekelt op een tweedehandse Roland VP-550, stuit je telkens weer op advertenties van dezelfde adverteerder waarin heel veel muziekinstrumenten staan, maar waarvoor ze waarschuwen: je betaalt maar je krijgt nooit wat. De Roland VP-550 staat er altijd voor $580. Ik ben daar al zeker 20x voorbij gerold. Niet te geloven!

Maar goed... is er iemand die dit instrument te koop heeft? Want ik denk dat dit mijn keus is.

Ik heb vandaag te horen gekregen dat de VP550 niet meer gemaakt wordt. Tweedehands kom ik er ook niet aan, maar de VP7 kan hetzelfde als de VP770, alleen zit er geen toetsenbord aanvast; je moet er een instrument op aansluiten. Volgens de demo die ik zag, moet dat via midi, maar ik vermoed dat er ook een analoog geluidssignaal in mag, zoals een elektrische gitaar.

tja een VP 550 is ook geen vocoder, wat staat hier nou op de roland site? :

VP-550: Vocal & Ensemble Keyboard

TS wil dus geen vocoder maar een harmonizer

Status
Please reply by conversation.
Back