Vocoder

Status
Please reply by conversation.
Ik weet wat een harmonizer is, en de VP550 is dat beslist niet!
Een harmonizer verhoogt of verlaagt je stem met een bepaalde (door jou ingestelde) waarde, bijvoorbeeld 2 tonen hoger (grote terts). De VP550 zet de tonen die je speelt, onder de letters die je zingt of zegt; dat is de definitie van een vocoder.

De VP-550 en 770 bevatten een klassieke vocodermodus. Daarnaast bevatten ze een vocal harmonizer die harmonischen creëert op basis van de ingedrukte kalviertoetsen. Tenslotte bevat de 770 (en de 550 mogelijk ook) ook nog gewoon een rompler koorsample die niet van je stem of andere microfooninput afhankelijk is.

hmm ik heb ooit een vp550 geprobeerd maar er kwam geen air/cylon geluid uit

De VP-550 en 770 bevatten een klassieke vocodermodus. Daarnaast bevatten ze een vocal harmonizer die harmonischen creëert op basis van de ingedrukte kalviertoetsen. Tenslotte bevat de 770 (en de 550 mogelijk ook) ook nog gewoon een rompler koorsample die niet van je stem of andere microfooninput afhankelijk is.

Dus een VP550 / VP770 is een vocoder en nog meer.

die MAM VF-11 is wel een héeel gaaf ding als je robot-achtige geluiden wil maken zeg.. écht gaaf !
Maar zoekt de TS (topic starter) niet toevallig een voice harmonizer ? en zit er niet op bijv. de Roland Ghaia ( of hoe je het ook schrijft) een dergelijke mogelijkheid..?

Nee, ik zoek echt geen harmonizer; die heb ik namelijk al meer dan 25 jaar geleden gekocht in Mönchen Gladbach (D). Daarvan heb ik trouwens de harmonizer-functie zelden gebruikt; veel vaker de delay-functie voor echo.

Heb zelf ook pas een VF11 en klinkt erg lekker mits je er een goede bron voor gebruikt.
Voor een natuurlijke sound dacht ik zelf ook meer aan een harmonizer of misschien wel een talkbox zoals Roger Troutman die gebruikt?

Status
Please reply by conversation.
Back