Lentemuziekje..

Waar ik me nu wel zorgen om maak is. of @SoundLover het nog om aan te horen vindt :-S

Laatst gewijzigd:
@#$%^&!!

Volgens mij heb ik 't trackje nu helemaal verklooid :-(
Dat heb ik altijd wanneer ik er langer mee bezig ben!

Dit is voorlopig de laatste versie...

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-29-definitief

U moet het er maar mee doen :-P

het is niet zo zeer een sound maar het accent dat ontstaat door een opeenstapeling van staccato sounds...
Hmm.. Ik begrijp het maar toch ook niet helemaal.
Zit de pok op de tel? Had ik een andere kick moeten gebruiken?
Of zou ik iets aan de toonregeling hebben moeten doen?

Maar laat ik even wat afstand nemen van dit prutswerkje..
Op dit moment begint het deuntje me nogal te ergeren.
En dat is nou net niet de bedoeling van een lentemuziekje!

Ehm.. is het wel een lentetune?
Dat was eigenlijk mijn oorspronkelijke vraag.. :-D

Meer een herfst tune... Maar... laat even het nummer met rust, anders verlies je het gevoel van de track, soms is de eerste versie de beste, ook al met oneffenheden in de mix-en of arrangement bestaan.

Ook iets wat goed werkt (wat ik ook doe vanaf nu), gewoon terug op 0 beginnen...

Meer een herfst tune... Maar... laat even het nummer met rust, anders verlies je het gevoel van de track, soms is de eerste versie de beste, ook al met oneffenheden in de mix-en of arrangement bestaan.

Ook iets wat goed werkt (wat ik ook doe vanaf nu), gewoon terug op 0 beginnen...
Bij de eerste versie was ik nog blij met m'n muziekje.. :S

gewoon een ander arrangement zodat de accenten wat worden uitgevuld...
Ok, maar ik ga niet weer opnieuw beginnen met dit muziekje hoor!

Heb een andere kick gezocht.
En tot zover deze track..

Nogmaal dank voor het luisteren! :-D

dat moet je ook allemaal zelf weten hoor :D ...het is ook meer; "u draait, wij antwoorden"...
Dat vind ik ook leuk! Anders zit ik hier ook maar in m'n 1tje naar te luisteren.
Maar ik hoop dat m'n muziek ooit zo goed wordt, dat kritiek overbodig is! :-P

Dat vind ik ook leuk! Anders zit ik hier ook maar in m'n 1tje naar te luisteren.
Maar ik hoop dat m'n muziek ooit zo goed wordt, dat kritiek overbodig is! :-P

1) Mee eens
2) Het leukste van het "muziekmaken" is dat je nooit klaar bent, het is een lange leerproces. Als je meer ervaart en vind je leuk om nieuwe dingen te ontdekken-experimenteren, je groeit bij de dag, en geloof mij kritiek is niet overbodig, is juist dat mensen wat interesse tonen. Zolang kritiek opbouwend is en geen geklaag natuurlijk. Aan de andere kant als je een track van jezelf goed vindt dan zullen de meeste mensen ook goed vinden, dan kom je zeker in balans met wat je wilde doen en wat de mensen luisteren.

ah ok, je bedoeld mensen die zich min of meer geroepen voelen om tips te geven...
da's nutuulk altijd beter dan mensen die alleen zeggen "ik vind het echt niets" of "dit trek ik niet"...
Hmm...
Ik heb er misschien wel té veel begrip voor,
als mensen mijn gepruts niet trekken....
Het klopt wel..
Als je van je muziek vindt dat het top is,
dan zul je vast niet meer zoveel kritiek krijgen van anderen.
Tenminste, niet recht in je gezicht!

Waar ik me nu wel zorgen om maak is. of @SoundLover het nog om aan te horen vindt :-S

Heb dit onderwerp niet meer helemaal gevolgd scepticist, maar de laatste geluiden zijn leuk, maar de Miami Vice sound is wat weg. Door de geluiden veel te veranderen herken ik weinig meer van het origineel.

2de of geloof ik 3de versie vond het leuktste zover als ik gehoord heb en hier gevolgt heb. Het eerste werk vond ik in iedergeval het beste. Heb geen verstand van muziek maken maar simpel houden is gewoon wel vaak het beste.

Heb dit onderwerp niet meer helemaal gevolgd scepticist, maar de laatste geluiden zijn leuk, maar de Miami Vice sound is wat weg. Door de geluiden veel te veranderen herken ik weinig meer van het origineel.

2de of geloof ik 3de versie vond het leuktste zover als ik gehoord heb en hier gevolgt heb. Het eerste werk vond ik in iedergeval het beste. Heb geen verstand van muziek maken maar simpel houden is gewoon wel vaak het beste.
LOL, ik had het eigenlijk wel verwacht! :-D
Al ben ik vandaag extra wantrouwig over wat ik lees..
Helaas heb ik van eerdere versies alleen nog een MP3tje.
Zelf vond ik het in het begin veel vrolijker klinken! :S

Er is een boek dat jou denk ik wel op weg kan helpen http://www.samplemagic.com/books/the-secrets-of-house-music-production
Verwacht niet dat je hiermee alle trucjes kent maar denk dat je een heel eind komt in de basis.
Wat harmony and scales betreft zijn er een hoop nuttige filmpjes.. Je moet alleen wel willen. :)

Op een gegeven moment wanneer je t door krijgt kom je steeds sneller tot een goed resultaat en kun je een hoop al zogenaamd af mixes fixen met een paar handelingen om wel die crispy and in your face sound te krijgen. Dan ga je namelijk je samples tweaken, EQ op de goede manier toepassen. Of kom je erachter dat die ene sample je hele sound sloopt. Vervang je 'm, dan werkt t ineens wel..... .

So keep it up! Gewoon lezen en zoeken en doen. Zijn ook genoeg filmpjes van gasten die laten zien hoe ze die ene track hebben gebouwd.
Zal je zeker helpen de juiste freshness te pakken te krijgen. Is geen apparatuur kwestie oid. ookal word t daar wel een stukje makkelijker door.

Laatst gewijzigd:
Back