Nord Modular: nog populair?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Hoewel er op dit moment veel gepost wordt over de NM vraag ik mij af of deze synth nog wel populair is onder de leden van dit forum (is natuurlijk niet nodig of zo).

Dus:

- Gebruiken jullie zo'n bak frequent?
- Patchen jullie zelf?
- Of gewoon verkocht?
- Kopen jullie er een G2 bij?

Ik heb mijn Modular verkocht. Eindeloos qua mogelijkheden, en toch ben ik er op een gegeven moment op uitgekeken geraakt.

Dus verkocht, en mocht ik hem echt gaan missen dan kijk ik dan wel voor een G2. Overigens heb ik altijd zeer veel plezier van m'n Modular gehad. :okdan: Gewoon een hele coole synth, naadloze samenwerking met je computer (echt! ik stond er gewoon van te kijken hoe goed dat ging!), veelzijdig, en een klank als een huis.

ik heb de mijne (de micro) verkocht omdat iemand hem wou hebben voor 50 euro onder de nieuw prijs. maar ik wil er zeker weer een terug . maar spaar dit keer wel ff door voor zon g2

wacht op de g2
en wil hem vanwege de eindeloze mogelykheden

net en modular gehaald en wat die kast allemaal voor geluiden door mijn kamertje knalt....
ongekend, dus ik ben er zeer over te spreken, ik slaap zelfs nauwelijks meer...:gaap:

Maar patchen jullie dan? En dan bedoel ik van scratch naar een volledige patch. Dit forum ondersteunt .pch bijlagen, maar er worden er naar mijn mening veel te weinig gepost.

Origineel geplaatst door silvercloud
wacht op de g2
en wil hem vanwege de eindeloze mogelykheden

wat zijn, naast de toegenomen dsp-kracht, de andere nieuwe specificaties (qua modules) van deze bak, ofwel wat zijn de nieuwe modules? Ik kan dit namelijk niet vinden op de clavia site!

Origineel geplaatst door olaf
Ik kan dit namelijk niet vinden op de clavia site!

Het enige waar ik echt iets van kan afleiden is het screenshot van de nieuwe editor:

screenshot_big.jpg

Bij het zien van zo'n scherm haak ik dus al af. Ik heb er wel eens serieus over nagedacht om zo'n ding te kopen (en misschien in de toekomst ook wel), maar ik krijg de indruk dat je er gruwelijk veel tijd in moet stoppen om goed met zo'n ding om te gaan.

Ik zou namelijk heel snel geneigd zijn om die 'duizenden' patches van internet te gaan halen, maar dan mis ik net het idee van een modular.

Maar wie weet, misschien als ik meer tijd heb .......... *D

Nou, het zal je meevallen, het is net LEGO!

Je bouwt in een ommezien een apparaat en als je dat klaar hebt, dan hang je aan de draaiknoppen e.d. van de modules op je scherm via een rechtsklik een controllernummer of 1 van de knoppen op je modular.
En dan is ie niet alleen tweakable, maar ook zoals jij het wilt.

Ik heb geprobeerd een mks 50 na te bouwen en een 303 en nog wat maffe geluiden.
Nu de 2ehandsprijs nog goed is heb ik mijn micro modular verkocht. ik wacht op de release van de G2 en de prijsdaling van de modular rack die dr hopelijk op volgt.

Maar het is een vette bak!

-C-

Origineel geplaatst door BananaWorld
Bij het zien van zo'n scherm haak ik dus al af. Ik heb er wel eens serieus over nagedacht om zo'n ding te kopen (en misschien in de toekomst ook wel), maar ik krijg de indruk dat je er gruwelijk veel tijd in moet stoppen om goed met zo'n ding om te gaan.

Het was m'n eerste synth, en na een kwartiertje had ik m'n eerste werkende patch. Deze machine is dus beslist laagdrepelig. En omdat de editor erg visueel is, leert je hem snel. De afbeelding geeft dan ook meer een voorbeeld van de modules waaruit e.e.a. is opgebouwt, dan dat het "standaard" patch weergeeft.

ik heb een micro-modular en ben enorm te spreken over die bak.

en ja, ik bouw nog regelmatig patches "from scratch", maar dan vooral als ik een idee heb over een bepaalde modulatie vorm bijvoorbeeld en wil weten hoe dat klinkt.

als ik al een grof idee heb hoe het geluid moet gaan klinken, dan zoek ik vaak eerst even door die duizenden en duizenden presets of er iets tussen zit dat enorm in de buurt komt, en pas dat dan wel aan...

het enige wat ik trouwens irritant vind (en dat is eigenlijk meer irritant aan mezelf dan aan de nord), is dat ik altijd de neiging heb om toch akkoorden te spelen, en altijd een beetje teleurgesteld ben als de patch weer zo complex is geworden dat hij nog maar monofoon is. en dat terwijl ik in mijn achterhoofd best weet dat het eigenlijk een redelijk ultieme monosynth is...

Hmm... misschien moet ik mijn mening dan maar eens herzien. Hij schijnt toch makkelijker te zijn dan ik had gedacht. Misschien over een jaartje ofzo, als ik meer tijd heb er eens in duik. Zijn ze ook weer een stuk goedkoper.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Hmm... misschien moet ik mijn mening dan maar eens herzien. Hij schijnt toch makkelijker te zijn dan ik had gedacht. Misschien over een jaartje ofzo, als ik meer tijd heb er eens in duik. Zijn ze ook weer een stuk goedkoper.

Om je een idee te geven, ik had dus heel voorzichtig een 'micro' gekocht om te kijken of het wel makkelijk werkte en zonder gesodemieter in samenwerking met de PC werkte. Die was binnen een week verkocht om een 'grote' Nord Modular te kopen :halleluja

Echt een geweldige synth... Hmmm... misschien moet ik toch maar eens over zo'n G2-rack gaan nadenken...

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de snelheid en interactie tussen de micro en de computer ook zeer acceptabel vond.

Heb een Nord Modular keys gehad. Gebruikte hem idd om van scratch patches te maken. Zonder dat je er veel van snapt kun je al heel snel leuke dingen bereiken. Voordeel is dat je er enorm veel van leert. Misschien weet je niet waar iets voor dient. Nou dan sleep je hem op het scherm en sluit hem op allerlei verschillende manieren aan. Onder het spelen let je gewoon goed op watvoor resultaat je telkens krijgt. Uiteindelijk heb ik hem geruild voor iets anders. Het is namelijk zo'n verslavende bak dat je rustig van middernacht tot 6 uur in de ochtend verslaafd aan het tweaken bent zonder ook maar een slok te drinken. En als je dan ook nog gelijk door moet om te werken weet je wel hoe dat die dag zal gaan...

En toch, misschien dat ik de G2 wel ga halen. Ik mis de Modular tijd wel een beetje.

Een van de grootste voordelen vond ik die morph groepen... Dat je een set knoppen kan groeperen en die dan met 1 knop kunt bedienen. Dat is in een analoog modulair systeem soms wel eens lastig, maar die heeft dan weer andere voordelen. :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Dat is in een analoog modulair systeem soms wel eens lastig, maar die heeft dan weer andere voordelen. :)

Mocht iemand het leven niet meer zien zitten heeft hij idd weinig aan virtuele kabels :duivels:

Nadeel van de huidige Modular is alleen wel dat je met al die 18 toewijsbare knoppen bij het veranderen van patch nog niet weet wat een bepaalde knop regelt. Is wel tendele op te lossen dmv sheets die je kunt maken, maar het blijft behelpen zonder pc.
Hopelijk zul je de nieuwe G2 straks wel achteraf lekker kunnen editten na het maken van een basis patch :)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
..het blijft behelpen zonder pc.

Het lijkt me een super-bak; alleen moet ik er dan ook nog een extra pc bijkopen... :(
(nee, deze pc ga ik niet ervoor gebruiken!!)

Misschien ooit..

Back