Nord Modular: nog populair?

Zoidsity, de pc die je nodig hebt is alleen maar om de interface te kunnen draaien. Dat kan dus gewoon op je huidige pc. Een extra monitor zou desnoods al genoeg zijn als je nog wat overzicht wil houden naast het sequencen.

Ik heb de Micro van mij gekocht voor 385 (had misschien moeten wachten, dan had ik 'm voor 350/325 kunnen krijgen. Maarem, heerlijk bakje. Het is voor mij geen probleem om zelf patches te maken, al moet ik zeggen dat de 12.000-nogwat nog allemaal research benodigen.

Wat klote is is dat v.2.1. patches (ik heb de grote .zip file met alles gepakt) niet werken, en da's jammer - als je door de naam geintrigeerd bent :). De workshops @ Clavia zijn helemaal gaaf, alleen wordt 't soms voor mij nog wat te obscuur - ik moet eens wat gaan proberen met die auto-feedbackzwik.

Wat helemaal stoer is is de FM-serie patches. Complete DX-sounds, okee - 3 noten polyfoon, kan meer worden als je wat weet te snoeien in de envjes. Da's al supergaaf. Het wordt nog leuker als je sommige van de external inputs gaat proberen. Er zit een moddervette DJ-filter in, geweldig gewoon.

Echt, beste bakje dat ik heb aangeschaft. Zoveel vrijheid, en als je niet wilt, dan sterft het nog van de dingen die andere mensen voor je gemaakt hebben. Voor Elck Wat Wilsch.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Zoidsity, de pc die je nodig hebt is alleen maar om de interface te kunnen draaien. Dat kan dus gewoon op je huidige pc. Een extra monitor zou desnoods al genoeg zijn als je nog wat overzicht wil houden naast het sequencen.

Hmm, ja he?! :o: [beetje pc-n00b..;) ]
Okee, ik ben OOK bang da'k hele nachten 1 patch ga bouwen.. [ken ik mezelf? Opzich wel ja......]

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Nadeel van de huidige Modular is alleen wel dat je met al die 18 toewijsbare knoppen bij het veranderen van patch nog niet weet wat een bepaalde knop regelt. Is wel tendele op te lossen dmv sheets die je kunt maken, maar het blijft behelpen zonder pc.

Waarom zou die 'Find' knop nu toch ook alweer dienen? :eureka:

Voor de rest gebruik ik mijn Nord Modular nog bijna dagelijks.
Volgens mij is het nog steeds de beste VA synth die ooit gemaakt is.

Origineel geplaatst door r.5
Waarom zou die 'Find' knop nu toch ook alweer dienen? :eureka:

Voor de rest gebruik ik mijn Nord Modular nog bijna dagelijks.
Volgens mij is het nog steeds de beste VA synth die ooit gemaakt is.

Handig als je op het podium zou staan en je moet eerst van alle 18 knoppen (zoveel waren het er toch) nagaan wat de functie is. ;)

Maar hoe verhoudt de sound zich t.o.v. de Nord 2 bijvoorbeeld? Of t.o.v. een Virus B?

Er zijn toch stemuitbreidingen voor? Zijn die noodzakelijk cq. al snel nodig? Is dat een dure grap?

Na het elzen an deze topic begin ik namelijk heel erg te twijfelen tussen een aantal synths :)

Oh ja... en hoe koppel je zo'n ding met je PC?

Heb de manual gedownload maar die is volgens mij niet echt meer up to date, mede gezien de vermelde ondersteunde O.S.-sen als Win95/98 en NT.

Bij Mac OS staat bijvoorbeeld connectie via USB en bij PC weer alleen via MIDI. Maar hoe zit dat nu? Heb je twee vrije MIDI-paren nodig? Eentje voor de editor en eentje voor het sequencen/bespelen? Of volstaat één paar en kan de editor op een PC gewoon via USB?

Een goedkoop laptopje (gezien de minimale eisen van een P100mHz of zo) met USB zou best een leuke aanvulling kunnen zijn lijkt mij. Voor minder dan 300 euro ben je dan mobiel :)

ik heb met deze synth les gehad
een synth als deze is goed omdat hij alles aankan maar de access virus klinkt toch weer subtiel anders
het is ook een stukje persoonlijke smaak
veel plezier met het patchen:okdan:

Ik zit nog altijd te twijfelen om een Modular Keys te kopen, zeker als dadelijk de prijs verder daalt als de G2 in de winkels
ligt. echter ik weet niet in hoeverre de software editor draait onder win 2000 en XP. Iemand enig idee?

Of gewoon een G2 rack kopen en de G2 rack dan aansturen met de NM keys :) Het lijkt mij wel geinig. Mits de prijs van de keys nog wat verder daalt ;)

Ik zit nog altijd te twijfelen om een Modular Keys te kopen, zeker als dadelijk de prijs verder daalt als de G2 in de winkels
ligt. echter ik weet niet in hoeverre de software editor draait onder win 2000 en XP. Iemand enig idee?

Je schijnt onder programma eigenschappen in XP te kunnen aangeven dat de editor in de '98 mode moet draaien.

Of gewoon een G2 rack kopen en de G2 rack dan aansturen met de NM keys Het lijkt mij wel geinig. Mits de prijs van de keys nog wat verder daalt

Wordt waarschijnlijk mijn optie. Ken nog geen argumenten om de keys te koppen (mic preamps? , displays?) Wie o wie overtuigt mij.

Origineel geplaatst door Cornerman

Of gewoon een G2 rack kopen en de G2 rack dan aansturen met de NM keys :) Het lijkt mij wel geinig. Mits de prijs van de keys nog wat verder daalt ;)

Dat is inderdaad een goeie. Op de site en in de manual wordt alleen maar gerept over 95/98 en NT. In principe zijn 2000 en XP de opvolgers van NT en verbeterd op multimedia gebied, maar goed dat garandeert niets. Graag ervaringsdeskundige.

Een andere vraag is: zijn er ook effect-modules beschikbaar? Distortion, delay, reverb, flanger etc...

Origineel geplaatst door Mike-E
Dat is inderdaad een goeie. Op de site en in de manual wordt alleen maar gerept over 95/98 en NT. In principe zijn 2000 en XP de opvolgers van NT en verbeterd op multimedia gebied, maar goed dat garandeert niets. Graag ervaringsdeskundige.

Een andere vraag is: zijn er ook effect-modules beschikbaar? Distortion, delay, reverb, flanger etc...

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Je schijnt onder programma eigenschappen in XP te kunnen aangeven dat de editor in de '98 mode moet draaien.
Wordt waarschijnlijk mijn optie. Ken nog geen argumenten om de keys te koppen (mic preamps? , displays?) Wie o wie overtuigt mij.

Ik dacht wel dat er een aantal van dat soort dingen bij zit. Dat weet ik echter niet 100 % zeker.
Die editor kan je geloof ik gratis downlaoden ik kan iig proberen of het lukt om hem op te starten enzo :)

Ik niet ik zit aan hetzelfde te denken nml, alleen als ik de editor niet kan runnen is het zonde geld. En ik heb geen zin om win98 weer op een aparte partitie te zetten voor alleen een editor.

Origineel geplaatst door C738
Nou, het zal je meevallen, het is net LEGO!

Zelfs daarvoor was ik niet technisch genoeg. Is een groot probleem. Ben zelf heel musicaal maar niet echt technisch, hoewel ik wel technisch wil gaan studeren. Misschien een bak voor de toekomst...

Origineel geplaatst door Mike-E

Jazeker, maar geen effecten die RAM nodig hebben zoals reverb, de G2 heeft deze effecten wel.

Je kan op de Clavia site de editor en patches ook downloaden, en kijken wat er allemaal inzit.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Jazeker, maar geen effecten die RAM nodig hebben zoals reverb, de G2 heeft deze effecten wel.

Je kan op de Clavia site de editor en patches ook downloaden, en kijken wat er allemaal inzit.

En waar draai jij je editor op? Welk OS?

Origineel geplaatst door C738
Nou, het zal je meevallen, het is net LEGO!

Origineel geplaatst door J-Run
Zelfs daarvoor was ik niet technisch genoeg. Is een groot probleem. Ben zelf heel musicaal maar niet echt technisch...

Ja het is wel Technisch Lego inderdaad, geen grote Duplo blokken :duivels:

En waar draai jij je editor op? Welk OS?

doet het bij mij perfect met Windows Xp...

Back