forum soms lastig te doorgronden

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat ik jammer vind aan het synthforum is dat er doorgaans veel opinie over synthesizers, welke goed, beter en best zijn, wordt geschreven en dat de praktische info als hands-on, work-arounds en uitleg van functies door elkaar staat. Dit komt de ontsluiting van informatie niet ten goede.

Ik ben een tijdje lid en vind het zeer plezierig om zaken te lezen maar de off-topic-grapjes tussendoor zijn niet heel bevorderend voor de leesbaarheid. Wellicht is een rating-system voor de reacties in het forum te implementairen. De lezer kan dan selecteren welke rating een reply dient te hebben alvorens deze getoond wordt in zijn scherm, de anderen zijn verborgen.

Groet, Jeroen

kom hier ook al 10 ? 15 jaar ...en t val niet mee hoor ...alles zoow netjeste houduh;-] leuker kunne we t niet maken wel makkelijker;-]] enjoy
im quilty
:doei::bekdicht:8o)

hoi medeforumleden, is dit de treat waar wat offtopic kan worden gesocialized ?

Slow chat betekent slappe praat, prietpraat, slaapverwekkende tekst. Zeggen dat een forum zonder prietpraat een saaie steriele boel wordt, is natuurlijk de boel op z'n kop zetten.
Dat Synthforum een veel te hoog gehalte aan slappe praat bevat, zie ik als gevolg van noem 't maar "slow moderation".
SF zou veel leesbaarder zijn en veel minder verworden tot een social medium voor the usual incrowd van een paar tientallen leden, als er wat meer to the point werd gepraat. Daardoor wordt SF niet saaier, maar juist boeiender, informatiever.
Less is more.

Als je slow-chat op die manier omschrijft, ben ik het met je eens dat het door minder slow-chat inderdaad informatiever wordt. Ik dacht meer aan bijvoorbeeld de 'Mijn studio annex crib' threads waar soms een pagina aan discussie / slow-chat tussen een aantal personen ontstaat over één van de afgebeelde apparaten. Dat is niet direct on-topic, maar ik vind het ook niet erg (soms juist interessant) om te lezen hoe iemand aan zo'n apparaat komt en in zijn setup integreerd.

Maar ik denk nog steeds dat je slow-chat niet kunt voorkomen. Je kunt er wel tegen modereren en proberen de leden van een forum op te voeden zodat het minder voorkomt. In welke mate je dat doet is dan natuurlijk de vraag en daar zal niet iedereen hetzelfde tegenaan kijken. Het wel en wee in iemands privéleven hoeft van mij niet in een discussie over synthesizer X, en ook niet in dat subforum. Als iemand dat deelt in een discussie in het Algemene Discussie gedeelte heb ik daar geen problemen mee.

Als je slow-chat op die manier omschrijft, ben ik het met je eens dat het door minder slow-chat inderdaad informatiever wordt. Ik dacht meer aan bijvoorbeeld de 'Mijn studio annex crib' threads waar soms een pagina aan discussie / slow-chat tussen een aantal personen ontstaat over één van de afgebeelde apparaten. Dat is niet direct on-topic, maar ik vind het ook niet erg (soms juist interessant) om te lezen hoe iemand aan zo'n apparaat komt en in zijn setup integreerd.

Maar ik denk nog steeds dat je slow-chat niet kunt voorkomen. Je kunt er wel tegen modereren en proberen de leden van een forum op te voeden zodat het minder voorkomt. In welke mate je dat doet is dan natuurlijk de vraag en daar zal niet iedereen hetzelfde tegenaan kijken. Het wel en wee in iemands privéleven hoeft van mij niet in een discussie over synthesizer X, en ook niet in dat subforum. Als iemand dat deelt in een discussie in het Algemene Discussie gedeelte heb ik daar geen problemen mee.

Typische voorbeelden van slow chat vind ik posts #22 t/m #25 hierboven. Ik vraag me af welk percentage van SF met dat soort kul wordt gevuld. Naar mijn gevoel een onnodig groot percentage. Dat maakt SF tot een achterafkroegje waar je steeds dezelfde verveelde types aan de bar ziet hangen. Het houdt nieuwe klanten uit de winkel, ben ik bang, verlaagt de kwaliteit van SF.

Ik ben blij dat ook jij vindt dat er tegen te modereren is, ook al zal het nooit helemaal uitgeband kunnen worden - dat hoeft trouwens ook niet.
Ik zie het niet als opvoeden, maar als een noodzaak om SF korter, krachtiger, leesbaarder en boeiender te maken.

persoonlijke smaak.
ik vind het evenwicht eigenlijk wel oke.
ook Dit soort topics dragen bij aan de gevarieerdheid/ compleetheid, levendigheid en zeurderigheid van het synthforum.
alles bij elkaar, een zichzelf goed verkopend product in dees synthconsumerende samenleving.
mho

Typische voorbeelden van slow chat vind ik posts #22 t/m #25 hierboven. Ik vraag me af welk percentage van SF met dat soort kul wordt gevuld. Naar mijn gevoel een onnodig groot percentage. Dat maakt SF tot een achterafkroegje waar je steeds dezelfde verveelde types aan de bar ziet hangen. Het houdt nieuwe klanten uit de winkel, ben ik bang, verlaagt de kwaliteit van SF.

Ik ben blij dat ook jij vindt dat er tegen te modereren is, ook al zal het nooit helemaal uitgeband kunnen worden - dat hoeft trouwens ook niet.
Ik zie het niet als opvoeden, maar als een noodzaak om SF korter, krachtiger, leesbaarder en boeiender te maken.

Hahaha, waar je maar druk om kan maken zeg :D
Het uitbannen van alle gezelligheid. Tsja overal zijn mensen voor denk ik dan maar :)

Hahaha, waar je maar druk om kan maken zeg :D
Het uitbannen van alle gezelligheid. Tsja overal zijn mensen voor denk ik dan maar :)

Naar mijn gevoel verwar je gezelligheid met meligheid.
Meligheid vind ik heel ongezellig. Een boeiende discussie niet.

een paar oplossingen voor weefgeit: (idd melig woordgrapjeuh, sorry)

1. large sums of money tegen de SF oligargie aangooien zodat melige barbaren geëxcommuniceerd kunnen worden...
2. een eigen forum beginnen

succes! :okdan:

Veel effectiever en simpeler zou zijn om aan bepaalde, overigens zeer gewaardeerde, forumleden te vragen of ze hun wildplas-forumgedrag nu eens eindelijk zouden willen staken.
Bij deze, 6 trak!

Naar mijn gevoel verwar je gezelligheid met meligheid.
Meligheid vind ik heel ongezellig. Een boeiende discussie niet.

ik vind jouw posts heel ongezellig. bloedserieuze droge tjak zonder een beetje lucht.. gelukkig heb je een eigen draad waar je een boek aan het schrijven bent waar ik niet hoef te komen :)
ik ben het met rutger eens, beetje humor mag zeker wel. Het is een forum, geen encyclopedie!
en natuurlijk vind jij mij een forumhooligan enzo.. jaja

ik vind jouw posts heel ongezellig. bloedserieuze droge tjak zonder een beetje lucht.. gelukkig heb je een eigen draad waar je een boek aan het schrijven bent waar ik niet hoef te komen :)
ik ben het met rutger eens, beetje humor mag zeker wel. Het is een forum, geen encyclopedie!
en natuurlijk vind jij mij een forumhooligan enzo.. jaja

Ik ben blij dat je dat van die forumhooligan hebt onthouden. In de post hierboven valt dat overigens wel mee.
Natuurlijk vind ik het jammer dat mijn posts jou niet aanstaan. Ik vind die van jou vaak wel boeiend en to the point.
Toch ga ik door met schrijven over de opwekking, analyse en bewerking van geluiden. Want ik denk dat er mensen op Synthforum zijn die daar interesse in hebben (draad bestaat 2 maanden en is 3500 keer bekeken).

Fjoez, ik vind dat antwoord van jou echt niet kunnen. Het is zo makkelijk om iets,wat jij schijnbaar niet begrijpt, en de kop boven het gras steekt, af te kappen. Wees blij dat er mensen zijn die wat te melden hebben ipv de vele 'genoeglijke' prietpraat hier. Dan snap je zeker wel waarom je mij niet gezien hebt op een forum dag. Het zoveelste synth en bier gesprekje trekt mij niet zo aan.
ps: in de draad waarop jij doelt, WaveWizzard, zit wel degelijk humor.

hoezo zou mijn post niet kunnen, ik doe eigenlijk een beetje t zelfde als waveguide toch?
dat ik het niet zou snappen is een aanname. Diepgewortelde interesse ontbreekt mij vooral.
Mijn interesse in gear is vooral muziekgerelateerd ipv techniekgerelateerd. Ik ben ook blij dat er mensen zijn die wat te melden hebben. ik snap t eigenlijk niet.. niet dat ik er zelf zo vaak ben hehe, maar wat is er mis met wat ouwenelen en een passie voor apparatski delen? nog een biertje erbij ook, helemaal prima...

hoezo zou mijn post niet kunnen, ik doe eigenlijk een beetje t zelfde als waveguide toch?
dat ik het niet zou snappen is een aanname. Diepgewortelde interesse ontbreekt mij vooral.
Mijn interesse in gear is vooral muziekgerelateerd ipv techniekgerelateerd. Ik ben ook blij dat er mensen zijn die wat te melden hebben. ik snap t eigenlijk niet.. niet dat ik er zelf zo vaak ben hehe, maar wat is er mis met wat ouwenelen en een passie voor apparatski delen? nog een biertje erbij ook, helemaal prima...

Kijk, een zielsverwant :okdan:

Hoewel het misschien voor bier nog wat aan de vroege kant is...

los van alle ergenissen:
de synthforum meetings zijn inderdaad erg gezellig, er is bier, koffie en fris aanwezig.
ook kun je er elkaars apparatuur uitproberen en mag je zeggen wat je wilt.
ook de onderwerpen kunnen veelvuldig zijn: zwaar, licht, synthgerelateerd of pizza's betreffend. kortom voor Elk wat wils.
zie u graag volgende keer, laat u niet door de drie W's afschrikken

afleidingsmanoeuvre in ouwe-jonges-krentebrood-tekstje he? (door Dr. Van L direct als zoete koek verslonden).
Kijk eens, fjoesz, dat diepgewortelde interesse in de meer technische kanten jou ontbreekt, vind ik, op dit forum, een beetje raar, maar daar is niks mis mee verder. En een beetje ouwenelen vind ik, op z'n tijd, ook heel gezellig. Maar wat jou, naar mijn smaak, helaas te vaak kenmerkt, afgezien van je vele welsprekende posts die ik bovendien vaak echt in de roos vind, is dat ik je te vaak je uiterste best zie doen om bepaalde discussies, die jou onwelgevallig zijn, hard onderuit te halen door stemmingmakerij of domweg door platte scheldtirades in plaats van inhoudelijke argumenten. Je komt daar wonderwel mee weg op dit forum. Maar dat is heel iets anders dan gezellig ouwenelen met een pilsje erbij. Als je je inderdaad daartoe zou beperken, had je mij, en anderen, nooit zo op je pad gevonden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back