RS 7000 bugs, wie heeft ze ook?

Ja het zal idd wel aan die polyphonie gelegen hebben, alleen bij mn mpc4k heb ik als ik tegen de max van de poly aan zit,, dat ie alleen maar noten gaat afkappen de sequencer gaat stug door.
Het zijn voor mij allemaal van die kleine dingetjes geweest waardoor die rs7k het NET niet was,,, maar ook echt net niet.. Als hij bijvoorbeeld alleen maar USB had, zou ik hem waarschijnlijk al nieteens weggedaan hebben

Shit ej. Ik word helemaal gek!!! Mijn rs7000 vertoont nu nog meer kuren:

- na het herladen van een pattern van smartmedia, zet reset hij alle trackparameters. Dus opeens staat op elk kanaal GM piano geselecteerd + alle mixer/effect/midi settings zijn weg.

Dit lijkt ook soms te gebeuren wanneer de rs7k een nacht ofzo heeft aangestaan, en je de volgende ochtend verder wilt gaan.. :stupid

- verder merkte ik op dat wanneer je in pattern01 de effectsettings verandert, dit ook in pattern02 gebeurt. :stupid :stupid

Zijn dit herkenbare problemen? Zijn dit features of bugs? :bekdicht:

...en ik de hele tijd maar software liggen afkraken....

Als je de standaard drumkits gebruikt en je draait de (amp)decay open, blijven crashes en rides etc oneindig doorgaan. De enige manier om ze dan te stoppen, is om naar de utility mode te gaan en terug naar pattern(of song, maar dat gebruik ik niet) of de decay terug te zetten.

Origineel geplaatst door maxdox
Shit ej. Ik word helemaal gek!!! Mijn rs7000 vertoont nu nog meer kuren:

- na het herladen van een pattern van smartmedia, zet reset hij alle trackparameters. Dus opeens staat op elk kanaal GM piano geselecteerd + alle mixer/effect/midi settings zijn weg.

Dit lijkt ook soms te gebeuren wanneer de rs7k een nacht ofzo heeft aangestaan, en je de volgende ochtend verder wilt gaan.. :stupid

- verder merkte ik op dat wanneer je in pattern01 de effectsettings verandert, dit ook in pattern02 gebeurt. :stupid :stupid

Zijn dit herkenbare problemen? Zijn dit features of bugs? :bekdicht:

...en ik de hele tijd maar software liggen afkraken....

1. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Volgens mij sla je de boel verkeerd op. Als je gewoon een saved als het PATTERN bestandsformaat (of zelfs als ALL) dan onthoudt ie bij mij EXACT de configuratie zoals ik 'm heb opgeslagen. Ik ben toch echt bang dat je het zelf verkeerd doet.

2. Dat van die effectsettings klopt. Je hebt niet per track 1 effectensectie. De effectensectie is globaal per style en staat compleet los van de track. Je kan alleen wel per tracks het send-niveau instellen.
Ik ken geen enkele hardware sequencer of sampler die 16 effectensecties heeft....

Origineel geplaatst door Nolet
1. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Volgens mij sla je de boel verkeerd op. Als je gewoon een saved als het PATTERN bestandsformaat (of zelfs als ALL) dan onthoudt ie bij mij EXACT de configuratie zoals ik 'm heb opgeslagen. Ik ben toch echt bang dat je het zelf verkeerd doet.

2. Dat van die effectsettings klopt. Je hebt niet per track 1 effectensectie. De effectensectie is globaal per style en staat compleet los van de track. Je kan alleen wel per tracks het send-niveau instellen.
Ik ken geen enkele hardware sequencer of sampler die 16 effectensecties heeft....

1. --> ik hoop dat ik het fout doe.... maar ik ben bang van niet. Vanavond probeer ik de problemen exact te reproduceren.

2. --> de effectsettings zijn natuurlijk per pattern (zou natuurlijk wel tof zijn als het per track was ;) ). Maar bij mij veranderen de effectinstellingen in een andere PATTERN mee. Dat is toch niet normaal?

het lijkt er in ieder geval op dat niemand dit ook met zijn rs7k meemaakt. Ik hoop niet dat ik een maandagochtend-modelletje heb :frons:

PS: zou het een probleem zijn om de rs7k lang achterelkaar aan te laten staan?

Dat klinkt behoorlijk klote Maxdox. Het is in ieder geval niet iets wat 'bij de RS hoort'.

Ik zelf heb er geen last van. Ook niet als ik de RS een dagje aan laat staan (gebeurt regelmatig)

Ik denk dat dit het wel kan zijn:

Dat bij Utility de Voice (TG to voice??) setting veranderd is (on/off) (dat is die setting waardoor je geen samples enzo meer kan gebruiken en ook de mixer/filter etc settings niet worden opgeslagen, is een setting voor als je hem echt puur als midi sequencer wil gebruiken)

CHECK THIS

Of: kan het niet een slechte SM kaart zijn? Ik heb namelijk wel is een SM kaartje gehad die niet helemaal tof was en die verloor soms info. Dus dan wil je een opgeslagen Pattern inlezen en dan klopt die niet meer.
Misschien is dat het wel..?

succes
gr
Arv

tnx ;)

ik zal de instellingen nog eens extra controleren. Dat van die sm kaart, zou best eens hout kunnen snijden, volgens mij zijn het behoorlijk oude kaartjes. Ik heb pas een nieuwe van 128mb gekocht, nog niet gecheckt of daar ook problemen mee zijn.
Laten we het beste hopen,

:biertje:

Ik lees net het importeren van rm1x patterns, ik heb geen rs7k maar wel een rm1x.

Hoeveel verschillende de presetgeluiden van de rm1x eigenlijk?

Ik denk in de toekomst over te stappen op een rs7k, goed plan of juist niet?.

Druid

Back