nieuw nederlands analoog multi effectrack

ja want dit verhaal klinkt niet als 90% van de gefaalde producten...

"marktonderzoek ? hoe bedoel je marktonderzoek ? dit is het beste product ooit, het is nog nooit eerder gedaan en het is het beste sinds sliced bread. dus de hoge prijs gaat iedereen heus wel betalen."

als investeerders een verhaal als dat horen drukken ze na twee zinnen op de rode knop. doei..

willen gitaristen een rijtje effecten, met een over-over-engineerede bedienings oplossing die ongeveer net zo veel (zo niet meer) beperkingen brengt als dat het gemak brengt ? of willen ze gewoon zelf kunnen combineren met tientallen of honderden effectdoosjes die samen in verschillende combinaties allerlei unieke configuraties brengen ?

de 'logica' die hier toegepast wordt is niet echt serieus te nemen:

analoog geluid is goed/het beste.
digitale controle is goed/het beste.

wij hebben een analoog geluid dat digitaal bestuurd wordt. 1+1= wij hebben het beste multi-effect ter wereld.

*facepalm*

de naam van het bedrijf zegt het als het ware al, 'vintage revolution'. in plaats van iets innovatiefs te doen, iets nieuws te verzinnen. stoppen we iets ouds in een nieuw jasje met een 'hook' die het nieuw laat lijken.

never mind dat een serieuze artiest nooit met een pallet aan voorbepaalde kleuren wil werken, hoeveel prettiger die manier van werken ook is. je maakt je persoonlijke selecte van effecten, dat is een onderdeel van het artistieke proces en van je kunst. en als je dit product gebruikt naaste je al bestaande effecten heb je weer een heel aantal andere beperkingen. als je een van de effecten uit de doos wil gebruiken moet je constat die hele bak meezuilen ipv een klein doosje. als deze doos onderdeel is van een effect chain waar je andere standaard analoge effectdoosjes in gebruikt valt het hele diigitale recall voordeel van de doos weer weg, want je zult toch onderling moeten afstellen elke keer dat je je sound samenstelt.

een alles-in-1 oplossing voor gitaar-effecten is net als een alles-in-1 oplossing in andere productgroepen voornamelijk bedoeld voor de casual gebruiker, niet voor de pro's.

nee dan komt digital revolution met hun idee van Galilei-Galileo-de-aarde-draait-om-de-zon-en-niet-andersom-achtige magnitude: "wacht eens even, als we de oplossing voor de casual gebruiker nou eens toepassen op de eisen van een pro, dan hebben we een winner, dat heeft vast nog nooit iemand overwogen.."

1+1= wij hebben het beste multi-effect ter wereld.

ja want dit verhaal klinkt niet als 90% van de gefaalde producten...

"marktonderzoek ? hoe bedoel je marktonderzoek ? dit is het beste product ooit, het is nog nooit eerder gedaan en het is het beste sinds sliced bread. dus de hoge prijs gaat iedereen heus wel betalen."

als investeerders een verhaal als dat horen drukken ze na twee zinnen op de rode knop. doei..

willen gitaristen een rijtje effecten, met een over-over-engineerede bedienings oplossing die ongeveer net zo veel (zo niet meer) beperkingen brengt als dat het gemak brengt ? of willen ze gewoon zelf kunnen combineren met tientallen of honderden effectdoosjes die samen in verschillende combinaties allerlei unieke configuraties brengen ?

de 'logica' die hier toegepast wordt is niet echt serieus te nemen:

analoog geluid is goed/het beste.
digitale controle is goed/het beste.

wij hebben een analoog geluid dat digitaal bestuurd wordt. 1+1= wij hebben het beste multi-effect ter wereld.

*facepalm*

de naam van het bedrijf zegt het als het ware al, 'vintage revolution'. in plaats van iets innovatiefs te doen, iets nieuws te verzinnen. stoppen we iets ouds in een nieuw jasje met een 'hook' die het nieuw laat lijken.

never mind dat een serieuze artiest nooit met een pallet aan voorbepaalde kleuren wil werken, hoeveel prettiger die manier van werken ook is. je maakt je persoonlijke selecte van effecten, dat is een onderdeel van het artistieke proces en van je kunst. en als je dit product gebruikt naaste je al bestaande effecten heb je weer een heel aantal andere beperkingen. als je een van de effecten uit de doos wil gebruiken moet je constat die hele bak meezuilen ipv een klein doosje. als deze doos onderdeel is van een effect chain waar je andere standaard analoge effectdoosjes in gebruikt valt het hele diigitale recall voordeel van de doos weer weg, want je zult toch onderling moeten afstellen elke keer dat je je sound samenstelt.

een alles-in-1 oplossing voor gitaar-effecten is net als een alles-in-1 oplossing in andere productgroepen voornamelijk bedoeld voor de casual gebruiker, niet voor de pro's.

nee dan komt digital revolution met hun idee van Galilei-Galileo-de-aarde-draait-om-de-zon-en-niet-andersom-achtige magnitude: "wacht eens even, als we de oplossing voor de casual gebruiker nou eens toepassen op de eisen van een pro, dan hebben we een winner, dat heeft vast nog nooit iemand overwogen.."

1+1= wij hebben het beste multi-effect ter wereld.

Hoi alweer,

volgens mij ben jij de volgende die 'm aan gaat schaffen!
Hier nog een videootje dat Joop Wolters voor ons heeft gemaakt:

groetjes
Rogier

nou, probeer het ding dan bv. eens te slijten aan, laten we zeggen, Jan Akkerman?

of aan Eef Alberts, of aan Hans Hollestelle, misschien heeft Jan de Hont wel interesse?

:D

:mega:

Hoi J. Baars,

leuk dat je Eef noemt, heb op het conservatorium 5 jaar les van 'm gehad!
Op dit punt denk ik dat we toch echt internationale gitaristen moeten gaan benaderen.
Ik sprak gisteren in de Boerderij met Michael Landau, maar die was happy met z'n eigen setup en dus niet echt geïnteresseerd.
Vanavond Eric Johnson aan z'n jas trekken, misschien wil hij 'm proberen...
Rogier

Hoi J. Baars,

Ik sprak gisteren in de Boerderij met Michael Landau, maar die was happy met z'n eigen setup en dus niet echt geïnteresseerd.

Rogier

hallo Rogier,
denk je eigenlijk diep in je hartje ook niet dat dit voor zoongeveer alle gitaristen geldt?, uitzonderingen daargelaten..

trouwens, plaats eens een foto van de binnenkant?
volgens mij zit het ding vol met smd´s, en is het in china geproduceerd....:D

wat een hoop lullebekken hier zeg hehe
wat is t doel?
dat Roger zegt "sorry jullie hebben gelijk.. het is een rotprodukt waar niemand wat aan heeft en de 'bouwers' van sf kunnen deze brol ook makkelijk, zo niet veeeel beter, in elkaar zetten en op de markt brengen"
alsof zo'n podukt alleen kan bestaan bij de gratie van een stelletje prutsers op sf hehe
je mag best zeggen wat je er van vindt natuurlijk, dat wel

wat een hoop lullebekken hier zeg hehe
wat is t doel?
dat Roger zegt "sorry jullie hebben gelijk.. het is een rotprodukt waar niemand wat aan heeft en de 'bouwers' van sf kunnen deze brol ook makkelijk, zo niet veeeel beter, in elkaar zetten en op de markt brengen"
alsof zo'n podukt alleen kan bestaan bij de gratie van een stelletje prutsers op sf hehe
je mag best zeggen wat je er van vindt natuurlijk, dat wel

Gewoon even op reageren zodat het nog een keer op de pagina staat........

volgens mij negeer jij inhoudelijke kritiek en ben je op een openbaar forum alleen nog maar reclame aan het maken, zonder je in het gesprek te mengen ook wel genoemd, spammen.

Hoi Hand Klap Ka,

sorry als het zo over komt. Je verhaal was zo lang en negatief dat de moed me in de schoenen zonk en ik een inhoudelijke reactie niet kon opbrengen. Ik begreep ook niet helemaal waar je naartoe wilde met sommige beweringen.
Rogier

hallo Rogier,
denk je eigenlijk diep in je hartje ook niet dat dit voor zoongeveer alle gitaristen geldt?, uitzonderingen daargelaten..

trouwens, plaats eens een foto van de binnenkant?
volgens mij zit het ding vol met smd´s, en is het in china geproduceerd....:D

Hoi J.Baars,

ik denk niet dat dat voor veel gitaristen geldt, want ze blijven maar nieuwe gitaren, amps en effecten kopen, immer op zoek naar de heilige graal.
En hier is dan de heilige graal van de analoge effecten :P.
Ik denk niet dat ik een totaalfoto van de binnenzijde mag plaatsen (patentaanvragen etc) maar hier twee fragmenten (met o.a. de blijkbaar gewilde MN3005 en MN3007 chips).
Zoals je ziet geen SMD's (wellicht in de toekomst onvermijdelijk, bij grotere oplagen), en handgebouwd in Nederland, behalve de printplaat, die is handgesoldeerd inderdaad in China. Quality control daarna handmatig in Nederland. Schijnt nogal een klus geweest te zijn.
Excuses voor de kwaliteit, ik ben geen fotograaf.
PedalPro_inside_IMG_1505sm.jpg

PedalPro_inside_IMG_1506sm.jpg

groetjes
Rogier

nou, het zit toch aardig vol met smd´s...

en kwaliteitscontrole, en handgesoldeerd, dat zal wel meevallen denk ik zo.

en wat nu als het apparaat zeg, met 5 jaar de geest geeft ( dat gaat hij zeker doen), en de firma dan allang niet meer bestaat?
en er zijn geen schema´s van?

wie gaat hem dan repereren?

ik niet in ieder geval...

:koffie:

fuck zeg wat een vet apparaat!

hoe komt dat ik er nu pas van hoor!?

H Geloof me, als je alleen maar geld wil verdienen ga je geen complex topkwaliteit analoog multi-effect bedenken wat er nog niet is. Dan maak je waarschijnlijk gewoon een zoveelste 'boetiek' TS9 rip-off in een flashy kastje.

idd!

super goed bedacht dit toestel ,en de prijs is belachelijk goedkoop

zo 1 simpel moog delay pedaal kost al 600e

nou, het zit toch aardig vol met smd´s...

en kwaliteitscontrole, en handgesoldeerd, dat zal wel meevallen denk ik zo.

en wat nu als het apparaat zeg, met 5 jaar de geest geeft ( dat gaat hij zeker doen), en de firma dan allang niet meer bestaat?
en er zijn geen schema´s van?

wie gaat hem dan repereren?

ik niet in ieder geval...

:koffie:

Hoi,
zoals ik het begreep is het voornamelijk THT, en handgesoldeerd.
De hoeveelheid werk tijdens de kwaliteitscontrole was zodanig dat in de toekomst voornamelijk met SMD's zal worden gewerkt. Wat zijn daar de nadelen dan eigenlijk van?

Er is sowieso een wettelijke EU garantie op het apparaat (ik geloof 2 of 3 jaar), en de firma bestaat alweer 6 jaar, ook al is dit product net uitgebracht... Ze hebben nogal wat ambities om hun technologie in andere, vernieuwende gear toe te passen dus ik twijfel er niet aan dat VR dan nog bestaat...

groetjes
Rogier

fuck zeg wat een vet apparaat!

hoe komt dat ik er nu pas van hoor!?

Dank je!
Het zit zo, het totale r&d traject, de productie, controle en de latere hardware en software aanpassingen hebben samen jaren in beslag genomen. Aan marketing is niets gedaan totdat we de videofilmpjes maakten, en de PedalPro is officieel sinds eind mei op de markt.
Zelfs nu wordt de software nog doorontwikkeld, zodat er via de USB poort kan worden ge-update (eerstevolgende updates zijn hoogstwaarschijnlijk tap tempo en virtual board).

groetjes
Rogier

RogerAxetrample schreef:
De hoeveelheid werk tijdens de kwaliteitscontrole was zodanig dat in de toekomst voornamelijk met SMD's zal worden gewerkt. Wat zijn daar de nadelen dan eigenlijk van?

nou smd maakt't voor de thuisklussert nogal lastig om zelf te repareren, en smd is voornamelijk surface mounted wat tock iets kwetsbaarder is en de reparatie ook bemoeilijkt en ik vind trouwens de oudere onderdelen juist omdat ze eigenlijk niet 100% voldoen net dat beetje meer diepte in het geluid geven

dat is vaak ook hoorbaar bij synths als je zo'n oude houten synth hebt klinkt hij echt veel mooier dan een nieuwe analoge synth bij FX werkt dat netzo(ondanks de beter hoorbare ruis bij het oude materieel enz) maar wat ik al eerder zei is dit voor een studio een pracht apparaat om mooie klasieke gitaar effect opnames te maken, voor live vind ik'm net iets te kostbaar

Hoi Hand Klap Ka,

sorry als het zo over komt. Je verhaal was zo lang en negatief dat de moed me in de schoenen zonk en ik een inhoudelijke reactie niet kon opbrengen. Ik begreep ook niet helemaal waar je naartoe wilde met sommige beweringen.
Rogier

Niks negatiefs aan Rogier, gewoon een kwestie van smaak. Elke keer als iemand aangeeft wat ze van je product vinden en het is een andere beoordeling dan ´Wauw super!´. Dan beschuldig jij ze van negatief zijn en insinueer je zelfs dat er ´wel meer aan de hand moet zijn´ omdat mensen zo negatief zijn. Whatever je daar ook mee bedoelt.

Andere bedrijven betalen graag geld voor kritiek op hun producten en proberen zo goed mogelijk in kaart te brengen wat mensen wel en wat mensen niet goed vinden aan hun product.

Dit is gewoon een open discussie en geen digital revolution promotie/event geloof ik. Dus waarom zou jij jezelf mogen vergelijken met Galileo Galilei en claimen dat je het allerbeste multi/effect ooit gemaakt en zelfs de heilige graal van effecten te pakken hebt en waarom zou ik daar niet mijn vraagtekens bij mogen zetten...

Als mijn kritiek niet klopt, heb je ook geen enkele reden om zo defensief te doen telkens. Me dunkt.

nou smd maakt't voor de thuisklussert nogal lastig om zelf te repareren, en smd is voornamelijk surface mounted wat tock iets kwetsbaarder is en de reparatie ook bemoeilijkt en ik vind trouwens de oudere onderdelen juist omdat ze eigenlijk niet 100% voldoen net dat beetje meer diepte in het geluid geven

dat is vaak ook hoorbaar bij synths als je zo'n oude houten synth hebt klinkt hij echt veel mooier dan een nieuwe analoge synth bij FX werkt dat netzo(ondanks de beter hoorbare ruis bij het oude materieel enz) maar wat ik al eerder zei is dit voor een studio een pracht apparaat om mooie klasieke gitaar effect opnames te maken, voor live vind ik'm net iets te kostbaar

Hoi onrust,
ja thuis repareren is natuurlijk prettig als je het kan. Wel raar dat de nieuwere technologie, smd, kwetbaarder is dan de oude THT manier van doen.
Ik denk dat bij VR het geluid wel de doorslag zal geven, dus als smd niet de gewenste sounds geeft wordt het geen smd, in de toekomst.
Ik gebruik de PedalPro wel gewoon live, voelt allemaal zo stevig en duurzaam aan dat ik me geen zorgen maak. Gewoon alles in mijn Tonetrunk pedalboardtas en gaan!
R

Back