Werkt Logic 9 op deze mac

Bricks

Stamgast
Weet iemand of Logic 9 op een imac met deze specificaties goed zal werken?

iMac 24" uit midden 2007.

Processor: 2.8 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
Videokaart: ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB
Harde schijf: 500GB Serial ATA Drive

Volgens de technische specificaties van Logic 9 lijkt mij dat het wel zal werken, maar ik wil graag weten of het goed werkt. Met goed werken bedoel ik dan dat het zware projecten aan kan en dat het snel reageert.

Iemand?

definieer zware projecten.. dat is heel relatief

Ik zou overigens de nieuwe mac mini custom order met i7 cpu aanraden

Kwestie van uitproberen, niemand weet wat jij verstaat onder zware projecten.
Ben je later bezig met een project en merk je gewoon dat hij het niet meer aan kan, dan ga je upgraden. Zo bouw je een systeem op maat, ipv te veel geld uitgeven aan resources die je toch niet gebruikt.

Kwestie van uitproberen, niemand weet wat jij verstaat onder zware projecten.
Ben je later bezig met een project en merk je gewoon dat hij het niet meer aan kan, dan ga je upgraden. Zo bouw je een systeem op maat, ipv te veel geld uitgeven aan resources die je toch niet gebruikt.

Als je op voorhand al weet dat je systeem waarschijnlijk te licht kost upgraden meer als direct een fatsoenlijk systeem kopen. Als het gaat om wat extra geheugen bijzetten valt het wel mee, maar als je een andere processor erin moet zetten ben je vaak veel meer kwijt.

De betreffende iMac kan je niet upgraden: 4GB is max. en processor-upgrade kan je vergeten.
"Zware projecten" is relatief, maar om teleurstelling te voorkomen raad ik je een iMac of Mac mini met i5 of i7 processor aan en 8GB RAM.

Als je op voorhand al weet dat je systeem waarschijnlijk te licht kost upgraden meer als direct een fatsoenlijk systeem kopen. Als het gaat om wat extra geheugen bijzetten valt het wel mee, maar als je een andere processor erin moet zetten ben je vaak veel meer kwijt.

Ik denk dat je met je iMac erg snel tegen de grenzen gaat aanlopen. Ik heb er voor gekozen om mijn core2 duo te vervangen.

Correct, maar stel nou dat Bricks het prima afgaat met dit systeem, (want waarschijnlijk is dit zijn set-up nu dit hij beschrijft) dan ga je toch niet een heel nieuw systeem kopen. Vandaar mijn reactie over eerst proberen.

:P

ach, het hangt er inderdaad wel vanaf hoe je werkt. Even uitproberen en je weet hoe het er voor jezelf uit ziet..

Mac

Mac

ik heb Logic Pro 9.
gister is er Snow LP op gezet.
nu loopt logic vast.
bit staat op 32....

iemand de oplossing

De betreffende iMac kan je niet upgraden: 4GB is max. en processor-upgrade kan je vergeten.
"Zware projecten" is relatief, maar om teleurstelling te voorkomen raad ik je een iMac of Mac mini met i5 of i7 processor aan en 8GB RAM.

Onzin... ik heb ook een mac core 2 duo. Standaard levering is met 4gig. Ik heb nu 16gig erin zitten. Draait als een tierelier. Ik gebruik alleen geen plugin synths. En zo goed als alleen maar audio sporen. Kom af en toe aan de 40 sporen op 44.1K 24 bit met een stuk of wat compressors etc. Ik gebruik ook geen software reverb. Nog nooit problemen met de prestaties gehad.

Je moet je inderdaad afvragen of je processor intensieve taken gaat uitvoeren in Logic. Zelf gebruik ik zowel Logic als Ableton Live op een 2009 2.26 Ghz C2D Mbp. Bij hele zware softsynth patches in Live weet ik de boel te maxen. Het ligt er dus aan hoe je e.e.a. inricht.

Wel merk ik nu onder Lion dat ook andere taken en met name de weergave op een extra scherm van bijvoorbeeld flash en youtube hd dat ik het maximale vraag van de GPU. Op termijn kijk ik dus wel uit naar iets met een Ivy brug...

Hoezo vaag ? Ik weet niet wat de ts voor ogen heeft. Ik geef alleen aan wat ik zonder problemen kan draaien. mn cpu en hd meter komen hooguit op 1/4 van de schaal bij bovengenoemd gebruik.

Weet iemand of Logic 9 op een imac met deze specificaties goed zal werken?

iMac 24" uit midden 2007.

Processor: 2.8 GHz Intel Core 2 Duo
Geheugen: 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM
Videokaart: ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB
Harde schijf: 500GB Serial ATA Drive

Volgens de technische specificaties van Logic 9 lijkt mij dat het wel zal werken, maar ik wil graag weten of het goed werkt. Met goed werken bedoel ik dan dat het zware projecten aan kan en dat het snel reageert.

Iemand?

gewoon installeren en muziek maken, je komt je beperkingen van zelf tegen. laat je niet te veel van de wijs brengen door alle discussies en meningen van een ander. natuurlijk gaat een nieuwe Mac veel soepeler maar is het wel nodig in jou situatie. Denk aan het plezier wat je zal beleven als je bezig bent met muziek te maken.

Hoezo vaag ? Ik weet niet wat de ts voor ogen heeft. Ik geef alleen aan wat ik zonder problemen kan draaien. mn cpu en hd meter komen hooguit op 1/4 van de schaal bij bovengenoemd gebruik.
Wat is "een stuk of wat compressors"?
Is dat 40 Waves compressors, of 8 lichte freeware/daw compressors?
En dan is er het onderscheid tussen CPU en HDD gebruik.

Onzin... ik heb ook een mac core 2 duo. Standaard levering is met 4gig. Ik heb nu 16gig erin zitten. Draait als een tierelier. Ik gebruik alleen geen plugin synths. En zo goed als alleen maar audio sporen. Kom af en toe aan de 40 sporen op 44.1K 24 bit met een stuk of wat compressors etc. Ik gebruik ook geen software reverb. Nog nooit problemen met de prestaties gehad.

Je weet niet precies waarover je praat, zo te lezen. Een iMac uit 2007 kan officieel max. 4GB hebben, maar ik praktijk ziet ie ook 6 GB. Meer echt niet.
16 GB in zo'n machine is dus volstrekte onzin, heeft totaal geen nut, want wordt toch niet gezien en dus niet gebruikt.

De manier waarop jij werkt (40 sporen audio + compressie) is niet te vergelijken met wat de TS wil, want hij geeft aan (ook op een ander forum) een fanatieke software/plug-in-gebruiker te zijn (en dus geen audiotracks) en dan loop je toch tegen grenzen aan met een 5 jaar oude iMac.

Als de TS de iMac al in bezit heeft, dan kan ie kijken hoe het loopt.
Als de TS de iMac tweedehands wil kopen, raad ik hem (nogmaals) aan op een zwaarder model te nemen.

Back