Werkt Logic 9 op deze mac

De manier waarop jij werkt (40 sporen audio + compressie) is niet te vergelijken met wat de TS wil, want hij geeft aan (ook op een ander forum) een fanatieke software/plug-in-gebruiker te zijn (en dus geen audiotracks) en dan loop je toch tegen grenzen aan met een 5 jaar oude iMac.
Als je plugins van 5 jaar geleden gebruikt is die oude iMac natuurlijk meer dan genoeg :)

Misschien moet de TS dan iets concreter zijn betreft hard- en software die hij gebruikt of wil gaan gebruiken :gaap:

Mijn mac ziet toch echt de 16gig... is alleen uit 2009 geloof ik.
Ik gebruik qua compressie hoofdzakelijk de Waves api 2500 en gemiddeld zo'n 15 stuks. Daarnaast nog wat api 550 en 560EQ's waar nodig en wat FX ... Hdelay, Logic phaser, Logic delays en nog wat andere dingetjes. Het enige dat ik wel weet is dat de wat mij betreft beroerd klinkende logic space designer nogal wat cpu lust en nogal traag reageert. Af en toe gebruik ik wel 1 of 2 instances van de Lexicon PCM native. En nog steeds geen enkel probleem voor de mac.
TS geeft hier niet aan wat ie wil. En ik geef alleen maar aan hoe het bij mij draait. Kan een leidraad voor de ts zijn. Maar goed blijkbaar weet ik niet waar ik over praat...

Een iMac van eind 2009 kan inderdaad 16 GB aan, maar een iMac uit 2007 niet en is (niet alleen daardoor trouwens) een stukje minder krachtig.

gewoon installeren en muziek maken, je komt je beperkingen van zelf tegen. laat je niet te veel van de wijs brengen door alle discussies en meningen van een ander. natuurlijk gaat een nieuwe Mac veel soepeler maar is het wel nodig in jou situatie. Denk aan het plezier wat je zal beleven als je bezig bent met muziek te maken.

Ik heb de mac nog niet in mijn bezit. Ik produceer op een pc met Studio One, maar ik zit er over te denken over te stappen naar Logic. Ik gebruik alleen geen hardware (in de toekomst wil ik nog wel een virus ofzo kopen maar dat is nu nog niet aan de orde). Een van mijn grootste frustraties bij muziek maken is wel dat de computer het niet meer aan kan. Aan de meeste reacties te zien (ook op andere fora) wordt er bij intensief software gebruik toch een zwaarder systeem aangeraden. Ik vind het zonde van me geld een systeem te kopen waar ik een grote kans bij heb dat deze te zwak is.

Je weet niet precies waarover je praat, zo te lezen. Een iMac uit 2007 kan officieel max. 4GB hebben, maar ik praktijk ziet ie ook 6 GB. Meer echt niet.
16 GB in zo'n machine is dus volstrekte onzin, heeft totaal geen nut, want wordt toch niet gezien en dus niet gebruikt.

De manier waarop jij werkt (40 sporen audio + compressie) is niet te vergelijken met wat de TS wil, want hij geeft aan (ook op een ander forum) een fanatieke software/plug-in-gebruiker te zijn (en dus geen audiotracks) en dan loop je toch tegen grenzen aan met een 5 jaar oude iMac.

Als de TS de iMac al in bezit heeft, dan kan ie kijken hoe het loopt.
Als de TS de iMac tweedehands wil kopen, raad ik hem (nogmaals) aan op een zwaarder model te nemen.

Bedankt voor de tip. Ik zal deze mac dan ook niet aanschaffen maar door sparen voor een zwaarder model.

Ik heb 'n macbook, oude zwarte. 2.16GHz Intel Core 2 Duo met 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM. Hij gebruikt niet al het RAM wat ie heeft geloof ik...

Logic draait hier prima op. Zelfs met rewire shit draaiende. Meerdere plugins heeft ie ook niet echt moeite mee. Doet wel 'n beetje blazen dan.. krijgt het snel warm :D

ik werk nog steeds met een macbook 5.1 enige aluminium " normale " macbook
- intel core 2 duo 2.4GHZ
- 4 gb ram
- nvidea ding 256 mb

Ik moet zeggen dat ie nog prima mee kan. ik werk met logic pro 9, en loop bijna nooit tegen problemen aan. Ik maak techno met zowel meerdere audio units als audio kanalen, allen met redelijke hoeveelheden effecten, en t beestje houdt het prima bij.

Ook een kwestie van slim omgaan met je software, er zijn instellingen die je aan kunt passen, en die je ene hoop rekenkracht besparen, bijvoorbeeld het aantal undo stappen en je latency.

Back