Hoe vaak draai jij je eigen muziek?

af en toe door de oude dingen luisteren.. vooral half affige en dan s kijken waar ik zin heb om nog wat aan te doen.
ik laat tracks ook veel aan mensen horen
aan lui waarvan ik weet wat ik aan hun oordeel heb en in welk perspectief ik dat moet plaatsen
ook wel aan mensen die er blind in gaan
das ook mijn tip aan Bass.. zet je onzekerheid maar s aan de kant en laat er maar lekker iemand bot overheen pissen
het is een beetje pvv-erig om alles wat je niet aanstaat maar buiten je wereld te plaatsen.. hekkie dr om, klaar
je kan kritiek ook zien als iets waar je wat uit kan halen, wat niet een directe aanval op je persoon is.
ik heb wel dat hoe meer ik iets luister van mezelf hoe minder kritisch ik word, das gevaarlijk soms

bij opdrachtmuziek is t anders.. dan maak je sneller beslissingen en heb je een deadline.. dan luister ik t ook heel vaak, maar dan veel kritischer. Vaak moet het dan ook een boodschap vertolken in combinatie met beeld, das wel een heel ander proces.
Voor het naar klant gaat luister ik nog 10000000 keer, want je denkt je daarmee een beetje te kunnen indekken
argumenten verzamelen etc
want ze gaan er toch overheen pissen
Als het dan klaar en weg is luister ik t amper terug
Wel s om iemand te laten horen, maar verder niet zo
en als ik t terughoor op tv of radio dan twijfel ik ALTIJD aan de mix etc.
Van het opdractmuziek maken leer ik het allermeeste eigenlijk.
Bij eigen muziek kan je je altijd nog verschuilen achter bullshit (zoals bass doet :D), bij opdrachtmzuiek gaat er gewoon iets weg waar je helemaal achter moet staan

Ja, same here als bij velen.. tijdens het productie-proces heeeeeel veel, daarna langzamerhand minder.

Classics zoals de trackpolitie moeten natuurlijk echter minimaal 1x per half jaar in de playlist blijven langskomen :D

Ik luister gemaakte producties als ze af zijn maar zelden. Hoor ze wel vaak op radio, tv of in de kroeg voorbij komen. Maar al te vaak denk ik dan: goh, dat had ik zo ook gemaakt ;)

Ik luister wel veel muziek van anderen ter referentie.

Aan het einde van het jaar maak ik altijd een cdtje met de beste tracks/snippets van het jaar. Die zet ik op m'n ipod en beluister ik af en toe. Inmiddels 8 van dit soort 'albums' in elkaar gedraaid. Zo krijg ik 't gevoel dat met al dat gepruts er toch nog wat uit komt :P.

Back