Ik krijg 't idee door de antwoorden dat je met producen een track maken bedoelt dus inclusief het bedenken van een track?
Voor mij is een song of track schrijven wat anders dan de produktie, dat is voor mij eigenlijk de afwerking, hoe alles in het arrangement klinkt.
Ik ben hobbyist dus zodra het behoorlijk door m'n monitoren klinkt dan is het goed.
Als ik een track post hoor ik bijna nooit iets over een slechte produktie van de andere leden dus dan is 't voor mij wel goed, met produktie bedoel ik dan de geluidskwaliteit, hoe de opname is, da's een andere tak van sport dan een track bedenken en spelen.
Ik denk dat je jezelf goed kan noemen als je een beetje kan maken wat je in je hoofd hoort, niet letterlijk, maar zo ongeveer.
Dat lukt me eigenlijk nooit, ik ben gewoon niet zo goed in instrumenten bespelen dat ik wat ik hoor ook daadwerkelijk door m'n vingers krijg, soms kom ik in de buurt.
Ik heb soms jazz of funk in m'n hoofd en dat wat ik maak is dan een slap aftreksel al klinkt het soms wel aardig maar het wordt nooit Herbie Hancock of Stevie Wonder om maar iets te noemen, ik kan al niet echt behoorlijk gitaar spelen dus een Gilmour solo dat zit er niet in, ik moet het met plugins doen of wat hardware synths and that's it.
Het is wel een verschil of je een paar four on the floor beats in de pianoroll programmeert/intekent of een ingewikkelde jazz of een progressive track wil maken waarbij je echt een instrument goed moet bespelen.
Maar om eerlijk te zijn; ik ben ook een beetje lui want als ik een of twee dagen aan een track heb gezeten en m'n arrangement 40 x langs heb horen komen dan weet ik het wel effe en is de gein er wel af.