homemade softsampler patches verkopen, hoe/waar?

cult45

011110111000
Al een paar jaar bezit ik autosampler van redmatica waarmee men softsampler patches van hardware synths kan maken. inmiddels heb ik aardig wat patches gemaakt. Lijkt me leuk om wat weg te geven, maar ook wel om te verkopen.

Laatst zag ik iemand 909 samples op bandcamp aanbieden, maar dat gaat denk ik niet op voor sample folders en de verschillende patch formaten.

Weet iemand van een platform waar ik mijn patches aan zou kunnen bieden en de betaling/download automatisch geregeld is?

idee is om de patches goedkoop online te zetten en af en toe een bundle samen te stellen.

tja, eigensite in elkaar timmeren met wordpress ofzo, maar gezeik begint met betalingen. paypal enzo ok, maar het liefst dat men meteen na betalen een download link krijgen.

mijnwinkel.nl gecheckt, maar die hebben een rare limiet voor downloads.

jammer dat niemand nog een service heeft bedacht voor digitale verkoop.

K heb er zelf geen ervaring mee,
maar er zijn van die gezamelijke Samples en patch site, die doorverkopen.. effe zoeken... bv dancemidisamples.com

Maar die willen wel een deel vd opbrengst denk 'k ??

Soit, je kan eens informatie vragen hé !!??

meh, tussen de opgehypte dubstep packs lijkt me niks. Eigenlijk is goldbaby een goed voorbeeld, maar ik hoopte een cms platform ofzoets te kunnen vinden die betalingen afhandelt en doorverwijst naar download.

Goeie shizzle artists precies wat ik zocht :okdan:

Wat ga je doen dan Waz?

Ziet er inderdaad goed uit. Leuk dat het ook NL/Amsterdammers zijn. Gaan ik me een beetje in verdiepen. ik neem aan dat paypal ook gewoon kan?

Draait jouw site ook op CMShero Bryan? 8)

Downloadshop van CMShero heeft geen Paypal en doet niet aan carts, dwz meerdere produkten in 1 keer kopen. Deze is wel erg interessant doordat ie zo simpel is, maar gebrek aan Paypal is wel een dealbreaker voor mijn.
Ik ga toch kijken naar commerciele wordpress plug-ins.

Volgens mij kan je gewoon paypal gebruiken hoor. Dat is volgens mij ook de manier om met creditcard te betalen. Mail de jongens anders even. Ze reageren altijd.

@cult Nee ik verkoop niets. Ben het wel ooit van plan geweest en heb deze downloadshop destijds aangekocht. maar er kwam qua kosten mee brij kijken dan ik dacht qua algemene voorwaarden op laten stellen, licenties buma exc. Ik heb het toen laten varen.
Mijn website draait op wordpress.

Ik heb het vermoeden dat deze jongens ook betrokken zijn bij de betalingssystemen die zij aanbieden.

Vanochtend al 2 mails gehad van 1 van de ontwikkelaars. Dat moet ik ze idd geven. Daaruit bleek dat Paypal niet kan enz.

Wordpress opties zijn heel veel, maar dat is meteen wat het vermoeiender maakt. Je bent langer aan het kloten met CSS en layouts, puur omdat het kan.

Wat ga je doen dan Waz?

Ziet er inderdaad goed uit. Leuk dat het ook NL/Amsterdammers zijn. Gaan ik me een beetje in verdiepen. ik neem aan dat paypal ook gewoon kan?
Gaan voor ons zelf beginnen denk aan t complete plaatje. Belangrijkste van alles is de muziek, video en nog wat dingen....dat staat als een huis.

maar gebrek aan Paypal is wel een dealbreaker voor mijn.
eens

Ben in mijn vooronderzoek ondernemers tegengekomen die de (fysieke) distributie uit handen nemen maar wel een fee rekenen per verkochte actie. Jij stuurt iets in, zij regelen de rest.

Jij krijgt een script, script werkt op je website en alle social media, volgens mij deden zij ook met paypal en creditcard ed. zijn Amerikanen of Engelsen die dit aanbieden.

Zoiets bestaat trouwens ook in Nederland alleen betaal je vooraf, krijg je alle spullen geleverd dus moet jij je bezig houden met verzending ed en belangrijkste van alles, is duur :S

Das voor ons niet interessant, omdat wij ons primair bezig willen houden met audio/ video en wij werken op no cure no pay basis.

Zal es ff in mn favo gaan duiken, plaats wel een linkje.

Edit:

ff een snelle zoekactie levert dit op:

http://www.americart.com/

Doen aan paypal en creditcard. Je krijgt de script invoegen en werken > kosten= abbotje= 23 dollar pm= 17,54 euro pm. Goed te doen lijkt mij als je wat bekendheid hebt dus gegarandeerde verkoop.

Sjooow das goedkoop zeg, ga es informeren bij onze websitemaker. Heb helaas nog geen tijd gehad om in mn favo's te duiken, eigen shizzle willen doen is 24/7 werken....maar wel leuk :)

Dank voor je toevoeging cult :okdan:

Back