Novation K Station Keys vs. Minimoog??

phochos

Berliner School Artist
Doet de Novation K Station Keys (met drie oscillatoren) onder voor een Minimoog of kan hij de strijd aangaan? Of zijn er nu mensen die mij niet goed wijs vinden? Ik vind de K Station namelijk heel vet en je kunt zeker dezelfde solos eruit halen als bij een Minimoog. Gaarne reacties hierop!!!:W

Wat denk je zelf?

:dubbel:

Ik denk dat er maar 2 woorden voor zijn.....dream on. Novation bakken klinken goed enzo...maar zeker niet als een mini of een andere analoge bak. VA blijft VA en klinkt als VA....

Novation vs. Minimoog

Novation vs. Minimoog

Origineel geplaatst door bambamstudio
moet ik nog hetzelfde zeggen als mijn twee vorige sprekers?

Ik denk het niet......

Ik merk inderdaad dat ik volledig de plank missla, het was ook alleen maar om reacties los te krijgen. Gisteren was ik bezig voor mijn nieuwe cdr, Micro Macro, en toen kwam ik een geluid tegen wat verdacht veel op de Minimoog-solos leek die Klaus Schulze ook vaak op zijn cd's gebruikt. Maar goed......dan mag je natuurlijk niet meteen een vergelijking trekken. Sorry voor mijn nieuwe thread, misschien beter om hem meteen af te sluiten???:halleluja

Ik stond altijd heel sceptisch tegenover het fenomeen MiniMoog (al ben ik op zich een liefhebber van 'echt' analoog)... Totdat ik erop gespeeld heb. En het is niet alleen de sound, het is ook die grijpbaarheid van die knoppen, de "directheid" van de interface, etc. etc. etc.

Als jij blij bent met je K-Station dan is dat super en wellicht kun je er moog achtige dingen uit halen, net als uit andere 3 VCO synths, maar het exacte geluid blijft moeilijk!

Vaak hoeft dat ook niet, maar soms... :)

Hey luitjes,

Ik kan Pochos wel begrijpen een VA kan erg vet klinken, ik heb zelf wel eens mijn Nord Lead langs een Mini Moog gezet en ik moet zeggen dat de Nord lead best wel in de buurt komt qua geluid. Maar ik moet de andere leden ook gelijk geven wanneer ze een Mini Moog preferen, dit is natuurlijk ook wel te danken aan zijn status die hij/zij de afgelopen decennia verworven heeft.Daarnaast is het complete uiterlijk van de mini moog natuurlijk echt prachtig wat natuurlijk ook meespeelt Maar laten we wel met beide de benen op de grond blijven staan techniek gaat vooruit en de VA komt wel steeds dichter in de buurt van echt analoog. Daarnaast in hoeverre kom je tegenwoordig nog weg met een Monofone Synth. Als je een polyfone VA hebt die heel dicht in de buurt van echt analoog komt. Is voor mij de keus simpel. Daarnaast moet je met dit weer 25 graden, eens op je mini moog gaan spelen, je blijft dat ding tunen:D :D :D :D :D :D

Synthfreak

ik moet zeggen dat de Nord lead best wel in de buurt komt qua geluid.

Vind je? Het is misschien persoonlijk, maar als ik denk "Nord" denk ik "schel" en "hard", en als ik denk "Moog" denk ik aan "warm" en "vol" :)

...techniek gaat vooruit en de VA komt wel steeds dichter in de buurt van echt analoog...

Dat zondermeer :)

Een Minimoog kan niet 8 stemming unisoon klinken. :)

Maar de K klinkt fijn helder en kan een Minimoog perfect aanvullen in de mix.

Origineel geplaatst door mikeandrews
Vind je? Het is misschien persoonlijk, maar als ik denk "Nord" denk ik "schel" en "hard", en als ik denk "Moog" denk ik aan "warm" en "vol" :)

Ik denk persoonlijk dat dat een kwestie is van lekker tweaken, je kunt een moog ook schel en hard laten klinken en een nord ook warm en vol. Ach is natuurlijk ook heel persoonlijk maar, en ik vindt een Mini Moog ook wel zeker zijn charmes hebben, als ik er 1 tegen kwam op een rommelmarkt voor 50 euro nam ik hem achter elkaar mee. Maar voor de huidige prijzen ga ik liever voor de Polyfone en betrouwbare VA's. Maar misschien is VA met Analoog vergelijlken ook wel gewoon appels met peren vergelijken. Daarnaast speel ik zelf in een band en dan is een Nord Lead gewoon veel handiger dan een Mini Moog dus ja ik ben enigzins bevoordeeld:D :D :D :D :D :D

Synthfreak

Origineel geplaatst door Synthfreak
Daarnaast speel ik zelf in een band en dan is een Nord Lead gewoon veel handiger dan een Mini Moog
Dit is 100% waar!

Ik denk persoonlijk dat dat een kwestie is van lekker tweaken, je kunt een moog ook schel en hard laten klinken en een nord ook warm en vol.

Hmmm... Ik heb een tijdje een Nord Rack 2 gehad maar voor mooie volle warme strings greep ik toch altijd eerder naar m'n JP8080, Q of Oberheim Matrix 1000. Maar misschien heb ik gewoon niet goed genoeg getweaked. Een Nord modular vind ik overigens veel meer 'silky' en warm klinken dan een Nord Rack 2.

Overigens wel heerlijk punchy basjes uit die Nord Rack :okdan: Echt een rete-snelle attack dat ding!

Maar voor de huidige prijzen ga ik liever voor de Polyfone en betrouwbare VA's.

Mijn idee. Ik echt geen duizenden euro's neertellen voor een monosynth, hoe geweldig ook. Ja of ik moet echt een keer van gekkigheid niet meer weten wat ik met m'n geld moet doen maar ehm, dat zit er niet echt snel aan te komen denk ik :D

Origineel geplaatst door Synthfreak
Daarnaast in hoeverre kom je tegenwoordig nog weg met een Monofone Synth. Als je een polyfone VA hebt die heel dicht in de buurt van echt analoog komt.

Hmm, mensen met een winnend staatslot zouden een Omega-8 kunnen overwegen gheheh... Of bijvoorbeeld 8 Pulsen aan elkaar linken, om het wat betaalbaarder te houden. ;)

Maar goed, Muff is uitermate tevreden met VA's als de Nordrack. Want naast het karakter van een synth is de userinterface minstens zo belangrijk.

het is uiteindelijk de sound die telt en wat die doet met je eindproduct.

een moog of een se1x of wat dan ook,klinkt gewoon vet..alleen de oscs al,laat staan het filter
heb zelf een clavia,en heb een atc gehad...niet te vergelijken.
clavia is een mooie bak,een echt werk paardje,maar klinkt erg iel,vergelijk de saw maar eens tegenover een moog of wat mij betreft een kawai 100f(1 osc syntje met 24 db filter)...dan valt hij toch dik door de mand..
ik zelf heb een nord 1,dus weet ook niet of een nord 2 mischien wat anders klinkt en mischien beter in de buurt komt

MiniMoog is de Stradivarius onder de synths.....

....maar ook zonder een MiniMoog kun je mooie muziek maken.

Rob

MiniMoogToloog *D

Een minimoog is idd een hele vette synth (maar ook erg duur). Maar van de andere kant. Met een goede VA kan je ook dingen doen die een minimoog weer niet kan.

Zo heeft iedere synth wel zijn dingetje.

als er nu eens 1 synth uit zou komen met alle foefjes van iedereen.
dan is iedereen tevree [voor 2uur minimaal ;D]

en daarna is er wel weer wat wat beter is oid... geez.. eindeloze discussie :)
maar idd moog is vet
ik heb zelf een k-station. hijs leuk, hijs snel met proggen en hij klinkt gewoon goed voor het geld
maar idd lang niet zo vet als een moog of zelfs virus. de oscs zijn gewoon niet vet...

gr.
mw

Origineel geplaatst door mw3003
als er nu eens 1 synth uit zou komen met alle foefjes van iedereen.
dan is iedereen tevree [voor 2uur minimaal ;D]

en daarna is er wel weer wat wat beter is oid... geez.. eindeloze discussie :)
maar idd moog is vet
ik heb zelf een k-station. hijs leuk, hijs snel met proggen en hij klinkt gewoon goed voor het geld
maar idd lang niet zo vet als een moog of zelfs virus. de oscs zijn gewoon niet vet...

gr.
mw

K-station is zwaar okay....moet je de sounds maar eens horen van >i< (hierop op het forum).
Die krijg je echt niet uit een Minimoog!

Zo heeft ieder synth zijn sterke kanten en zwakke kanten...
:halleluja

Rob

Ik vind dat de K-station het geluid nogwel eens te veel ' dichtsmeert', vooral bij een langere release. Het geluid wordt dan meer een soort brei. Verder kun je de k-station niet echt laten schreeuwen: echt brute geluiden dus. Meer voor de warme pads. Voor die brutere vollere geluiden kun je nu dacht ik beter een moogje gebruiken...

Back