Novation K Station Keys vs. Minimoog??

Origineel geplaatst door Mike-E
Ja duh... dit is gemaakt met de KS5 (1 part gebruikt dus idem als K-station). ;)

Vraagje: Hoe zijn de toetsen van de KS5? zijn het fijne toetsen of valt het tegen?

Origineel geplaatst door ><i
Vraagje: Hoe zijn de toetsen van de KS5? zijn het fijne toetsen of valt het tegen?

Ben er tevreden over. Ben echter geen volwaardige toetsenist die gebruik maakt van aftertouch etc., dus wat dat betreft ben ik geen goede adviseur. Vind het gewoon een prettige en complete synth waarvan de toesten het goed doen :D

react

react

Origineel geplaatst door shortwave
Idd. meen ik me te herinneren dat de Bass Station gebruikt maakt van een vorm van Analoge Emulatie...

als ik me het goed kan herrineren heeft de NOV.- bass-station asm
net als in de drumstation,...ASM = analog sound modeling
wat precies gemoddelled wordt ???
analoog mmmm nee hoor[misschien de filters ]
ik hoor goede en minder fattuh dingen over de k- station ,...
over het algemeen heeft bij mij novation een streepje voor,
vanwege dat ze leuke innovatiefe [lees makkelijk editable ]apparaten maken voor redelijke prijzen
kijk naar drumstation [redelijke ok 808/909 sounds en easy edit ik heb hier heel lang plezier van gehad ,]
FF over va
ik heb niet voor niks mn Nordlead 1 met voice expansion eruit gedaan en bv mn simpele teisco 60f gehouden !!
zegt genoeg
de 60f is qa structuur ala sh101 maar een muchio dikkere sound [vindt ik ]
SHIVER zei al ; vergelijk maar eens een standaard patch als zaagtand of blokgolf, en ga luisteren ,...!!! nou
kijk wat ik wel bijzonder vondt aan VA nordlead was dat je 4x een synth hebt,
met een aardig aantal stemmen[als je een voice exp. hebt],wwardoor je dus in de mogelijkheid komt
om bv lange brede strings te spelen en te tweaken en ook nog op te nemen ,
morphen met het modulatie wheel was ook erg flexibel ,...kijk daar heb je VA voor
niet om een mini na te doen ,...of TB or...

maar met de oberheim matrix 6 [+prgm.] maakte ik toch weer mooiere string patches
en kon ik ook opnemen en tweaken tegelijk,...
dus "echt "analoog en [evt digi] controle is weldegelijk COOL
misschien staat daarom matrix 12/expander zoo hoog op mn verlanglijstje ]
tis al weer bijna Synth-nikolaas ,...

:walker: :walker: :slotje: :slotje: :walker:

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik vind dat de K-station het geluid nogwel eens te veel ' dichtsmeert', vooral bij een langere release. Het geluid wordt dan meer een soort brei. Verder kun je de k-station niet echt laten schreeuwen: echt brute geluiden dus. Meer voor de warme pads. Voor die brutere vollere geluiden kun je nu dacht ik beter een moogje gebruiken...

je had dit niet fouter kunnen formuleren dan ... tja zoals je het nu hebt geformuleerd!!!
ik krijg juist ui de k-station naast de warme zachte pads de meest wilde en raggende geluiden, en met zo een gemak dat lukt me met de virus p[as met minimaal 2 keer dezelfde tijd en inzet en dan nog niet geheel naar tervredenheid!

zal wel eens proberen binnenkort een paar voorbeeldjes te posten

Origineel geplaatst door endonyx
je had dit niet fouter kunnen formuleren dan ... tja zoals je het nu hebt geformuleerd!!!
ik krijg juist ui de k-station naast de warme zachte pads de meest wilde en raggende geluiden, en met zo een gemak dat lukt me met de virus p[as met minimaal 2 keer dezelfde tijd en inzet en dan nog niet geheel naar tervredenheid!

zal wel eens proberen binnenkort een paar voorbeeldjes te posten

Ik ben benieuwd, misschien kan ik dr dan iets van leren! :eureka:

Idd. meen ik me te herinneren dat de Bass Station gebruikt maakt van een vorm van Analoge Emulatie...

De 3 bass stations (dus niet de drumstation of wat dan ook) zijn allen 100% echt analoog......geloof me, je kan ze natuurlijk zelf openschroeven om het te bekijken...al het andere Novation spul = VA (met hier en daar een sampletje)

Back